Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Artysta jako tekst. Konstrukt tożsamościowy reżysera jako komentarz do działań teatralnych

2014/13/D/HS2/02842

Słowa kluczowe:

Tekst teatr partyrura perfomatyka tekstu Tadeusz Kantor retoryka dramaturgia postdramat

Deskryptory:

  • HS3_5: Historia kultury (w tym: pamięć historyczna, historia kultury materialnej, historyczne studia kulturowe, zróżnicowanie kulturowe)
  • HS3_6: Historiografia, teoria i metodologia historii
  • HS2_1: Historia literatury (w tym: starożytnej, nowożytnej, współczesnej; narodowej, światowej) oraz krytyka i interpretacja literacka

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Nauk Humanistycznych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Paweł Stangret 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: SONATA 7 - ogłoszony 2014-03-17

Przyznana kwota: 70 200 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-02-05

Zakończenie projektu: 2019-02-04

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (4)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Partytura Umarłej klasy jako strategia komunikacyjna
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Czasopismo:
    Konteksty (rok: 2015, tom: 1-2 (308-309), strony: 279-289), Wydawca: Instytut Sztuki PAN, Liber Pro Arte
    Status:
    Opublikowana
  2. Tradycja niszczenia tradycji
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Czasopismo:
    Tekstualia (rok: 2018, tom: 1 (52), strony: 129-137), Wydawca: Dom Kultury Śródmieście
    Status:
    Opublikowana
  3. Традиция разрушения традиции
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Czasopismo:
    ИОВАЯ ПОЛЪША (rok: 2017, tom: 45481, strony: 51-57), Wydawca: Instytut Książki
    Status:
    Opublikowana
  4. Autor i kulisy – przypadek Pawła Demirskiego
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Czasopismo:
    Teksty Drugie (rok: 2017, tom: 4, strony: 253-272), Wydawca: Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN
    Status:
    Opublikowana
  5. Tekstualność performatywna, czyli metodologia badań legend artystycznych
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Czasopismo:
    Załącznik Kulturoznawczy (rok: 2020, tom: 7, strony: 391-405), Wydawca: UKSW
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.21697/zk.2020.7.18 - link do publikacji
  6. Stage Figures in Tadeusz Kantor's Theatre as an Element of Building of Image
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Czasopismo:
    Anagnorisis-Revista de Investigacion Teatral (rok: 2021, tom: 23, strony: 187-202), Wydawca: Open Acces
    Status:
    Opublikowana
  1. Medycyna jako autentyk
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Konferencja:
    Medycyna w Filmie i Teatrze (rok: 2017, ), Wydawca: WUM
    Data:
    konferencja listopad
    Status:
    Opublikowana
  2. Non-Adjective Theatre? Intertextuality in Theatre Researches
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Konferencja:
    1st International Academic Conference Theatricality / Antitheatricality (rok: 2019, ), Wydawca: Brill
    Data:
    konferencja 20-22 11
    Status:
    Złożona
  3. "Ja mam obywatelstwo wielopolskie" – kreacja tożsamości w wypowiedziach awangardowego artysty
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Konferencja:
    Medialne ramy tożsamości (rok: 2017, ), Wydawca: KUL
    Data:
    konferencja kwiecień 2016
    Status:
    Opublikowana
  4. "Starcy i pensjonarki". Wzruszenie jako Kantorowska wersja awangardy
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Konferencja:
    Uczucia i emocje w tekstach kultury (rok: 2017, ), Wydawca: UH-P W Siedlcach
    Data:
    konferencja maj
    Status:
    Opublikowana
  1. The Avant-garde's Revolution of Communication – Communication Besides the Signs
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Książka:
    Revolutions. The Archeology of Change (rok: 2017, tom: nie dotyczy, strony: 672-680), Wydawca: Editura Universităţii "Alexandru Ioan Cuza"
    Status:
    Opublikowana
  2. Muchos campo, muchos campo" – Tadeusz Kantor's metatheory
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Książka:
    brak danych , Wydawca: Shanghai Theatre Academy
    Status:
    Złożona
  3. Tekstowość nowego teatru, Artysta jako tekst, Artysta nowoczesny jako gwiazda mediów, Kształtowanie recepcji teatralnej, Neoawangarda-utrwalanie konwencji, Zamiast zakończenia-przykłady przedłużania zasady
    Autorzy:
    Paweł Stangret
    Książka:
    Artysta jako tekst. Nowoczesna sztuka metatekstu (rok: 2018, tom: nie dotyczy, strony: 15-30, 139-348), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
    Status:
    Opublikowana