Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Kompleksowe badanie neuronalnego podłoża trudności w nauce matematyki oraz zmian behawioralnych i neuroplastycznych wywołanych treningiem zależności liczbowo-przestrzennej

2017/26/E/HS6/00033

Słowa kluczowe:

dyskalkulia umiejętności matematyczne trening poznawczy ucieleśnione poznanie neuroplastyczność

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_5: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych

woj. kujawsko-pomorskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Małgorzata Gut 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: SONATA BIS 7 - ogłoszony 2017-06-14

Przyznana kwota: 1 077 180 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-04-09

Zakończenie projektu: 2024-10-08

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt zakończony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (1)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Heterogeneity of dyscalculia risk dependent on the type of number line estimation task and the number magnitude
    Autorzy:
    Gut, M., Mańkowska, K., Słupczewski, J., Matulewski, J.
    Czasopismo:
    International Journal of Environmental Research and Public Health (rok: 2022, tom: 19(10), strony: 45308), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/ijerph19106164 - link do publikacji
  1. Wykorzystanie gier komputerowych w rozwijaniu zdolności poznawczych : zastosowanie w edukacji i terapii
    Autorzy:
    Słupczewski Jakub i Gut Małgorzata
    Książka:
    Nowe technologie i metody w psychologii / red. nauk.: Maciej Trojan i Małgorzata Gut (rok: 2020, tom: -, strony: 79-98), Wydawca: Warszawa, Wydawnictwo Liberi Libri
    Status:
    Opublikowana
  2. Edukacja matematyczna i terapia dyskalkulii oparte na percepcji czasu. Czy istnieje wspólny mianownik procesów przetwarzania liczb, czasu i muzyki?
    Autorzy:
    Szymańska Marta i Gut Małgorzata
    Książka:
    Nowe technologie i metody w psychologii (rok: 2020, tom: -, strony: 329-346), Wydawca: Warszawa, Wydawnictwo Liberi Libri
    Status:
    Opublikowana
  3. Nowoczesne metody wykorzystujące ruch w terapii ruchowej, poznawczej oraz w edukacji.
    Autorzy:
    Sobolewska Natalia i Gut Małgorzata
    Książka:
    Nowe technologie i metody w psychologii / red. nauk.: Maciej Trojan i Małgorzata Gut (rok: 2020, tom: -, strony: 137-158), Wydawca: Warszawa, Wydawnictwo Liberi Libri
    Status:
    Opublikowana