Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wpływ reputacji przedsiębiorstw na zachowania inwestorów giełdowych

2016/23/D/HS4/02913

Słowa kluczowe:

reputacja przedsiębiorstw rynki finansowe ceny akcji wycena spółek giełdowych analiza zdarzeń wyniki finansowe decyzje inwestycyjne ekonomia behawioralna ekonomia eksperymentalna teoria podejmowania decyzji podejmowanie deycyzji w warunkach ryzyka

Deskryptory:

  • HS4_6: Rynki finansowe, finanse międzynarodowe
  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny

woj. pomorskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Anna Blajer-Gołębiewska 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: SONATA 12 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 132 720 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-07-06

Zakończenie projektu: 2022-07-05

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Individual corporate reputation and perception of collective corporate reputation regarding stock market investments
    Autorzy:
    Anna Blajer-Gołębiewska
    Czasopismo:
    PloS One (rok: 2021, tom: 16/9, strony: 45312), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0257323 - link do publikacji
  2. The effect of corporate reputation on investors' decisions following a stock price shock
    Autorzy:
    Anna Blajer-Gołębiewska
    Czasopismo:
    Economics and Sociology (rok: 2024, tom: artykuł po recenzjach / przyję, strony: -), Wydawca: Centre of Sociological Research
    Status:
    Złożona
  3. Do their reputations precede them? Stock market reaction to changes in corporate reputation in the context of sector and market maturity
    Autorzy:
    Anna Blajer-Gołębiewska, Sabina Nowak
    Czasopismo:
    Journal of International Studies (rok: 2024, tom: 17/1, strony: 52-82), Wydawca: Centre of Sociological Research
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14254/2071-8330.2024/17-1/4 - link do publikacji
  1. "Leading Behavioral Characteristics and Investors' Decisions: An Experimental Approach" (w monografii W. Strielkowski (red) "Sustainable Leadership for Entrepreneurs and Academics")
    Autorzy:
    Anna Blajer-Gołębiewska, Leszek Czerwonka, Arkadiusz Kozłowski
    Konferencja:
    2018 Prague Institute for Qualification Enhancement (PRIZK) International Conference Entrepreneurial and Sustainable Academic Leadership" (ESAL2018) (rok: 2019, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 13-14.09.2018
    Status:
    Opublikowana
  1. nie dotyczy
    Autorzy:
    Anna Blajer-Gołębiewska
    Książka:
    Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych. Podejście eksperymentalne (rok: 2019, tom: nie dotyczy, strony: 266), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Opublikowana