Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Nadużycie pozycji dominującej na rynkach cyfrowych na przykładzie darmowych usług oferowanych przez platformy internetowe

2017/27/N/HS5/00059

Słowa kluczowe:

prawo konkurencji nadużycie pozycji dominującej platformy internetowe darmowe usługi internetowe rynki cyfrowe wyszukiwarki internetowe media spolecznościowe platformy handlu elektronicznego jednolity rynek cyfrowy rynki dwustronne big data

Deskryptory:

  • HS5_3: Prawo publiczne i socjalne, nauka o administracji
  • HS5_2: Prawo konstytucyjne, prawa człowieka, prawo i instytucje międzynarodowe

Panel:

HS5 - Normy i władza: prawo, nauki o polityce, polityka regionalna i społeczna

Jednostka realizująca:

Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Artur Szmigielski 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 14 - ogłoszony 2017-09-15

Przyznana kwota: 70 000 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-08-10

Zakończenie projektu: 2023-01-09

Planowany czas trwania projektu: 53 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Faworyzowanie własnych produktów lub usług przez dominujące platformy internetowe zintegrowane pionowo jako dyskryminacyjne nadużycie pozycji dominującej
    Autorzy:
    Artur Szmigielski
    Czasopismo:
    internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (rok: 2018, tom: 8, strony: 29-48), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7172/2299-5749.IKAR.8.7.2 - link do publikacji
  2. Regulacja nieuczciwych i nietransparentnych praktyk handlowych w relacji między użytkownikami biznesowymi a platformami — znaczenie prawa antymonopolowego
    Autorzy:
    Artur Szmigielski
    Czasopismo:
    Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego (rok: 2020, tom: 9, strony: 46-56), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.33226/0137-5490.2020.9.6 - link do publikacji
  3. Nowe formy nadużycia pozycji dominującej w świetle zasady pewności prawa – rozważania na kanwie sprawy Google Search
    Autorzy:
    Artur Szmigielski
    Czasopismo:
    Europejski Przegląd Sądowy (rok: 2019, tom: 10, strony: 27-33), Wydawca: Wolters Kluwer
    Status:
    Opublikowana
  1. E-commerce and EU Competition Law
    Autorzy:
    Sonia Jóźwiak-Górny, Magdalena Jóźwiak, Artur Szmigielski
    Książka:
    EU Regulation of E-Commerce (rok: 2022, tom: 1, strony: 427–488), Wydawca: Edward Elgar Publishing
    Status:
    Opublikowana