Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Retoryka i symbolika muzyczna w "Clavier-Uebung III" Johanna Sebastiana Bacha

2016/20/S/HS2/00058

Słowa kluczowe:

Deskryptory:

  • HS2_11: Muzyka (twórczość, wykonawstwo, teoria muzyki), muzykologia
  • HS2_14: Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologicznokulturowe)
  • HS2_2: Teoria literatury, historia myśli literaturoznawczej, metody i orientacje badań literacko-kulturowych, antropologia literatury, komparatystyka i translatologia literacko-kulturowa

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Historyczny

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Tomasz Górny 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: FUGA 5 - ogłoszony 2015-12-15

Przyznana kwota: 468 000 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-10-01

Zakończenie projektu: 2019-09-30

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Kilka uwag o koncepcji Christopha Bosserta na temat "Trzeciej części Clavier Übung" Johanna Sebastiana Bacha
    Autorzy:
    Tomasz Górny
    Czasopismo:
    The Polish Journal of Aesthetics (rok: 2018, tom: 48, strony: 97–103), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.19205/48.18.6 - link do publikacji
  2. What Does the Author Mean? Or: Why do we need a Theory of Interpretation in the Bach Studies? On the Example of Clavier Übung III
    Autorzy:
    Tomasz Górny
    Czasopismo:
    BACH: Journal of the Riemenschneider Institute (tom: nie dotyczy, strony: ok. 16), Wydawca: The Riemenschneider Bach Institute (USA)
    Status:
    Złożona
  3. "Przede wszystkim dla Panów organistów". O genezie i przeznaczeniu "Trzeciej części Clavier Übung" Johanna Sebastiana Bacha
    Autorzy:
    Tomasz Górny
    Czasopismo:
    Barok (rok: 2019, tom: 25, strony: 211-228), Wydawca: Neriton
    Status:
    Opublikowana
  4. Estienne Roger and his agent Adam Christoph Sellius: new light on Italian and French music in Bach's world
    Autorzy:
    Tomasz Górny
    Czasopismo:
    Early Music (rok: 2019, tom: 47, strony: 361–370), Wydawca: Oxford University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1093/em/caz041 - link do publikacji
  5. Schrieb Johann Kuhnau einen dritten Teil der "Neuen Clavier Übung"?
    Autorzy:
    Tomasz Górny
    Czasopismo:
    Bach-Jahrbuch (rok: 2020, tom: 106, strony: 273-278), Wydawca: Neue Bachgesellschaft e.V.
    Status:
    Opublikowana
  1. Johann Sebastian Bach's 'Dritter Theil der Clavier Übung' in the light of Johann Krieger's 'Anmuthige Clavier-Ubung'
    Autorzy:
    Tomasz Górny
    Konferencja:
    V Międzynarodowa Konferencja z cyklu "Analiza dzieła muzycznego. Historia-theoria-praxis" (rok: 2019, ), Wydawca: Wydawnictwo Akademii Muzycznej we Wrocławiu
    Data:
    konferencja 12-13 grudnia 2017 r.
    Status:
    Opublikowana
  1. nie dotyczy
    Autorzy:
    Tomasz Górny
    Książka:
    "Trzecia część Clavier Übung" Johanna Sebastiana Bacha. Muzyka i znaczenie (rok: 2019, tom: nie dotyczy, strony: 211), Wydawca: Universitas
    Status:
    Opublikowana