Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Populistyczne komunikowanie polityczne: przekazy polityczne, relacje medialne i reakcje społeczne

2015/18/M/HS5/00080

Słowa kluczowe:

populizm komunikowanie polityczne media internet wybory. kampania

Deskryptory:

  • HS6_16: Socjologia kultury i komunikacji społecznej (w tym: medioznawstwo, dziennikarstwo, komunikacja internetowa)
  • HS5_7: Systemy i ruchy polityczne oraz stosunki międzynarodowe

Panel:

HS5 - Normy i władza: prawo, nauki o polityce, polityka regionalna i społeczna

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Agnieszka Stępińska 

Liczba wykonawców projektu: 8

Konkurs: HARMONIA 7 - ogłoszony 2015-06-15

Przyznana kwota: 297 120 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-04-08

Zakończenie projektu: 2020-10-07

Planowany czas trwania projektu: 54 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (13)
  • Publikacje książkowe (10)
  1. Obecność stylu populistycznego w mediach informacyjnych podczas kampanii wyborczej w 2015 roku
    Autorzy:
    Agnieszka Stępińska, Kinga Adamczewska
    Czasopismo:
    e-Politikon (rok: 2017, tom: 24, strony: 59-86), Wydawca: Ośrodek Analiz Politologicznych
    Status:
    Opublikowana
  2. Special Issue: Populism and the Media across Europe
    Autorzy:
    red. Agnieszka Stępińska, Nicoleta Corbu, Peter Maurer
    Czasopismo:
    Central European Journal of Communication (rok: 2019, tom: 12(2), strony: 1-279), Wydawca: Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
    Status:
    Opublikowana
  3. The role of religion in construction of 'the people' and 'the others': a study of populist discourse in the Polish media
    Autorzy:
    Agnieszka Stępińska
    Czasopismo:
    International Journal of Communication (rok: 2020, tom: brak, strony: brak), Wydawca: USC Annenberg Press
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  4. Crisis and populism: a comparative study of populist and non-populist candidates and rhetoric in the news media coverage of election campaigns
    Autorzy:
    Susana Salgado, Óscar G. Luengo, Stylianos Papathanassopoulos, Jane Suiter & Agnieszka Stępińska
    Czasopismo:
    European Politics and Society (rok: 2021, tom: online first, strony: 0-0), Wydawca: Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/23745118.2021.1896882 - link do publikacji
  5. Postawy polskich dziennikarzy wobec aktorów politycznych: badania empiryczne
    Autorzy:
    Agnieszka Stępińska, Ewa Jurga- Wosik, Kinga Adamczewska, Dominika Narożna, Bartłomiej Secler
    Czasopismo:
    Przegląd Politologiczny (rok: 2017, tom: 1, strony: 127-141), Wydawca: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/pp.2017.22.1.9 - link do publikacji
  6. W poszukiwaniu ontologii populizmu – dylematy definicyjne
    Autorzy:
    Artur Lipiński
    Czasopismo:
    Przegląd Politologiczny (rok: 2020, tom: 1, strony: 131-148), Wydawca: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/pp.2020.25.1.10 - link do publikacji
  7. Some remarks on the comparative experiment as a method in assessing populist political communication in Europe
    Autorzy:
    Dominika Kasprowicz, Agnieszka Hess
    Czasopismo:
    Central European Journal of Communication (rok: 2019, tom: 2(23), strony: 243-255), Wydawca: The Polish Communication Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.19195/1899-5101.12.2(23).8 - link do publikacji
  8. Start Spreading the News: A Comparative Experiment on the Effects of Populist Communication on Political Engagement in Sixteen European Countries
    Autorzy:
    Michael Hameleers, Linda Bos, Nayla Fawzi, Carsten Reinemann, Ioannis Andreadis , Nicoleta Corbu, Christian Schemer, Anne Schulz, Tamir Shaefer, Toril Aalberg, Sofia Axelsson, Rosa Berganza, Cristina Cremonesi, Stefan Dahlberg, Claes H. de Vreese, Agnieszka Hess, Evangelia Kartsounidou, Dominika Kasprowicz, Joerg Matthes, Elena Negrea-Busuioc, Signe Ringdal, Susana Salgado, Karen Sanders, Desirée Schmuck, Jesper Stromback, Jane Suiter, Hajo Boomgaarden, Keren Tenenboim-Weinblatt, and Naama Weiss-Yaniv
    Czasopismo:
    The International Journal of Press/Politics (rok: 2018, tom: Vol. 23(4), strony: 517-538), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/1940161218786786 - link do publikacji
  9. Nonverbal components of the populist style of political communication: A study on televised presidential debates in Poland
    Autorzy:
    Dorota Piontek, Małgorzata Tadeusz-Ciesielczyk
    Czasopismo:
    Central European Journal of Communication (rok: 2019, tom: 2(23), strony: 150-168), Wydawca: The Polish Communication Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.19195/1899-5101.12.2(23).3 - link do publikacji
  10. Populism in Poland - Between Demagoguery and Demophilia
    Autorzy:
    Agnieszka Hess, Dominika Kasprowicz
