Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wpływ problematycznego korzystania z gier komputerowych, grania w komputerowe gry akcji i kontekstu związanego z grą na kontrole poznawczą.

2019/32/C/HS6/00340

Słowa kluczowe:

kontrola poznawcza problematyczne korzystanie z gier komputerowych komputerowe gry akcji kontekst związany z grą

Deskryptory:

  • HS6_001: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_003: Psychologia kliniczna, zdrowia, penitencjarna, rehabilitacji, neuropsychologia kliniczna
  • HS6_005: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

woj. lubelskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Andrzej Cudo 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: SONATINA 3 - ogłoszony 2018-12-14

Przyznana kwota: 873 930 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-09-16

Zakończenie projektu: 2023-09-15

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  1. Association between gaming disorder, action videogames, working memory capacity and cognitive control
    Autorzy:
    Andrzej Cudo, Natalia Kopiś-Posiej, Emilia Zabielska-Mendyk, Mark D. Griffiths
    Czasopismo:
    International Journal of Mental Health and Addiction (rok: 2025, tom: b.d., strony: b.d), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11469-024-01429-3 - link do publikacji
  2. The role of self-control dimensions, game motivation, game genre, and game platforms in gaming disorder: Cross-sectional and longitudinal findings
    Autorzy:
    Andrzej Cudo, Natalia Kopiś-Posiej, Mark D. Griffiths
    Czasopismo:
    Psychology Research and Behavior Management (rok: 2023, tom: 16, strony: 4749-4777), Wydawca: Dove Medical Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2147/PRBM.S435125 - link do publikacji
  3. The relationship between gaming disorder, frequency of playing action games, game context and cognitive control
    Autorzy:
    Andrzej Cudo, Piotr Starzak, Magdalena Szubielska
    Czasopismo:
    Advances in Cognitive Psychology (rok: 2024, tom: 20(4), strony: 287-295), Wydawca: University of Economics and Human Sciences
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5709/acp−0438−7 - link do publikacji