Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Przemiany obrazu człowieka we współczesnej ekonomii

2011/03/D/HS4/00849

Słowa kluczowe:

obraz człowieka koncepcje człowieka podmiot gospodarujący homo economicus homo sociologicus homo sustinens racjonalność ekonomiczna ograniczona racjonalność kierunki rozwoju ekonomii filozofia ekonomii użyteczność ekonomia heterodoksyjna metodologia teorie ekonomiczne szkoły ekonomiczne systemy społeczne obraz świata trwały rozwój dobrobyt

Deskryptory:

  • HS1_5: Filozofia człowieka, teorie osoby, filozofia kultury, filozofia społeczna
  • HS4_15: Inne zagadnienia pokrewne
  • HS4_7: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Szkoła Główna Handlowa, Kolegium Analiz Ekonomicznych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Anna Horodecka 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: SONATA 2 - ogłoszony 2011-09-15

Przyznana kwota: 123 625 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2012-08-20

Zakończenie projektu: 2015-09-19

Planowany czas trwania projektu: 37 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (12)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (3)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Concept of human nature in selected world religions as institutional determinants of the sustainable development policy
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2015, tom: 213, strony: 33-45), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego
    Status:
    Opublikowana
  2. THE GOAL OF EVOLUTIONARY AND NEOCLASSICAL ECONOMICS AS A CONSEQUENCE OF THE CHANGES IN CONCEPTS OF HUMAN NATURE
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    EURASIAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES (rok: 2015, tom: 3(4), strony: 53-71), Wydawca: Eurasian Publications
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15604/ejss.2015.03.04.006 - link do publikacji
  3. THE GOAL OF EVOLUTIONARY AND NEOCLASSICAL ECONOMICS AS A CONSEQUENCE OF THE CHANGES IN CONCEPTS OF HUMAN NATURE
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    EURASIAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES (rok: 2015, tom: 3(4), strony: 45310), Wydawca: http://www.eurasianpublications.com/
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15604/ejss.2015.03.04.xxx - link do publikacji
  4. The changing concept of human nature as the answer to the actual problems of the economics: the neoclassical vs. feminist economics
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Studia i Prace WNEiZ US (rok: 2015, tom: 41/2015 tom 1, strony: 25-32), Wydawca: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Opublikowana
  5. The meaning of concepts of human nature in organizational life in business ethical context
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Annales. Etyka w Życiu Gospodarczym (rok: 2014, tom: Vol 17 nr 4, strony: 53-64), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
    Status:
    Opublikowana
  6. Komponenty obrazu człowieka w ekonomii
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Kwartalnik Historii Myśli Ekonomicznej (rok: 2014, tom: I, strony: 117-139), Wydawca: Zespół Ekonomii Politycznej i Historii Myśli Ekonomicznej w Instytucie Ekonomii Politycznej, Prawa i Polityki Gospodarczej SGH.
    Status:
    Opublikowana
  7. The impact of the human nature concepts on the goal of humanistic economics and religious motivated streams of economics (Buddhist, Islam and Christian)
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Rivista Internazionale di Scienze Sociali (rok: 2015, tom: n. 4, strony: 413-445), Wydawca: Università Cattolica del Sacro Cuore
    Status:
    Opublikowana
  8. Reasons for the changes of the concepts of human nature in the economics exemplified on the contemporary trends
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, albo Oeconomia Copernicana , Wydawca: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Toruniu
    Status:
    Złożona
  9. Homo oeconomicus, jako podstawa ekonomii - krytyka i alternatywy
    Autorzy:
    Anna horodecka
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2014, tom: 347, strony: 166-183), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
  10. The concept of human nature as a driving force for changes in economics Exemplified by feminist and neoclassical economics*
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 41, strony: 155-165), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
  11. Changing face of the economics? Ethical issues in the contemporary economic schools as a consequence of changes in the concept of human nature
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Annales "Etyka w życiu gospodarczym" (rok: 2015, tom: 45400, strony: 55-71), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
    Status:
    Opublikowana
  12. The methodology of evolutionary and neoclassical economics as a consequence of the changes in the concept of human nature
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Czasopismo:
    Argumenta Oeconomica (Argumenta Oeconomica) , Wydawca: WROCLAW UNIVERSITY OF ECONOMICS
    Status:
    Złożona
  1. The Impact of the Concepts of Human Nature on the Methodology of Humanistic Economics and Religious Motivated Streams of Economics (Buddhist, Islam and Christian)
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Konferencja:
    15th Eurasia Business and Economics Society Conference (rok: 2015, ), Wydawca: Springer International Publishing Switzerland 2016
    Data:
    konferencja 8-10 stycznia
    Status:
    Opublikowana
  2. Concepts of Human Nature, Social Effectiveness and Communication in the Workplace
    Autorzy:
    Horodecka A, Martowska K, Wrocławska-Warchała
    Konferencja:
    Applied Business and Entrepreneurship Association International, Honolulu, Hawaii, USA, (rok: 2014, ), Wydawca: Journal of Business and Leadership
    Data:
    konferencja 6th -20th November 2013
    Status:
    Opublikowana
  3. Reasons for the changes of the concepts of human nature in the economics exemplified on the contemporary trends
    Autorzy:
    Anna Horodecka
    Konferencja:
    8th International Conference on Applied Economics. Contemporary Issues in Economu: Market or Government, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Toruniu, Instytut Badań Gospodarczych, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Brno University of Technology (Czechy), Pablo de Olavide University (Hiszpania), Torun, Poland, (rok: 2015, ), Wydawca: Institute of Economic Research Working Papers
    Data:
    konferencja 18th – 19th June 2015.
    Status:
    Opublikowana
  1. Ethical aspects of corporate social responsibility
    Autorzy:
    Mazur-Wierzbicka E, Horodecka A
    Książka:
    CSR - Społeczny wymiar działalności biznesowej (rok: 2014, tom: zeszyt 6, strony: 45495), Wydawca: Economicus
    Status:
    Opublikowana
  2. The meaning of the concept of human nature in the organization and ethical concepts supporting CSR
    Autorzy:
    Horodecka A., Mazur-Wierzbicka E
    Książka:
    CSR - Społeczny wymiar działalności biznesowej (rok: 2014, tom: zeszyt 6, strony: 23-42), Wydawca: Economicus,
    Status:
    Opublikowana
  3. monografia cała jednego autora: Anna Horodecka
    Autorzy:
    Horodecka, Anna
    Książka:
    Obraz człowieka we współczesnej ekonomii (rok: 2016, ), Wydawca: Oficyna Wydawnicza SGH
    Status:
    Złożona