Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Neuronalne mechanizmy problemów z regulacją emocji i deficytów wykonawczych w prokrastynacji

2017/27/B/HS6/03065

Słowa kluczowe:

prokrastynacja funkcje wykonawcze impulsywność regulacja emocji zadanie go/no-go metoda potencjałów wywołanych

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_3: Psychologia kliniczna, zdrowia, penitencjarna, rehabilitacji, neuropsychologia kliniczna
  • NZ4_10: Neuroobrazowanie

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Jarosław Michałowski 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 14 - ogłoszony 2017-09-15

Przyznana kwota: 571 428 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-08-08

Zakończenie projektu: 2022-08-07

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. System do rejestracji sygnałów EEG wraz ze wzmacniaczem obsługującym 64 elektrody. Za kwotę 150 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  1. Improved attention and performance monitoring in high procrastinating students after positive relative to negative norm-referenced feedback.
    Autorzy:
    Wiwatowska, E., Wypych, M., & Michałowski, J.M.
    Czasopismo:
    International Journal of Psychophysiology (rok: 2023, tom: 192, strony: 45303), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.ijpsycho.2023.07.004 - link do publikacji
  2. Decreased preparatory activation and inattention to cues suggest lower activation of proactive cognitive control among high procrastinating students.
    Autorzy:
    Wiwatowska, E., Czajeczny, D., Michałowski, J. M.
    Czasopismo:
    Cognitive, Affective and Behavioral Neuroscience (rok: 2022, tom: 22(1), strony: 171-186), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3758/s13415-021-00945-2 - link do publikacji
  3. Brain potentials reveal reduced attention and error-processing during a monetary Go/No-Go task in procrastination
    Autorzy:
    Michałowski, J.M., Wiwatowska, E, Weymar, M.
    Czasopismo:
    Scientific Reports (rok: 2020, tom: 10, strony: 45303), Wydawca: nature
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1038/s41598-020-75311-2 - link do publikacji
  4. I can't focus now, I will study tomorrow"-The link between academic procrastination and resistance to distraction.
    Autorzy:
    Wiwatowska, E., Pietruch, M., Katafoni, P., Michałowski,
    Czasopismo:
    Learning and Individual Differences (rok: 2023, tom: 107, strony: 102364), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.lindif.2023.102364 - link do publikacji