Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Mechanizmy neuropoznawcze rozwoju teorii umysłu u dzieci typowo rozwijających się, z podwyższonym ryzykiem wystąpienia zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz głuchych używających implantów ślimakowych. Badania z wykorzystaniem metod neuroobrazowania mózgu

2017/25/B/HS6/01624

Słowa kluczowe:

ukryta teoria umysłu jawna teoria umysłu fNIRS przedszkolaki autyzm głuchota

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_3: Psychologia kliniczna, zdrowia, penitencjarna, rehabilitacji, neuropsychologia kliniczna

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Agnieszka Pluta 

Liczba wykonawców projektu: 7

Konkurs: OPUS 13 - ogłoszony 2017-03-15

Przyznana kwota: 823 539 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-01-30

Zakończenie projektu: 2023-01-29

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt w realizacji

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  1. ZASTOSOWANIE TECHNIKI fNIRS W BADANIACH MECHANIZMÓW NEURONALNYCH POZNANIA SPOŁECZNEGO PRZEGLĄD NAJWAŻNIEJSZYCH BADAŃ
    Autorzy:
    Joanna Wysocka, Karolina Golec, Agnieszka Pluta
    Czasopismo:
    Polskie Forum Psychologiczne (rok: 2020, tom: 25, strony: 21-39), Wydawca: Instytut Psychologii, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14656/PFP20200102 - link do publikacji
  2. Children's Theory of Mind twenty-five years afterpublication of Z badań nad kompetencją komunikacyjnądziecka"
    Autorzy:
    Haman M.
    Czasopismo:
    Psychology of Language and Communication (rok: 2019, tom: 23, strony: 105-136), Wydawca: DE GRUYTER Poland
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.2478/plc-2019-0006 - link do publikacji
  3. Processing False Beliefs in Preschool Children and Adults: Developing a Set of Custom Tasks to Test the Theory of Mind in Neuroimaging and Behavioral Research IF: 2,67
    Autorzy:
    Wysocka, Joanna and Golec, Karolina and Haman, Maciej and Wolak, Tomasz and Kochański, Bartosz and Pluta, Agnieszka
    Czasopismo:
    Frontiers in Human Neuroscience (rok: 2020, tom: 14, strony: 44941), Wydawca: Frontiers of Neuroscience
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fnhum.2020.00119 - link do publikacji
  4. False belief understanding in deaf children with cochlear implants IF: 1,521
    Autorzy:
    Agnieszka Pluta, Magdalena Krysztofiak, Małgorzata Zgoda, Joanna Wysocka, Karolina Golec, Joanna Wójcik, Elżbieta Włodarczyk, Maciej Haman
    Czasopismo:
    Journal of Deaf Studies and Deaf Education (rok: 2021, tom: brak, strony: 44937), Wydawca: Oxford University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1093/deafed/enab015 - link do publikacji
  5. Theory of mind development in children with cochlear implants: literature review.
    Autorzy:
    Magdalena Krysztofiak, Agnieszka Pluta
    Czasopismo:
    Journal of Hering Science (rok: 2021, tom: 11, strony: 45187), Wydawca: Institute of Sensory Organs
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.17430/JHS.2021.11.2.1 - link do publikacji