Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wymiar przestrzenny (r)ewolucji na rynku samochodowym w Polsce

2016/23/B/HS4/00710

Słowa kluczowe:

rynek samochodowy system dystrybucji sektor motoryzacyjny Polska

Deskryptory:

  • HS4_14: Geografia społeczno-ekonomiczna
  • HS4_12: Warunki i jakość życia, dochody, ubóstwo
  • HS4_15: Urbanistyka, gospodarka przestrzenna

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Tadeusz Stryjakiewicz 

Liczba wykonawców projektu: 7

Konkurs: OPUS 12 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 481 200 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-07-01

Zakończenie projektu: 2022-12-10

Planowany czas trwania projektu: 65 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Komputer przenośny (laptop) z aktualnym oprogramowaniem (2 szt.). Za kwotę 8 000 PLN
  2. urządzenie wielofunkcyjne Brother.
  3. tablet Lenovo.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (8)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Czasoprzestrzenna analiza rynku samochodów osobowych w Polsce
    Autorzy:
    Stryjakiewicz T., Kudłak R., Gadziński J., Kołsut B., Dyba W., Kisiała W.
    Czasopismo:
    Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego (rok: 2017, tom: 31, 3, strony: 64-79), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24917/20801653.313 - link do publikacji
  2. Do Motorisation Statistics Reflect the Real Geography of Car Ownership in Poland?
    Autorzy:
    Kołsut B., Stryjakiewicz T., Gadziński J.
    Czasopismo:
    Quaestiones Geographicae (rok: 2022, tom: 41, 2, strony: 95-108), Wydawca: Sciendo
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/quageo-2022-0016 - link do publikacji
  3. The import of used cars to Poland after EU accession
    Autorzy:
    Kołsut, B.
    Czasopismo:
    Studies of the Industrial Geography Commission of the Polish Geographical Society (rok: 2020, tom: 34(2), strony: 130-144), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24917/20801653.342.9 - link do publikacji
  4. Do spatial differences in the personal car market reflect a centre-periphery structure? The case of Poland
    Autorzy:
    Kołsut B., Stryjakiewicz T.
    Czasopismo:
    European Transport Research Review (rok: 2021, tom: 13, strony: 45303), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1186/s12544-021-00494-2 - link do publikacji
  5. Local impacts of large greenfield investments: the example of the Volkswagen car production plant in Września
    Autorzy:
    Dyba, W.
    Czasopismo:
    Studies of the Industrial Geography Commission of the Polish Geographical Society (rok: 2020, tom: 34(2), strony: 35-49), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24917/20801653.342.3 - link do publikacji
  6. Ułomności statystyki motoryzacji w Polsce i ich konsekwencje dla badań geograficznych
    Autorzy:
    Kołsut, B., Gadziński, J., Stryjakiewicz, T.
    Czasopismo:
    Przegląd Geograficzny (rok: 2020, tom: 92, 2, strony: 227–245), Wydawca: IGiPZ PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7163/PrzG.2020.2.4 - link do publikacji
  7. An attempt to model the demand for new cars in Poland and its spatial differences
    Autorzy:
    Kisiała W., Kudłak R., Gadziński J., Dyba W., Kołsut B., Stryjakiewicz T.
    Czasopismo:
    Economics and Business Review (rok: 2017, tom: 3, 17, strony: 111-127), Wydawca: Poznań University of Economics and Business Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18559/ebr.2017.4.7 - link do publikacji
  8. Przegląd ekonomiczno-przestrzennych badań rynku samochodów osobowych
    Autorzy:
    Stryjakiewicz, T., Kołsut, B., Doszczeczko, B., Dyba, W., Kisiała, W., Kudłak, R., Wojtyra, B.
    Czasopismo:
    Przegląd Geograficzny (rok: 2021, tom: 93, 2, strony: 249-268), Wydawca: IGiPZ PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7163/PrzG.2021.2.6 - link do publikacji
  1. Kołsut, B., Stryjakiewicz, T. (Eds). The Economic Geography of the Car Market The Automobile Revolution in an Emerging Economy
    Autorzy:
    Kołsut, B., Stryjakiewicz, T. (Eds.).
    Książka:
    The Economic Geography of the Car Market. The Automobile Revolution in an Emerging Economy (rok: 2023, tom: 1, strony: 208), Wydawca: Routledge - Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana