Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Kreatywne uczenie się w warunkach przeobrażeń systemu szkolnego

2016/22/E/HS6/00118

Słowa kluczowe:

kreatywność twórczość uczenie się rozwiązywanie problemów

Deskryptory:

  • HS6_11: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Maciej Karwowski 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: SONATA BIS 6 - ogłoszony 2016-06-15

Przyznana kwota: 1 535 480 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-04-05

Zakończenie projektu: 2023-04-04

Planowany czas trwania projektu: 72 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Komputery.
  2. program do analiz statystycznych mplus. Za kwotę 7 200 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (21)
  • Publikacje książkowe (5)
  1. Delving into Creative Learning
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Dorota M. Jankowska, Arkadiusz Brzeski, Marta Czerwonka, Aleksandra Gajda, Izabela Lebuda, Ronald A. Beghetto
    Czasopismo:
    Creativity Research Journal (rok: 2020, tom: 32, strony: 45398), Wydawca: Taylor and Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/10400419.2020.1712165 - link do publikacji
  2. Does intelligence strengthens creative metacognition?
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Marta Czerwonka, James C. Kaufman
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2020, tom: 14, strony: 353-360), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/aca0000208 - link do publikacji
  3. Exploring the creative process: integrating psychometric and eye-tracking approaches
    Autorzy:
    Dorota M. Jankowska, Marta Czerwonka, Izabela Lebuda, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2018, tom: 9, strony: 1931), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2018.01931 - link do publikacji
  4. How Stable Is the Creative Self-Concept? A Latent State-Trait Analysis
    Autorzy:
    N. Zandi, M. Karwowski, B. Forthmann, H. Holling
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2022, tom: --, strony: 45302), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/aca0000521 - link do publikacji
  5. The flow of learning
    Autorzy:
    Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Europe's Journal of Psychology (rok: 2018, tom: 14, strony: 291-295), Wydawca: PsychOpen
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5964/ejop.v14i2.1660 - link do publikacji
  6. Creative thinking components as tools for reducing prejudice: evidence from experimental studies on adolescents
    Autorzy:
    Agata Groyecka, Maciej Karwowski, Piotr Sorokowski
    Czasopismo:
    Thinking Skills and Creativity (rok: 2021, tom: 39, strony: 100779), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.tsc.2020.100779 - link do publikacji
  7. Do parents and children perceive creativity similarly? A dyadic study of creative mindsets
    Autorzy:
    Czerwonka, M., Jankowska, D. M., Lebuda, I., & Karwowski, M
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2022, tom: 16, strony: 233-241), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/aca0000358 - link do publikacji
  8. Educational consequences of creativity: A creative learning perspective
    Autorzy:
    Ronald A. Beghetto, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Creativity: Theories-Research-Applications (rok: 2018, tom: 5, strony: 146-154), Wydawca: Sciendo
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/ctra-2018-0011 - link do publikacji
  9. How Vivid is Your Mental Imagery? Validation of the Vividness of Visual Imagery Questionnaire in Five Polish Samples
    Autorzy:
    Dorota M. Jankowska, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    European Journal of Psychological Assessment (rok: 2022, tom: --, strony: 45303), Wydawca: Hogrefe
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1027/1015-5759/a000721 - link do publikacji
  10. Intellectual Risk taking: A Moderating Link between Creative Confidence and Creative Behavior?
    Autorzy:
    Ronald A. Beghetto, Maciej Karwowski, Roni Reiter-Palmon
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2021, tom: 15, strony: 637-644), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/aca0000323 - link do publikacji
  11. Mapping Adolescents' Everyday Creativity
    Autorzy:
    Alekandra Zielińska
    Czasopismo:
    Creativity: Theories-Research-Applications (rok: 2020, tom: 7, strony: 208-229), Wydawca: Sciendo
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ctra-2020-0012 - link do publikacji
  12. School does not kill creativity
    Autorzy:
    Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    European Psychologist (rok: 2022, tom: 27, strony: 263-275), Wydawca: Hogrefe
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1027/1016-9040/a000449 - link do publikacji
  13. Democratizing creativity by enhancing imagery and agency: A review and meta-analysis
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Aleksandra Zielińska, Dorota M. Jankowska
    Czasopismo:
    Review of Research in Education (rok: 2022, tom: 46, strony: 229-263), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3102/0091732X221084337 - link do publikacji
  14. Creative Lockdown? A Daily Diary Study of Creative Activity During Pandemics
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Aleksandra Zielińska, Dorota M. Jankowska, Elżbieta Strutyńska, Iwona Omelańczuk, Izabela Lebuda
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2021, tom: 12, strony: --), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2021.600076 - link do publikacji
  15. Potencjał to zbyt mało: wokół relacji między zdolnościami, aktywnością i osiągnięciami twórczymi [opublikowane również w wersji angielskiej, tytuł: Potential is not enough: On the relations between abilities, activity, and creative achievement]
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Marta Czerwonka, Arkadiusz Brzeski, Anna Firkowska-Mankiewicz
    Czasopismo:
    Przegląd Psychologiczny (rok: 2018, tom: 61, strony: 365-383 [wersja angielska 385-403]), Wydawca: TN KUL
    Status:
    Opublikowana
  16. Does Thinking About Einstein Make People Entity Theorists? Examining the Malleability of Creative Mindsets
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Marta Czerwonka, Izabela Lebuda, Dorota Maria Jankowska, Aleksandra Gajda
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2020, tom: 14, strony: 361-366), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/aca0000226 - link do publikacji
  17. How Adolescents Develop and Implement Their Ideas? On Self-Regulation of Creative Action
    Autorzy:
    Aleksandra Zielińska, Izabela Lebuda, Zorana Ivcevic, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Thinking Skills and Creativity (rok: 2022, tom: 43, strony: 100998), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.tsc.2022.100998 - link do publikacji
  18. On surface and core predictors of real-life creativity
    Autorzy:
    Izabela Lebuda, Aleksandra Zielińska, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Thinking Skills and Creativity (rok: 2021, tom: 42, strony: 100973), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.tsc.2021.100973 - link do publikacji
  19. Scaling creative self: An Item Response Theory analysis of the Short Scale of Creative Self
    Autorzy:
    Aleksandra Zielińska, Izabela Lebuda, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Creativity Research Journal (rok: 2022, tom: 34, strony: 431-444), Wydawca: Taylor and Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/10400419.2022.2123139 - link do publikacji
  20. Self-regulation in creative learning: Agentic perspective
    Autorzy:
    Aleksandra Zielińska, Izabela Lebuda, Dorota M. Jankowska, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Creativity: Theories - Research - Applications (rok: 2021, tom: 8, strony: 52-71), Wydawca: Sciendo
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ctra-2021-0005 - link do publikacji
  21. Toward dynamizing the measurement of creative confidence beliefs
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Mi-Hyun Han, Ronald A. Beghetto
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2019, tom: 13, strony: 193-202), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/aca0000229 - link do publikacji
  1. Peers, Affect, and Creativity at School
    Autorzy:
    Maciej Karwowski
    Książka:
    Cambridge Handbook of Creativity and Emotions (rok: 2022, tom: --, strony: 479-497), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
  2. Classroom Creative Climate: From a Static to a Dynamic Perspective
    Autorzy:
    Maciej Karwowski
    Książka:
    The Palgrave handbook of social creativity research (rok: 2019, tom: --, strony: 487-499), Wydawca: Palgrave
    Status:
    Opublikowana
  3. Motivation
    Autorzy:
    Ross Anderson, Maciej Karwowski
    Książka:
    Encyclopedia of Creativity (rok: 2020, tom: --, strony: 185-189), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
  4. Creativity in Adulthood
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Ewa Wiśniewska
    Książka:
    The Cambridge Handbook of Lifespan Development of Creativity (rok: 2021, tom: --, strony: 206-232), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
  5. Living with Uncertainty in the Creative Process: A Self-Regulatory Perspective
    Autorzy:
    Aleksandra Zielińska, Maciej Karwowski
    Książka:
    Uncertainty: A catalyst for creativity, learning and development. (rok: 2021, tom: --, strony: 81-102), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana