Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Ekonomiczne konsekwencje kształtowania się opinii i podejmowania decyzji przez konsumentów: Modelowanie agentowe dyfuzji innowacji

2013/11/B/HS4/01061

Słowa kluczowe:

ekonomia obliczeniowa dyfuzja innowacji dynamika opinii model agentowy sieć społeczna strategia cenowa

Deskryptory:

  • HS4_7: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania

woj. dolnośląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Rafał Weron 

Liczba wykonawców projektu: 8

Konkurs: OPUS 6 - ogłoszony 2013-09-16

Przyznana kwota: 499 700 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2014-07-01

Zakończenie projektu: 2017-08-09

Planowany czas trwania projektu: 37 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Notebook. Za kwotę 20 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (18)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (6)
  1. Phase transitions in the q-voter model with noise on a duplex clique
    Autorzy:
    A. Chmiel, K. Sznajd-Weron
    Czasopismo:
    Physical Review E (rok: 2015, tom: 92, strony: 52812), Wydawca: American Physical Society
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1103/PhysRevE.92.052812 - link do publikacji
  2. Threshold-based epidemic dynamics in systems with memory
    Autorzy:
    M. Bodych, N. Ganguly, T. Krueger, A. Mukherjee, R. Siegmund-Schultze, S. Sikdar
    Czasopismo:
    EPL (rok: 2016, tom: 116(4), strony: 48004), Wydawca: IOP Science
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1209/0295-5075/116/48004 - link do publikacji
  3. Linking consumer opinions with reservation prices in an agent-based model of innovation diffusion
    Autorzy:
    A. Kowalska-Pyzalska, K. Ćwik, A. Jędrzejewski, K. Sznajd-Weron
    Czasopismo:
    Acta Physica Polonica A (rok: 2016, tom: 129 (5), strony: 1055-1059), Wydawca: Polish Academy of Sciences, Institute of Physics
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.12693/APhysPolA.129.1055 - link do publikacji
  4. The hunt opinion model - an agent based approach to recurring fashion cycles
    Autorzy:
    R. Apriasz, T. Krueger, G. Marcjasz, K. Sznajd-Weron
    Czasopismo:
    PLoS ONE (rok: 2016, tom: 11(11), strony: e0166323), Wydawca: Public Library of Science (PLoS)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0166323 - link do publikacji
  5. The role of educational trainings in the diffusion of smart metering platforms: An agent-based modeling approach
    Autorzy:
    T. Weron, A. Kowalska-Pyzalska, R. Weron
    Czasopismo:
    Physica A: Statistical Mechanics and its Applications (rok: 2018, tom: 505, strony: 591-600), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.physa.2018.03.086 - link do publikacji
  6. Using association rules to assess purchase probability in online stores
    Autorzy:
    G. Suchacka, G. Chodak
    Czasopismo:
    Information Systems and e-Business Management (rok: 2017, tom: 15 (3), strony: 751-780), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s10257-016-0329-4 - link do publikacji
  7. Is the person-situation debate important for agent-based modeling and vice versa?
    Autorzy:
    K. Sznajd-Weron, J. Szwabiński, R. Weron
    Czasopismo:
    PLoS ONE (rok: 2014, tom: 9(11), strony: e112203), Wydawca: Public Library of Science (PLoS)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0112203 - link do publikacji
  8. The diamond model of social response within an agent-based approach
    Autorzy:
    P. Nail, K. Sznajd-Weron
    Czasopismo:
    Acta Physica Polonica A (rok: 2016, tom: 129 (5), strony: 1050-1054), Wydawca: Polish Academy of Sciences, Institute of Physics
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.12693/APhysPolA.129.1050 - link do publikacji
  9. Hazard rate model with positive and negative word of mouth - toward understanding the demand
    Autorzy:
    K. Maciejowska
    Czasopismo:
    Journal of the Operational Research Society (rok: 2018, ), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Złożona
  10. Asymptotic shape and the speed of propagation of continuous-time continuous-space birth processes
    Autorzy:
    V. Bezborodov, L. Di Persio, T. Krueger, M. Lebid, T. Ożański
    Czasopismo:
    Advances in Applied Probability (rok: 2018, tom: 50, strony: 74-101), Wydawca: Applied Probability Trust
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1017/apr.2018.5 - link do publikacji
  11. From Consumer Decision to Market Share – Unanimity or Majority?
    Autorzy:
    A. Kowalska-Styczeń, K. Sznajd-Weron
    Czasopismo:
    Journal of Artificial Societies and Social Simulation (rok: 2016, tom: 19(4), strony: 10), Wydawca: European Social Simulation Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18564/jasss.3156 - link do publikacji
  12. Impact of social interactions on demand curves for innovative products
    Autorzy:
    K. Maciejowska, A. Jędrzejewski, A. Kowalska-Pyzalska, R. Weron
    Czasopismo:
    Acta Physica Polonica A (rok: 2016, tom: 129 (5), strony: 1045-1049), Wydawca: Polish Academy of Sciences, Institute of Physics
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.12693/APhysPolA.129.1045 - link do publikacji
  13. Mapping the q-voter model: From a single chain to complex networks
    Autorzy:
    A. Jędrzejewski, K. Sznajd-Weron, J. Szwabiński
    Czasopismo:
    Physica A: Statistical Mechanics and its Applications (rok: 2016, tom: 446, strony: 110-119), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.physa.2015.11.005 - link do publikacji
  14. Oscillating hysteresis in the q-neighbor Ising model
    Autorzy:
    A. Jędrzejewski, A. Chmiel, K. Sznajd-Weron
    Czasopismo:
    Physical Review E (rok: 2015, tom: 92, strony: 52105), Wydawca: American Physical Society
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1103/PhysRevE.92.052105 - link do publikacji
  15. The interplay between conformism and anticonformism and its polarizing effect on society
    Autorzy:
    P. Siedlecki, J. Szwabiński, T. Weron
    Czasopismo:
    Journal of Artificial Societies and Social Simulation (rok: 2016, tom: 19(4), strony: 9), Wydawca: European Social Simulation Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18564/jasss.3203 - link do publikacji
  16. Conformity, anticonformity and polarization of opinions: Insights from a mathematical model of opinion dynamics
    Autorzy:
    T. Krueger, J. Szwabiński, T. Weron
    Czasopismo:
    Entropy (rok: 2017, tom: 19, strony: 371), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/e19070371 - link do publikacji
  17. Difficulty is critical: The importance of social factors in modeling diffusion of green products and practices
    Autorzy:
    K. Byrka, A. Jędrzejewski, K. Sznajd-Weron, R. Weron
    Czasopismo:
    Renewable and Sustainable Energy Reviews (rok: 2016, tom: 62, strony: 723-735), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.rser.2016.04.063 - link do publikacji
  18. Pair approximation for the q-voter model with independence on complex networks
    Autorzy:
    A. Jędrzejewski
    Czasopismo:
    Physical Review E (rok: 2017, tom: 95, strony: 12307), Wydawca: American Physical Society
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1103/PhysRevE.95.012307 - link do publikacji
  1. Characterizing Web sessions of e-customers interested in traditional and innovative products
    Autorzy:
    G. Suchacka, G. Chodak
    Konferencja:
    30th European Conference on Modelling and Simulation (ECMS16) (rok: 2016, ), Wydawca: ECMS
    Data:
    konferencja 31.05-03.06.2016
    Status:
    Opublikowana
  2. Willingness to pay for green energy: an agent-based model in NetLogo platform
    Autorzy:
    A. Kowalska-Pyzalska
    Konferencja:
    14th International Conference on the European Energy Market (EEM17) (rok: 2017, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 6-9.06.2017
    Status:
    Opublikowana
  3. Social acceptance of green energy and dynamic electricity tariffs - a short review
    Autorzy:
    A. Kowalska-Pyzalska
    Konferencja:
    Modern Electric Power Systems 2015 (MEPS'15) (rok: 2015, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 06-09.07.2015
    Status:
    Opublikowana
  4. The e-book market: its structure, main trends and perspectives for growth
    Autorzy:
    G. Chodak
    Konferencja:
    e-Society 2017 (rok: 2017, ), Wydawca: IADIS Press
    Data:
    konferencja 10-12.04.2017
    Status:
    Opublikowana
  5. An analysis of factors enhancing adoption of smart metering platforms: An agent-based modeling approach
    Autorzy:
    A. Kowalska-Pyzalska
    Konferencja:
    13th International Conference on the European Energy Market (EEM16) (rok: 2016, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 06-09.06.2016
    Status:
    Opublikowana
  6. An experiment with Facebook as an advertising channel for books and audiobooks
    Autorzy:
    G. Chodak, G. Suchacka
    Konferencja:
    37th International Conference on Information Systems Architecture and Technology (ISAT 2016) (rok: 2017, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 18-20.09.2016
    Status:
    Opublikowana