Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Badanie neuronalnych mechanizmów interakcji pomiędzy czytaniem wzrokowym oraz dotykowym jako szansa weryfikacji klasycznego modelu organizacji mózgu

2014/15/N/HS6/04184

Słowa kluczowe:

Przetwarzanie między-modalne neuronalne podstawy czytania podejście metamodalne fMRI TMS

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_5: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia
  • NZ4_10: Neuroobrazowanie

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Łukasz Bola 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 8 - ogłoszony 2014-09-15

Przyznana kwota: 150 000 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-08-05

Zakończenie projektu: 2019-08-04

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Komputer.
  2. Wyświetlacz brajlowski dostosowany do pracy w rezonansie. Za kwotę 45 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  1. Functional hierarchy for tactile processing in the visual cortex of sighted adults
    Autorzy:
    Bola, Ł., Matuszewski, J., Szczepanik, M., Droździel, D., Sliwinska, M.W., Paplińska, M., Jednoróg, K., Szwed, M., Marchewka, A.
    Czasopismo:
    Neuroimage (rok: 2019, tom: 202, strony: 116084), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.neuroimage.2019.116084 - link do publikacji
  2. Task-specific reorganization of the auditory cortex in deaf humans
    Autorzy:
    Bola Ł., Zimmermann M., Mostowski P., Jednoróg K., Marchewka A., Rutkowski P., Szwed M.
    Czasopismo:
    Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (rok: 2017, tom: 114, strony: E600-E609), Wydawca: National Academy of Sciences of the United States of America
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1073/pnas.1609000114 - link do publikacji
  3. Structural reorganization of the early visual cortex following Braille training in sighted adults
    Autorzy:
    Bola, Ł., Siuda-Krzywicka, K., Paplińska, M., Sumera, E., Zimmermann, M., Jednoróg, K., Marchewka, A., Szwed, M.
    Czasopismo:
    Scientific Reports (rok: 2017, tom: 7, strony: 17448), Wydawca: Nature Publishing Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1038/s41598-017-17738-8 - link do publikacji
  4. Universal Visual Features Might Be Necessary for Fluent Reading. A Longitudinal Study of Visual Reading in Braille and Cyrillic Alphabets
    Autorzy:
    Bola, Ł., Radziun, D., Siuda-Krzywicka, K., Sowa, J. E., Paplińska, M., Sumera, E., Szwed, M.
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2017, tom: 8, strony: 514), Wydawca: Frontiers Media SA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2017.00514 - link do publikacji
  5. Braille in the sighted: Teaching tactile reading to sighted adults
    Autorzy:
    Bola Ł., Siuda-Krzywicka K., Paplińska M., Sumera E., Hańczur P., Szwed M.
    Czasopismo:
    PLoS One (rok: 2016, tom: 11, strony: e0155394), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0155394 - link do publikacji