Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Symboliczna natura pieniędzy i kontrola. Badania nad pieniędzmi jako zasobem psychologicznym używanym w samoregulacji.

2013/11/B/HS6/01316

Słowa kluczowe:

pieniądze torowanie umiejscowienie kontroli samokontrola

Deskryptory:

  • HS6_6: Psychologia pracy, organizacji, ekonomiczna, reklamy i marketingu
  • HS6_2: Psychologia społeczna, polityczna, środowiskowa i międzykulturowa
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie, Filia we Wrocławiu, II Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Agata Gąsiorowska 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: OPUS 6 - ogłoszony 2013-09-16

Przyznana kwota: 332 440 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2014-07-01

Zakończenie projektu: 2018-07-13

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Trzyletnia licencja Inquisit 4 Web. Za kwotę 15 000 PLN
  2. Waga cyfrowa o dużej dokładności (co najmniej do 10 miligramów). Za kwotę 34 PLN
  3. Kamera cyfrowa z torbą i statywem. Za kwotę 3 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Money as an Existential Anxiety Buffer: Exposure to Money Prevents Mortality Reminders from Leading to Increased Death Thoughts
    Autorzy:
    Gąsiorowska, A., Zaleśkiewicz, T, Kesebir, P.
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Social Psychology (rok: 2018, tom: 79, strony: 394-409), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jesp.2018.09.004 - link do publikacji
  2. Money Cues Increase Agency and Decrease Prosociality Among Children: Early Signs of Market-Mode Behaviors
    Autorzy:
    Agata Gasiorowska, Lan Nguyen Chaplin, Tomasz Zaleskiewicz, Sandra Wygrab, Kathleen D. Vohs
    Czasopismo:
    Psychological Science (rok: 2016, tom: 27 (3), strony: 331-344), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/0956797615620378 - link do publikacji
  1. The psychological meaning of money
    Autorzy:
    Zaleskiewicz, T., Gasiorowska, A., & Vohs, K.D.
    Książka:
    Economic Psychology: The Science of Economic Mental Life and Behaviour (rok: 2018, tom: --, strony: 107-122), Wydawca: John Wiley & Sons Ltd.
    Status:
    Opublikowana
  2. The psychology of money: lay people's and children's theories of money
    Autorzy:
    Gąsiorowska, A.
    Książka:
    A research agenda for Economic Psychology (rok: 2018, tom: --, strony: --), Wydawca: --
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  3. The psychological consequences of money for economic and social relationships
    Autorzy:
    Zaleskiewicz, T., Gasiorowska, A.
    Książka:
    The Routledge International Handbook of Consumer Psychology (rok: 2017, tom: --, strony: 312-326), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana