Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Strategies and instruments for building non-financial business value in social media - experimental research with fictitious brands

2016/21/B/HS4/00658

Keywords:

non-financial business value brand equity social media experiment

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing
  • HS6_6: Economic psychology, psychology of labour, organization, marketing and advertising

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

woj. łódzkie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Małgorzata Karpińska-Krakowiak 

Number of co-investigators in the project: 4

Call: OPUS 11 - announced on 2016-03-15

Amount awarded: 163 288 PLN

Project start date (Y-m-d): 2017-01-12

Project end date (Y-m-d): 2020-04-11

Project duration:: 39 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Project description

Download the project description in a pdf file

Note - project descriptions were prepared by the authors of the applications themselves and placed in the system in an unchanged form.

Equipment purchased [PL]

  1. Nakładka do programu SPSS do analizy sztucznych sieci neuronowych (3 700 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (6)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Mini-film advertising and digital brand engagement: the moderating effects of drama and lecture
    Authors:
    Małgorzata Karpińska-Krakowiak; Martin Eisend
    Academic press:
    International Journal of Advertising (rok: 2020, tom: 39, strony: 387-409), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1080/02650487.2019.1633841 - link to the publication
  2. Wiedza konsumenta o kategorii produktowej a skuteczność storytellingu w reklamie w mediach społecznościowych – wyniki badań eksperymentalnych
    Authors:
    Małgorzata Karpińska-Krakowiak
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2019, tom: 20/6, strony: 185-197), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Published
  3. Popularity of Branded Content in Social Media
    Authors:
    Małgorzata Karpińska-Krakowiak, Artur Modliński
    Academic press:
    Journal of Computer Information Systems (rok: 2018, tom: 1, strony: 45299), Wydawca: Taylor & Francis Group
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1080/08874417.2018.1483212 - link to the publication
  4. Wykorzystanie marek rzeczywistych i fikcyjnych w eksperymentach na temat humoru w reklamie
    Authors:
    Małgorzata Karpińska-Krakowiak
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2018, tom: 525, strony: 157-166), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  5. The Effects of Animistic Thinking, Animistic Cues, and Superstitions on Brand Responses on Social Media
    Authors:
    Małgorzata Karpińska-Krakowiak; Martin Eisend
    Academic press:
    Journal of Interactive Marketing (rok: 2021, tom: nie dotyczy, strony: nie dotyczy), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Accepted for publication
  6. Women are more likely to buy unknown brands than men: The effects of gender and known versus unknown brands on purchase intentions
    Authors:
    Małgorzata Karpińska-Krakowiak
    Academic press:
    Journal of Retailing and Consumer Services (rok: 2021, tom: 58, strony: nie dotyczy), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.jretconser.2020.102273 - link to the publication
  1. Animizacja w komunikacji marketingowej marek – wyniki analizy zawartości przekazów reklamowych
    Authors:
    Małgorzata Karpińska-Krakowiak
    Book:
    Strategie budowania marki i rozwoju handlu. Nowe trendy i wyzwania dla marketingu (rok: 2020, tom: nie dotyczy, strony: 15-29), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published