Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

(TRANS)POZYCJE IDEI W CHORWACKIM I SERBSKIM DRAMATOPISARSTWIE ORAZ TEATRZE (1990-2020). PERSPEKTYWA TRANSKULTUROWA

2017/24/C/HS2/00436

Słowa kluczowe:

dramat chorwacki i serbski teatr transkulturowość

Deskryptory:

  • HS2_2: Teoria literatury, historia myśli literaturoznawczej, metody i orientacje badań literacko-kulturowych, antropologia literatury, komparatystyka i translatologia literacko-kulturowa
  • HS2_14: Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologicznokulturowe)
  • HS2_12: Teatrologia i sztuki performatywne (aktorstwo, taniec i in.)

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Humanistyczny

woj. śląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Gabriela Abrasowicz 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: SONATINA 1 - ogłoszony 2016-12-15

Przyznana kwota: 549 684 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-11-06

Zakończenie projektu: 2021-11-05

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (9)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (4)
  • Publikacje książkowe (4)
  1. Nadbudowa matrycy mitów i ich transformacje na przykładzie najnowszej twórczości chorwackich, czarnogórskich i kosowskich dramatopisarzy oraz realizatorów scenicznych
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Czasopismo:
    Er(r)go. Teoria–Literatura–Kultura (rok: 2019, tom: 39 (2), strony: 39-58), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.31261/errgo.7637 - link do publikacji
  2. Niestabilne, skandaliczne, przeszarżowane
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Czasopismo:
    TEATR (rok: 2019, tom: 45481, strony: 75-80), Wydawca: Instytut Książki
    Status:
    Opublikowana
  3. Granice nowego dramatu serbskiego — płynne i stale wytyczane na nowo. Perspektywa lokalna i recepcja w Polsce
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Czasopismo:
    Przekłady Literatur Słowiańskich (rok: 2020, tom: 10, strony: 175-202), Wydawca: Uniwersytet Śląski w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  4. Ofiary-wyobcowane-sprawczynie. Kobiecy punkt widzenia na przemoc i wojnę w współczesnym dramacie i teatrze (post)jugosłowiańskim
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz, Magdalena Koch
    Czasopismo:
    Studia Litteraria Universitatis Iagellonicae Cracoviensis (rok: 2018, tom: 13, strony: 237-255), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843933ST.18.021.9474 - link do publikacji
  5. (Anty?)Patriotyczna reaktywność kosowskiego teatru. O próbach artystycznej (re)definicji tożsamości narodowej w młodej państwowości
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Czasopismo:
    Czas Kultury (rok: 2018, tom: 3, strony: 32-41), Wydawca: Stowarzyszenie Czasu Kultury
    Status:
    Opublikowana
  6. Discourse on Corporeality and the Logic of Control in the Works of Contemporary post-Yugoslav Women Playwrights
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Czasopismo:
    AM Journal of Art and Media Studies (rok: 2019, tom: 18, strony: 51-64), Wydawca: Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia
    Status:
    Opublikowana
  7. Lost in Transitions – Childhood and Child Characters in Post-Yugoslav Playwriting
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Czasopismo:
    Miscellanea Posttotalitariana Wratislaviensia (rok: 2017, tom: II, strony: 17-34), Wydawca: Uniwersytet Wrocławski
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.19195/2353-8546.2(7).2 - link do publikacji
  8. O scenicznym ożywianiu i potencjałach autobiograficznego archiwum na przykładzie wybranych chorwackich spektakli teatralnych
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Czasopismo:
    POZNAŃSKIE STUDIA SLAWISTYCZNE (rok: 2020, tom: 19, strony: 253-271), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/pss.2020.19.12 - link do publikacji
  9. Wobec kapitalistycznej (pseudo)wolności. Teatralne manifesty na postjugosłowiańskich scenach
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Czasopismo:
    Miscellanea Posttotalitariana Wratislaviensia (rok: 2020, tom: 8, strony: 135-147), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.19195/2353-8546.8.11 - link do publikacji
  1. O kreativnom i intelektualnom potencijalu teme transnacionalne i transkulturne mobilnosti
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Konferencja:
    Od mobilnosti do interakcije. (Re)vizije dramskog pisma i kazališta u Jugoslaviji i nove dramsko-kazališne produkcije u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Makedoniji, Sloveniji i Srbiji (rok: 2020, ), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
    Data:
    konferencja 6-8.11.2018
    Status:
    Opublikowana
  2. Poreci (de)marginalizacije u dramskoj i pozorišnoj produkciji u postjugoslovenskom regionu
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Konferencja:
    Od mobilnosti do interakcije. (Re)vizije dramskog pisma i kazališta u Jugoslaviji i nove dramsko-kazališne produkcije u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Makedoniji, Sloveniji i Srbiji (rok: 2020, ), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
    Data:
    konferencja 6-8.11.2018
    Status:
    Opublikowana
  3. Instytucjonalna sieć a transkulturowy wymiar postjugosłowiańskiego dramatu i teatru w XXI wieku
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Konferencja:
    Zmiana ram. Instytucje po 1989 roku w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bałkanach (rok: 2019, ), Wydawca: Uniwersytet Warszawski
    Data:
    konferencja 29-31.01.2018
    Status:
    Opublikowana
  4. Manifestations of Transfer in the Latest Post-Yugoslav Playwriting and Theatre: Migration, Cultural Mobility and Transculturality
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Konferencja:
    The Migration Conference (rok: 2020, ), Wydawca: Transnational Press London
    Data:
    konferencja 26-28.06.2018
    Status:
    Opublikowana
  1. (Nie tylko) fragmenty wprowadzenia. Rozpoznanie terenu, impresje, założenia
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Książka:
    (NIE TYLKO) FRAGMENTY. Wybór nowych dramatów chorwackich (rok: 2019, tom: 1, strony: 15950), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
    Status:
    Opublikowana
  2. Transcultural Hybridity in the Post-Yugoslav Theater
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Książka:
    Zbornik radova Akademije umetnosti / Collection of Papers of the Academy of Arts (rok: 2020, tom: 8, strony: 16-29), Wydawca: Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, Centar za istraživanje umetnosti
    Status:
    Opublikowana
  3. Tytuł monografii: (Trans)pozycje idei w postjugosłowiańskim dramatopisarstwie oraz teatrze (1990-2020)
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz
    Książka:
    (Trans)pozycje idei w postjugosłowiańskim dramatopisarstwie oraz teatrze (1990-2020) (rok: 2021, tom: -, strony: 292), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
    Status:
    Opublikowana
  4. Trans-formacje tradycji i współczesności: dramat i teatr w BiH
    Autorzy:
    Gabriela Abrasowicz, Magdalena Koch
    Książka:
    Obudź mnie, gdy to się skończy. Wybór nowych dramatów z Bośni i Hercegowiny (rok: 2020, tom: 1, strony: 18872), Wydawca: Fundacja Instytut Teatralny im. M. Hertza w Łodzi, Mazowiecki Instytut Kultury, MESS
    Status:
    Opublikowana