Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Stabilność i ciągłość w rozwoju teorii umysłu w średnim dzieciństwie. Trajektorie i predyktory rozwoju

2015/19/B/HS6/01252

Słowa kluczowe:

trajektorie rozwoju teoria umysłu poznanie społeczne

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Marta Białecka-Pikul 

Liczba wykonawców projektu: 9

Konkurs: OPUS 10 - ogłoszony 2015-09-15

Przyznana kwota: 1 294 140 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-06-01

Zakończenie projektu: 2021-12-14

Planowany czas trwania projektu: 66 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Laptop wraz z oprogramowaniem i akcesoriami (4 szt.). Za kwotę 20 000 PLN
  2. Stacja dysków serwerowych.
  3. Czujnik ruchu Microsoft Kinect Sensor.
  4. Dysk serwerowy Western Digital WD Gold 10TB.
  5. oprogramowanie Matlab. Za kwotę 10 000 PLN
  6. drukarka wielofunkcyjna (3 szt.). Za kwotę 5 400 PLN
  7. Kopułkowa kamera sieciowa. Za kwotę 9 000 PLN
  8. iPad.
  9. telefon komórkowy. Za kwotę 200 PLN
  10. Dysk przenośny (10 szt.). Za kwotę 2 500 PLN
  11. pzrenosny okulograf (3 szt.). Za kwotę 12 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (18)
  1. Developmental continuity in coordination of perspectives as an alternative to the implicit and explicit theory of mind controversy.
    Autorzy:
    Białecka-Pikul, M., Białek< A.
    Czasopismo:
    Developmental Psychology (rok: 2021, tom: 57 (11), strony: 1772-1786), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/dev0001254 - link do publikacji
  2. Early mindreading scale: From joint attention to false-belief understanding
    Autorzy:
    Białecka-Pikul, M., Białek, A., Kosno, M., Stępień-Nycz, M., Blukacz, M., Zubek, J.
    Czasopismo:
    European Journal of Developmental Psychology (rok: 2021, tom: 18, strony: 45309), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17405629.2021.1911799 - link do publikacji
  3. Doing things together: Development of cooperation through cultural participation
    Autorzy:
    Siekiera, N., Białek, A.
    Czasopismo:
    Journal of the Theory of Social Behaviour (rok: 2021, tom: 51(3), strony: 430-438), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/jtsb.12275 - link do publikacji
  4. How do parents use mental state language during narration to their 2- and 4-year-old children
    Autorzy:
    Jakubowska J., Szpak M., Białecka-Pikul M
    Czasopismo:
    Psychology of Language and Communication (rok: 2018, tom: 22, strony: 516-533), Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/plc-2018-0023 - link do publikacji
  5. Let's do it together! The role of interaction in false belief understanding
    Autorzy:
    Marta Białecka-Pikul, Magdalena Kosno, Arkadiusz Białek, Marta Szpak
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Child Psychology (rok: 2019, tom: 177, strony: 141-151), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jecp.2018.07.018 - link do publikacji
  6. Spontaneous false belief attribution develops earlier in less inhibited children.
    Autorzy:
    Białek A., Białecka-Pikul M.
    Czasopismo:
    Cognitive Development (rok: 2018, tom: 48, strony: 271-278), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.cogdev.2018.06.003 - link do publikacji
  7. The coin that is most current is flattery? : stability and discontinuity of false praise-telling from 5 to 7 years of life.
    Autorzy:
    Jakubowska, J., Filip, A., Białecka-Pikul, M.
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Child Psychology, vol. 207. 105128. (rok: 2021, tom: 207, strony: 105128), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jecp.2021.105128 - link do publikacji
  8. Articles Recursion as a common groung of mental, communicative, and linguistic processes
    Autorzy:
    Filip, A., Białek, A., Białecka-Pikul, M.
    Czasopismo:
