Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Uczenie się wspomagane technologiami mobilnymi w szkołach pomorskich. Krytyczne pytania o rozwój "kompetencji XXI wieku" oraz genderową inkluzję w szkolnych modelach BOYD/ BOYT oraz OPD.

2015/19/B/HS6/02218

Słowa kluczowe:

szkoła technologie mobilne model BOYD i OPD model płeć kulturowa umiejętności XXI wieku,

Deskryptory:

  • HS6_11: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka
  • HS6_16: Socjologia kultury i komunikacji społecznej (w tym: medioznawstwo, dziennikarstwo, komunikacja internetowa)
  • HS6_8: Pedagogika ogólna, porównawcza i kultury

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych

woj. pomorskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Lucyna Kopciewicz 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 10 - ogłoszony 2015-09-15

Przyznana kwota: 141 600 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-07-01

Zakończenie projektu: 2019-07-03

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (10)
  • Publikacje książkowe (6)
  1. Szkolne technolęki. Jak nauczyciele rozumieją rolę i skutki obecności technologii mobilnych w szkolnej przestrzeni
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz
    Czasopismo:
    Teraźniejszość- Człowiek- Edukacja (rok: 2019, tom: 22, strony: 51-64), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
    Status:
    Opublikowana
  2. Can magic wands conjure up wonders? Mapping teachers' conceptions of gender equality in tablet-mediated classrooms in Poland
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz
    Czasopismo:
    Gender and Education (rok: 2020, ), Wydawca: Taylor and Francis
    Status:
    Złożona
  3. Do tablets mean educational change? The materiality, hybridity and performativeness of teaching and learning practices in tablet-mediated classroom
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Czasopismo:
    International Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies (rok: 2017, tom: Voll 4, No.2., strony: 15-26), Wydawca: Akademia Pedagogiki Specjalnej
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5604/01.3001.0011.5950 - link do publikacji
  4. iPad jako narzędzie edukacyjnej zmiany? Badanie wdrożenia projektu edukacyjnego w Libii i Polsce
    Autorzy:
    Hussein Bougsiaa, Lucyna Kopciewicz
    Czasopismo:
    Studia Edukacyjne (rok: 2019, tom: 52, strony: 191-212), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Adama MIckiewicza w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
  5. Czy pojawienie się technologii informacyjno-komunikacyjnych w klasie szkolnej oznacza zmianę praktyk nauczania i uczenia się?
    Autorzy:
    Kopciewicz Lucyna
    Czasopismo:
    Problemy Wczesnej Edukacji (rok: 2020, tom: 3 (50), strony: 66-85), Wydawca: Unwersytet Gdański
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.26881/pwe.2020.50.06 - link do publikacji
  6. Czy technologie mobilne w klasie szkolnej są inkluzywne w zakresie gender
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz
    Czasopismo:
    Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN (rok: 2019, tom: 11, strony: 98-112), Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15290/PAREZJA.2019.11.07 - link do publikacji
  7. Understanding emergent teaching and learning practices: iPad integration in Polish school
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Czasopismo:
    Education and Information Technologies (rok: 2020, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s10639-020-10383-1 - link do publikacji
  8. Jak nauczyciele wykorzystują technologie komunikacyjne w pracy szkoły? Cyfrowe projektowanie dydaktyczne i teoria Pierra Rabardela w badaniach dydaktycznego potencjału urządzeń mobilnych
    Autorzy:
    Kopciewicz Lucyna
    Czasopismo:
    Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education (rok: 2018, tom: 2 (41), strony: 45492), Wydawca: Uniwersytet Gdański
    Status:
    Opublikowana
  9. Technologie własne czy szkolne? Podział cyfrowy i jego skutki w kontekście nauczania i uczenia się wzbogaconego technologicznie
    Autorzy:
    Hussein Bougsiaa, Lucyna Kopciewicz
    Czasopismo:
    Forum Oświatowe (rok: 2018, tom: 30, strony: 199-218), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe DSW / University of Lower Silesia Press
    Status:
    Opublikowana
  10. Bring your own device or organisation provided device classroom: problematising the issue of the digital divide in teaching and learning contexts in Poland
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Czasopismo:
    International Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies (rok: 2019, tom: 2, strony: 51-64), Wydawca: Akademia Pedagogiki Specjalnej
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5604/01.3001.0013.6838 - link do publikacji
  1. Czy sprawiedliwość cyfrowa jest realizowana przez rzeczy-technologie?
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Książka:
    Rzeczy - kultura - edukacja, red. M. Chutorański, A. Makowska (rok: 2019, tom: 1051, strony: 125-140), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Opublikowana
  2. Technologies of concern: parent engagement in the digital school"
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz
    Książka:
    Parent Engagement as Power: Selected Writings, red. Maria Mendel (rok: 2019, tom: 1, strony: 219-235), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Wolters Kluwer
    Status:
    Opublikowana
  3. nie dotyczy
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Książka:
    Tablety i smartfony w szkole - uczenie się wspomagane technologiami mobilnymi/ monografia (rok: 2020, tom: 1, strony: 321), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Opublikowana
  4. Co zmieniają technologie informacyjno-komunikacyjne w szkołach w krajach arabskich? Kulturowa koncepcja technologii
    Autorzy:
    Hussein Bougsiaa
    Książka:
    Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia, red. M. Nowicka, J. Dziekońska (rok: 2018, tom: brak, strony: 76-89), Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
    Status:
    Opublikowana
  5. Różnice pokoleniowe, różnice kapitałów kulturowych czy technofobia? Nauczycielki szkół pomorskich w kulturowym starciu z technologiami mobilnymi
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz
    Książka:
    Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia, red. M. Nowicka, J. Dziekońska (rok: 2018, tom: brak, strony: 45622), Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
    Status:
    Opublikowana
  6. Wow" and Then What? Tablets in a Conservative Polish School: Mapping Emergent Teaching and Learning Practices in the Classroom
    Autorzy:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Książka:
    Emergent Practices and Material Conditions in Learning and Teaching with Technologies (rok: 2019, tom: brak, strony: 127-146), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana