Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wyniki wyszukiwania

Znaleziono 67 projektów spełniających kryteria wyszukiwania:

  1. Percepcja czasu jako kategorii językowej

    Konkurs: HARMONIA 1 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Barbara Lewandowska-Tomaszczyk

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny

  2. Znaczenie różnic indywidualnych w wyjaśnianiu procesów poznawczych leżących u podstaw efektu języka obcego w sądach i de...

    Konkurs: SONATA 13 , panel: HS6

    Kierownik: dr Michał Białek

    Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych

  3. HOPE - Przyjmowanie "Obcych" - Permutacje tożsamości europejskiej - case study małego miasteczka sardyńskiego.

    Konkurs: OPUS 13 , panel: HS6

    Kierownik: dr hab. Izabela Wagner-Saffray

    Collegium Civitas

  4. Przyczyny i konsekwencje zbiorowego działania na rzecz i przeciwko grupom obcym

    Konkurs: OPUS 13 , panel: HS6

    Kierownik: dr Paulina Górska

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

  5. Zmiana postaw pod wpływem kontaktu z przedstawicielem grupy obcej w środowiskach wirtualnych - Rozszerzenie zakresu hipo...

    Konkurs: PRELUDIUM 12 , panel: HS6

    Kierownik: Agnieszka Mulak

    Uniwersytet Warszawski, Instytut Studiów Społecznych im. prof. Roberta B. Zajonca

  6. Wpływ obcego gatunku drzewa - dębu czerwonego (Quercus rubra L.) na właściwości fizykochemiczne gleby, zespół mikroorgan...

    Konkurs: PRELUDIUM 12 , panel: NZ8

    Kierownik: Małgorzata Stanek

    Instytut Botaniki im. Władysława Szafera Polskiej Akademii Nauk

  7. "Polacy i inni" trzydzieści lat później.

    Konkurs: OPUS 12 , panel: HS6

    Kierownik: prof. Ewa Nowicka-Rusek

    Collegium Civitas

  8. Wpływ interakcji rówieśniczych na przyswajanie języków obcych (w pryzmacie sieci społecznych)

    Konkurs: SONATA BIS 6 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Michał Paradowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej

  9. Naukowy opis procesu czytania u dzieci z wadami słuchu i dzieci niesłyszących. Różnice w ruchach gałek ocznych podczas o...

    Konkurs: PRELUDIUM 11 , panel: HS6

    Kierownik: dr Marzena Rusanowska

    Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk

  10. Mimowolne procesy przyswajania określoności - badania porównawcze osób posługujących się od urodzenia językiem polskim, ...

    Konkurs: SONATA 11 , panel: HS2

    Kierownik: dr Albertyna Osińska (Paciorek)

    Uniwersytet Warszawski

  11. Podobieństwo ortograficzne wyrazów oraz meta-świadomość ucznia w przyswajaniu słownictwa języka obcego

    Konkurs: OPUS 11 , panel: HS6

    Kierownik: dr hab. Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Neofilologii

  12. Wczesny start językowy: wyraz aspiracji edukacyjnych rodziców czy realizacja polityki różnojęzyczności?

    Konkurs: SONATA 1 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Joanna Rokita-Jaśkow

    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Filologiczny

  13. Ustalenie wpływu systematycznego treningu fonetycznego w języku obcym na jakość przetwarzania języka

    Konkurs: PRELUDIUM 11 , panel: HS2

    Kierownik: Bartosz Brzoza

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  14. Wpływ języka obcego na wymowę w języku ojczystym w tłumaczeniu symultanicznym

    Konkurs: PRELUDIUM 10 , panel: HS2

    Kierownik: Katarzyna Stachowiak

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  15. Inscenizowana inność. Ludzkie odmienności w Europie Środkowej, 1850-1939

    Konkurs: OPUS 10 , panel: HS3

    Kierownik: dr hab. Dagnosław Demski

    Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk

  16. Przyswajanie złożoności językowej w nauczaniu/uczeniu się języków obcych

    Konkurs: HARMONIA 7 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Urszula Paprocka-Piotrowska

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Humanistycznych

  17. Wybrane czynniki kognitywne i afektywne jako wskaźniki poziomu opanowania gramatyki u osób dorosłych uczących się języka...

    Konkurs: OPUS 9 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Mirosław Pawlak

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu