Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Funkcje i metody dystrybucji uwagi we współczesnym teatrze tańca

2016/21/N/HS2/02671

Słowa kluczowe:

choreografia kognitywizm neuronauki fenomenologia percepcja estetyka

Deskryptory:

  • HS1_6: Natura ludzkiego umysłu (w tym: ewolucja umysłu, bio-psychologiczne uwarunkowania poznania, sztuczna inteligencja)
  • HS1_8: Estetyka (w tym: teorie piękna, język sztuki)
  • HS2_12: Teatrologia i sztuki performatywne (aktorstwo, taniec i in.)

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny

woj. łódzkie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Tomasz Ciesielski 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 11 - ogłoszony 2016-03-15

Przyznana kwota: 145 930 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-03-21

Zakończenie projektu: 2021-03-20

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Karta pamięci MicroSD 128GB.
  2. Obudowa do kamery umożliwiająca ładowanie w czasie nagrywania.
  3. Oprogramowanie służące do analiz jakościowych NVivo. Za kwotę 3 273 PLN
  4. Tablet. Za kwotę 3 000 PLN
  5. Tablica i oprogramowanie do przeprowadzania elektronicznych testów kognitywnych (RT, TMT).
  6. Stelaż do tablicy do przeprowadzania testów.
  7. Kamera. Za kwotę 1 500 PLN
  8. Zestaw testów kognitywnych CANTAB (licencja na 12 miesięcy). Za kwotę 17 000 PLN
  9. Zewnętrzny dysk twardy.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Uwaga a doświadczenie estetyczne improwizatora – warsztat Andrew Morrisha
    Autorzy:
    Tomasz Ciesielski
    Czasopismo:
    Studia Choreologica (rok: 2019, tom: 20, strony: 67-86), Wydawca: Polskie Forum Choreologiczne
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    http://hdl.handle.net/11089/40038 - link do publikacji
  2. Montaż świadomościowy – neurokognitywna analiza praktyk Wsiewołoda Meyerholda
    Autorzy:
    Tomasz Ciesielski
    Czasopismo:
    Kultura współczesna (rok: 2018, tom: 1, strony: 96-106), Wydawca: Narodowe Centrum Kultury
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.26112/kw.2020.111.03 - link do publikacji
  3. Dancers' Perceptual Skills: An ethnographic, cognitive and phenomenological study
    Autorzy:
    T. Ciesielski, M. Szmytke
    Czasopismo:
    Performance Research (rok: 2021, tom: vol. 26 issue 2, strony: 97-105), Wydawca: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1080/13528165.2021.1977524 - link do publikacji
  4. Interdyscyplinarna analiza zagadnienia uwagi tancerza w kontekście warsztatu Fighting Monkey Jozefa Frucka i Lindy Kapetanea'i
    Autorzy:
    Tomasz Ciesielski
    Czasopismo:
    Studia choreologica (rok: 2018, tom: XIX, strony: 181-193), Wydawca: Polskie Forum Choreologiczne
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    http://hdl.handle.net/11089/40037 - link do publikacji
  5. Dynamics between methodology and convention - "Artist's Neurophysiology in Performance" project case
    Autorzy:
    T. Ciesielski
    Czasopismo:
    Avant Journal (rok: 2021, tom: nieznany, strony: nieznane), Wydawca: Ośrodek Badań Filozoficznych
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  1. Sense-action – praktyka-jako-badanie rozpoznana ex post
    Autorzy:
    Tomasz Ciesielski
    Książka:
    Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy (rok: 2017, tom: nie dotyczy, strony: 135-146), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
    Status:
    Opublikowana
  2. Strategie, postawy oraz wyzwania badawcze na przecięciu nauki i sztuki
    Autorzy:
    Tomasz Ciesielski
    Książka:
    Neurofizjologia artysty w performance (rok: 2019, ), Wydawca: Fundacja Artystyczno-Badawcza om – organizmy i maszyny w kulturze
    Status:
    Złożona