    Annals of Psychology (rok: 2017, tom: 3, strony: 723-743), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Społecznych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rpsych.2017.20.4-1en - link do publikacji
  9. Parent-report measure of Theory of Mind: Adaptation to Polish of the Children's Social Understanding Scale
    Autorzy:
    Białecka-Pikul, M., Stępień-Nycz, M.
    Czasopismo:
    European Journal of Developmental Psychology (rok: 2019, tom: 16/3, strony: 318-326), Wydawca: Routledge, Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17405629.2017.1406850 - link do publikacji
  10. Ratunku! or Just Tunku! Evidence for the Reliability and Concurrent Validity of the Language Use Inventory–Polish
    Autorzy:
    Marta Białecka-Pikul, Anna Filip, Małgorzata Stępień-Nycz, Katarzyna Kuś, and Daniela K. O'Neill
    Czasopismo:
    Journal of Speech, Language, and Hearing Research (rok: 2019, tom: 62, strony: 2317-2331), Wydawca: ASHAWIRE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1044/2019_JSLHR-L-18-0230 - link do publikacji
  11. Relevance matters. Eighteen-month-olds' use of relevant informative pointing as a predictor of two-year-olds' language abilities
    Autorzy:
    Białek, A., Białecka-Pikul, M., Filip, A., Broda, M.
    Czasopismo:
    Infancia y Aprendizaje/Journal for the Study of Education and Development (rok: 2018, tom: 41, strony: 674-701), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/02103702.2018.1514710 - link do publikacji
  12. The Polish adaptation of the Early Childhood Behavior Questionnaire (ECBQ) : psychometric properties, age and gender differences and convergence between the questionnaire and the observational data.
    Autorzy:
    Stępień-Nycz M., Rostek I., Białecka-Pikul M., Białek A.
    Czasopismo:
    European Journal of Developmental Psychology (rok: 2018, tom: 15, strony: 192-213), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17405629.2017.1292906 - link do publikacji
  13. A new model of the development of deception: Disentangling the role of false‐belief understanding in deceptive ability
    Autorzy:
    Joanna Jakubowska, Marta Białecka-Pikul
    Czasopismo:
    Social Development (rok: 2019, tom: 29/1, strony: 21-40), Wydawca: John Wiley and Sons
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/sode.1240 - link do publikacji
  14. Developmental Participation: The Necessity of Cultural Perspectives in Developmental Psychology.
    Autorzy:
    Siekiera, N., & Białek, A.
    Czasopismo:
    Roczniki Psychologiczne (rok: 2020, tom: 23(1), strony: 45-61), Wydawca: KUL
    Status:
    Opublikowana
  15. Kompetencja rodzicielska. Użyteczny konstrukt w badaniach nad rolą rodzicielskich oddziaływań w rozwoju dziecka
    Autorzy:
    Jackiewicz, M., Białecka-Pikul, M.
    Czasopismo:
    Psychologia Rozwojowa (rok: 2019, tom: 24, strony: 45561), Wydawca: Wydawnictwo UJ
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843879PR.19.006.10597 - link do publikacji
  16. Links between attachment and theory of mind in childhood: Meta-analytic review
    Autorzy:
    Marta Szpak, Marta Białecka-Pikul
    Czasopismo:
    Social Development (rok: 2019, ), Wydawca: John Wiley and Sons
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/sode.12432 - link do publikacji
  17. The Child as an Observer: The Influence of Adults' Nonverbal Messages on Children's Social Attitudes
    Autorzy:
    Anna Jurasińska, Marcin Bukowski, Marta Białecka-Pikul
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2019, tom: 50(4), strony: 357–367), Wydawca: Polska Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/ppb.2019.131500 - link do publikacji
  18. Waiting for a treat. Studying behaviors related to self-regulation in 18- and 24-month-olds
    Autorzy:
    Białecka-Pikul, M., Byczewska-Konieczny, K., Kosno, M., Stępień-Nycz, M., Białek, A.
    Czasopismo:
    Behavior and Development (rok: 2018, tom: 50, strony: 45647), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jecp.2018.07.018 - link do publikacji