Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Gust estetyczny a reklama prasowa. Analiza kulturowa i ewolucjonistyczna na przykładzie Polski

2012/07/N/HS6/00469

Słowa kluczowe:

gust estetyczny reklama prasowa kapitał kulturowy teoria ewolucyjna

Deskryptory:

  • HS6_16: Socjologia kultury i komunikacji społecznej (w tym: medioznawstwo, dziennikarstwo, komunikacja internetowa)
  • HS6_13: Socjologia teoretyczna, orientacje metodologiczne i warianty badań empirycznych
  • HS6_21: Inne zagadnienia pokrewne

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Kamil Łuczaj 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: PRELUDIUM 4 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 76 110 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-07-19

Zakończenie projektu: 2016-05-18

Planowany czas trwania projektu: 34 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Aplikacja eksperymentalna. Za kwotę 500 PLN
  2. Dyktafon. Za kwotę 375 PLN
  3. Oprogramowanie Nvivo 10 (licencja). Za kwotę 2 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (8)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Evolutionary Aesthetics and Print Advertising: Empirical Evidence from Poland
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Sage Open (rok: 2015, tom: April-June, strony: 45301), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/2158244015592165 - link do publikacji
  2. Sytuacja estetyczna w świecie agencji reklamowych. Co socjologia reklamy może zaczerpnąć z socjologii sztuki?
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Pogranicze. Studia społeczne (rok: 2018, ), Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku
    Status:
    Złożona
  3. Lowbrows as Rebels. Why a low" musical genre was reborn and ran counter to social elites in Poland?
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Sociological Research Online , Wydawca: Sage
    Status:
    Złożona
  4. Dobra komunikacja marketingowa w oczach pracowników polskich agencji reklamowych
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2017, tom: 6, strony: 27-37), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana
  5. Reklama jako popularna forma sztuki?
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Załącznik Kulturoznawczy (rok: 2015, tom: 2, strony: 256-286), Wydawca: UKSW
    Status:
    Opublikowana
  6. Dwie autobiografie członków klasy ludowej. Ku biograficznemu badaniu doświadczenia klasowego
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne , Wydawca: PAN
    Status:
    Złożona
  7. Is It Possible To Be a Commercial Artist? Dilemmas Faced by Advertising Industry Employees with Artistic Backgrounds in Poland
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Advertising and Society Review (rok: 2016, tom: 16(4), strony: 45317), Wydawca: Project MUSE of The Johns Hopkins University Press
    Status:
    Opublikowana
  8. Reklama jako sport walki. Polskie pole produkcji reklamowej w świetle socjologii sztuki Pierre'a Bourdieu
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Humanistyczne AGH (rok: 2016, tom: 4, strony: 53-71), Wydawca: AGH
    Status:
    Opublikowana
  1. Współczesna polska reklama prasowa: co mówią reklamy, ich twórcy i odbiorcy
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Książka:
    Współczesna polska reklama prasowa: co mówią reklamy, ich twórcy i odbiorcy (rok: 2016, tom: n/d, strony: 370), Wydawca: NOMOS
    Status:
    Opublikowana