Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Komu zaufać? Poznawcze determinanty uczenia się od innych osób.

2018/29/B/HS6/01313

Słowa kluczowe:

pamięć uczenie społeczne konformizm

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet SWPS

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Katarzyna Zawadzka 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 15 - ogłoszony 2018-03-15

Przyznana kwota: 1 203 300 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-03-01

Zakończenie projektu: 2025-02-28

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt w realizacji

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  1. Guessing can benefit memory for related word pairs even when feedback is delayed
    Autorzy:
    Zawadzka, K., Zaborowska, O., Butowska, E., Piątkowski, K., & Hanczakowski, M.
    Czasopismo:
    Memory & Cognition (rok: 2022, tom: b.d., strony: b.d.), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3758/s13421-022-01385-0 - link do publikacji
  2. You won't guess that: On the limited benefits of guessing when learning a foreign language
    Autorzy:
    Butowska, E., Hanczakowski, M., & Zawadzka, K.
    Czasopismo:
    Memory & Cognition (rok: 2021, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3758/s13421-021-01254-2 - link do publikacji
  3. How to answer an unanswerable question? Factors affecting correct don't know" responding in memory tasks.
    Autorzy:
    Lukasik, K. M., Kordyńska, K. K., Zawadzka, K., Hanczakowski, M.
    Czasopismo:
    Applied Cognitive Psychology (rok: 2020, tom: 34, strony: 1300-1309), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1002/acp.3718 - link do publikacji
  4. Whom to trust? Remembering facts in a social context
    Autorzy:
    Krogulska, A., Izdebska, K., Hanczakowski, M., & Zawadzka, K.
    Czasopismo:
    Memory & Cognition (rok: 2023, tom: 51, strony: 1745–1760), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3758/s13421-023-01423-5 - link do publikacji