    Czasopismo:
    Środkowoeuropejskie Studia Polityczne (rok: 2017, tom: 2, strony: 201-214), Wydawca: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/ssp.2017.2.10 - link do publikacji
  11. Qualitative approaches in populism research
    Autorzy:
    Artur Lipiński
    Czasopismo:
    Athenaeum (rok: 2017, tom: 56, strony: 244-256), Wydawca: Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    0.15804/athena.2017.56.15 - link do publikacji
  12. The Hungarian media system under political pressure - interview with P. Bajomi-Lazar
    Autorzy:
    Agnieszka Stępińska
    Czasopismo:
    Central European Journal of Communication (rok: 2019, tom: 2(23), strony: 257-262), Wydawca: The Polish Communication Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.19195/1899-5101.12.2(23).9 - link do publikacji
  13. Polish Right-Wing Populism in the Era of Social Media. An Unexpected Career of Paweł Kukiz and Janusz Korwin - Mikke
    Autorzy:
    Artur Lipiński, Agnieszka Stępińska
    Czasopismo:
    Problems of Post-Communism (rok: 2018, tom: 66(1), strony: 71-82), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/10758216.2018.1484667 - link do publikacji
  1. Dimensions, Speakers, and Targets: Basic Patterns in Europea Media Reporting on Populism
    Autorzy:
    SINA BLASSNIG, P. Rodi, K. Tenenboim-Wienblatt, K. Adamczewska, L. Raycheva, SVEN ENGESSER, FRANK ESSER
    Książka:
    Communicating Populism. Comparing Actor Perceptions, Media Coverage, and Effects on Citizens in Europe (rok: 2019, tom: brak, strony: 71-101), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
  2. Journalistic Culture, Editorial Mission, and News Logic: Explaining the Factors Behind the Use of Populism in European Media
    Autorzy:
    P. Maurer, N. Hube, V. Stetka, C. Cremonesi, A. Seddone, S.R. Bergan, J. Stanyer, M. Tomov, N. Weiss, SEVEN ENGESSER, FRANK ESSER
    Książka:
    Communicating Populism. Comparing Actor Perceptions, Media Coverage, and Effects on Citizens in Europe (rok: 2019, tom: brak, strony: 102-122), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
  3. Populizm prawicowy w Polsce
    Autorzy:
    Artur Lipiński, Agnieszka Stępińska
    Książka:
    Nieliberalna rewolucja w Polsce (rok: 2020, tom: brak, strony: 95-109), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Scholar
    Status:
    Opublikowana
  4. Populist Political Communication across Europe: Contexts and Contents
    Autorzy:
    red. Agnieszka Stępińska
    Książka:
    Populist Political Communication across Europe: Contexts and Contents (rok: 2020, tom: 13, strony: 1-230), Wydawca: Peter Lang
    Status:
    Opublikowana
  5. Rechter Populismus in Polen
    Autorzy:
    Artur Lipiński, Agnieszka Stępińska
    Książka:
    Polens Streit um die Erinnerung. Essays zur Illieberalitat, ed. J. Harper (rok: 2018, tom: Brak, strony: 93-110), Wydawca: Tectum
    Status:
    Opublikowana
  6. Polish Ring-wing Populism
    Autorzy:
    Artur Lipiński, Agnieszka Stępińska
    Książka:
    Poland's Memory Wars. Essays on Illiberalism, red. Jo Harper (rok: 2018, tom: brak, strony: 80-95), Wydawca: Central European University Press
    Status:
    Opublikowana
  7. Politicians' Perception of Populism and the Media: A Cross-National Study Based on Semi-Structured Interviews
    Autorzy:
    S. Salgado, J. Stanyer, G. Hajzer, D.N. Hopmann, B. Kalsnes, G. Legante, ARTUR LIPIŃSKI, N. Merkovity, S. Papathanassopoulos, K.S. Sanders
    Książka:
    Communicationg Poulism. Comparing Actor Perceptions, Media Coverage, and Effects on Citizens in Europe (rok: 2019, tom: brak, strony: 51-68), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
  8. Populist political communication in Poland political actors – media – citizens
    Autorzy:
    Agnieszka Stępińska, Artur Lipiński, Dorota Piontek, Agnieszka Hess
    Książka:
    Populist political communication in Poland political actors – media – citizens (rok: 2020, tom: brak, strony: 1-244), Wydawca: Logos Verlag
    Status:
    Opublikowana
  9. The 2015 Parliamentary Election in Poland: A Political Deja vu
    Autorzy:
    Agnieszka Stępińska, Artur Lipiński, Kinga Adamczewska
    Książka:
    Mediated Campaigns and Populism in Europe, ed. Susana Salgado (rok: 2019, tom: brak, strony: 143-164), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
  10. Event-, Politics -, and Audience-Driven News: A Comparison of Populism in Europea Media Coverage in 2016 and 2017
    Autorzy:
    FRANK ESSER, AGNIESZKA STĘPIŃSKA, O. Pekacek, A. Seddonne, S. Papathanassopoulos, D. Peicheva, A. Milojevic, SINA BLASSNIG, SVEN ENGESSER
    Książka:
    Communicating Populism. Comparing Actor Perceptions, Media Coverage, and Effects on Citizens in Europe (rok: 2019, tom: brak, strony: 123-140), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana