Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Mechanizmy formowania się tożsamości w okresie przejścia z adolescencji do dorosłości: regulacyjna rola emocji samoświadomościowych

2011/03/B/HS6/01884

Słowa kluczowe:

adolescencja wyłaniająca się dorosłość wczesna dorosłość poczucie dorosłości zmiana ról wymiary tożsamości status tożsamości trajektorie rozwoju tożsamości emocje samoświadomościowe (wstyd poczucie winy duma) regulacja emocji kluczowe doświadczenia społeczne typ partycypacji społecznej

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_2: Psychologia społeczna, polityczna, środowiskowa i międzykulturowa

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Nauk Społecznych

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Anna Brzezińska 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 2 - ogłoszony 2011-09-15

Przyznana kwota: 755 760 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2012-10-01

Zakończenie projektu: 2017-10-15

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (20)
  • Publikacje książkowe (4)
  1. Identity in adolescence and emerging adulthood: relationships with emotional and educational factors
    Autorzy:
    Piotrowski, K.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 266-276), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0030 - link do publikacji
  2. Kapitał tożsamości uczniów szkół ponadgimnazjalnych
    Autorzy:
    Piotrowski, K.
    Czasopismo:
    Studia Psychologiczne (rok: 2015, tom: 53, strony: 47-61), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk oraz Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/V1067-010-0124-1 - link do publikacji
  3. Praca zawodowa a zmiana tożsamości uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Badanie podłużne
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I., Rękosiewicz, M., Syska, W., Piotrowski, K
    Czasopismo:
    Edukacja (rok: 2016, tom: 139, strony: 26-41), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Opublikowana
  4. Zmiana tożsamości w kontekście edukacyjnym: badania podłużne uczniów szkół ponadgimnazjalnych
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I., Piotrowski, K.
    Czasopismo:
    Roczniki Psychologiczne (rok: 2016, tom: 19, strony: 257-276), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rpsych.2016.19.2-3pl. - link do publikacji
  5. Identity and markers of adulthood: the relationship between two constructs
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I., Piotrowski, K.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 254-265), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0029 - link do publikacji
  6. Statusy tożsamości a style tożsamości i funkcjonowanie emocjonalne uczniów szkół zawodowych
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I., Piotrowski, K., Czub, T.
    Czasopismo:
    Psychologia Rozwojowa (rok: 2014, tom: 19, strony: 51-71), Wydawca: Sekcja Psychologii Rozwojowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843879PR.14.024.2963 - link do publikacji
  7. Type of social participation and identity formation in adolescence and emerging adulthood
    Autorzy:
    Rękosiewicz, M.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 277-287), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0031 - link do publikacji
  8. Orientacja życiowa i typ partycypacji społecznej w okresie adolescencji i wyłaniającej się dorosłości. Kontekst edukacyjny
    Autorzy:
    Rękosiewicz Małgorzata
    Czasopismo:
    Psychologia Rozwojowa (rok: 2014, tom: 19, strony: 73-85), Wydawca: Sekcja Psychologii Rozwojowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843879PR.14.025.2964 - link do publikacji
  9. Regulacyjna wartość emocji wstydu w procesie kształtowania się tożsamości
    Autorzy:
    Czub, T., Brzezińska, A. I.
    Czasopismo:
    Psychologia Rozwojowa (rok: 2013, tom: 18, strony: 27-42), Wydawca: Sekcja Psychologii Rozwojowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843879PR.13.002.1014 - link do publikacji
  10. Editorial. Becoming an adult - contexts of identity development.
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 239-244), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0027 - link do publikacji
  11. Identity status and emotion regulation in adolescence and early adulthood
    Autorzy:
    Jankowski, P.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 288-298), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0032 - link do publikacji
  12. Off-time higher education as a risk factor in identity formation
    Autorzy:
    Piotrowski, K., Kaczan, R., Rękosiewicz, M.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 299-309), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0033 - link do publikacji
  13. Plany edukacyjne i zawodowe uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych a wymiary rozwoju ich tożsamości
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I., Rękosiewicz, M., Piotrowski, K.
    Czasopismo:
    Edukacja (rok: 2016, tom: 136, strony: 74-88), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Opublikowana
  14. Shame as a self-conscious emotion and its role in identity formation
    Autorzy:
    Czub, T.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 245-253), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0028 - link do publikacji
  15. Social participation, identity style and identity dimensions in late adolescence among students of three types of vocational schools
    Autorzy:
    Kaczan, R., Brzezińska, A. I., Wojciechowska, J.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 310-321), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0034 - link do publikacji
  16. Type of social participation and emotion regulation among upper secondary school students
    Autorzy:
    Jankowski, P., Rękosiewicz, M.
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2013, tom: 44, strony: 322-330), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ppb-2013-0035 - link do publikacji
  17. Znaczenie wstydu w procesie wychowania
    Autorzy:
    Czub, T.
    Czasopismo:
    Edukacja (rok: 2014, tom: 1, strony: 25-33), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Opublikowana
  18. Formowanie się tożsamości w niestabilnych czasach
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I., Cieciuch, J.
    Czasopismo:
    Roczniki Psychologiczne (rok: 2016, tom: 19, strony: 205-212), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rpsych.2016.19.2-1pl. - link do publikacji
  19. Polska adaptacja kwestionariusza Identity Stage Resolution Index (ISRI) Jamesa Cote
    Autorzy:
    Piotrowski, K., Brzezińska, A.I.
    Czasopismo:
    Studia Psychologiczne (rok: 2015, tom: 53, strony: 33-45), Wydawca: Komitet Psychologii Polskiej Akademii Nauk oraz Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/V1067-010-0123-2 - link do publikacji
  20. Tożsamość i jej osobowościowy kontekst: charakterystyka psychologiczna uczniów zespołów szkół zawodowych
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I., Czub, T., Piotrowski, K., Kaczan, R., Rękosiewicz, M.
    Czasopismo:
    Ruch Pedagogiczny (rok: 2013, tom: 4, strony: 55-76), Wydawca: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP
    Status:
    Opublikowana
  1. -
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I.
    Książka:
    Identity before adulthood. The identity of upper secondary school students in Poland (rok: 2017, ), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM
    Status:
    Opublikowana
  2. -
    Autorzy:
    redakcja naukowa: Brzezińska, A. I., Syska W.
    Książka:
    Ścieżki wkraczania w dorosłość (rok: 2016, ), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe WNS UAM
    Status:
    Opublikowana
  3. Gotowość do spotkania z innym: tożsamość u progu dorosłości
    Autorzy:
    Brzezińska, A. I.
    Książka:
    Obcy i swoi. Psychologiczna natura stosunków międzyludzkich (rok: 2017, ), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM
    Status:
    Opublikowana
  4. Proces kształtowania się tożsamości: norma rozwojowa i obszary ryzyka
    Autorzy:
    Syska, W., Brzezińska, A. I.
    Książka:
    Psychologia wieku rozwojowego. Norma - nietypowość - patologia (rok: 2017, ), Wydawca: Wydawnictwo Volumina.pl
    Status:
    Opublikowana