Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Relational strategy sensu largo of enterprises operating in Poland

2015/17/B/HS4/00982

Keywords:

interorganisational relations relational view relational strategy content of strategy features of strategy effects of strategy implementation enterprises

Descriptors:

  • HS4_9: Organization studies, strategic management, concepts and methods of management, logistics

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Politechnika Łódzka, Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji

woj. łódzkie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr hab. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 

Number of co-investigators in the project: 4

Call: OPUS 9 - announced on 2015-03-16

Amount awarded: 293 400 PLN

Project start date (Y-m-d): 2016-03-03

Project end date (Y-m-d): 2020-07-02

Project duration:: 52 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Project description

Download the project description in a pdf file

Note - project descriptions were prepared by the authors of the applications themselves and placed in the system in an unchanged form.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (15)
  • Articles in post-conference publications (2)
  • Book publications / chapters in book publications (3)
  1. Eksperci o istocie relacyjnej strategii przedsiębiorstwa
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2018, tom: 538, strony: 477-489), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2018.538.39 - link to the publication
  2. Old Guards or New Friends? Relational Awareness and Motivation in Opportunities Seizing
    Authors:
    Czakon Wojciech, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, Till Marius Gantert
    Academic press:
    European Management Journal (rok: 2022, tom: in press, strony: 45304), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.emj.2022.06.003 - link to the publication
  3. Tworzenie i apropriacja wartości jako cel strategii relacyjnej przedsiębiorstwa
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 444, strony: 609-622), Wydawca: Wydwanictwo Naukowe UE we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.444.53 - link to the publication
  4. Recognition of relational strategy content: insight from the managers' view
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Academic press:
    Eurasian Business Review (rok: 2018, tom: May, strony: 45310), Wydawca: Springer International Publishing
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1007/s40821-018-0109-9 - link to the publication
  5. Seeking the Content of the Relational Strategy: Conceptual Framework
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Academic press:
    International Journal of Management and Applied Science (rok: 2017, tom: 3(4), strony: 67-74), Wydawca: Institute of Research and Journals
    Status:
    Published
  6. The Relationship between Managers' Network Awareness and the Relational Strategic Orientation of their Firms: Findings from Interviews with Polish Managers
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Academic press:
    Sustainability (rok: 2018, tom: 10(8), strony: 45311), Wydawca: MDPI
    Status:
    Published
    DOI:
    10.3390/su10082691 - link to the publication
  7. Cechy strategii relacyjnych – wyniki badań eksperckich
    Authors:
    Wojciech Czakon
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2018, tom: 538, strony: 75-83), Wydawca: Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2018.538.05 - link to the publication
  8. Wybory strategiczne w relacyjnej orientacji przedsiębiorstwa
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2017, tom: 3(368), strony: 181-192), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur - Państwowy Instytut Badawczy
    Status:
    Published
    DOI:
    http://ibrkk.pl/pliki/hw/archiwum/handel_wew_3-2017-t-2.pdf - link to the publication
  9. Wybór partnerów współdziałania jako jeden z elementów treści strategii relacyjnej
    Authors:
    Agnieszka Sopińska
    Academic press:
    Przegląd Organizacji (rok: 2019, tom: 4, strony: 45582), Wydawca: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa
    Status:
    Published
    DOI:
    10.33141/po.2019.04.02 - link to the publication
  10. ZAUFANIE W RELACJACH MIĘDZYORGANIZACYJNYCH NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTWA HANDLOWEGO
    Authors:
    DAGMARA LEWICKA, MONIKA PEC, ANNA SŁABY
    Academic press:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2017, tom: 2(176), strony: 215-228), Wydawca: KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA, POLSKA AKADEMIA NAUK I KOLEGIUM ZĄDZANIA I FINANSÓW, SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA W WARSZAWIE
    Status:
    Published
  11. A company's relational strategy: linkage between strategic choices, attributes, and outcomes
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, Dagmara Lewicka
    Academic press:
    Plos One (rok: 2021, tom: 16(7), strony: e0254531), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1371/journal.pone.0254531 - link to the publication
  12. Kreatywna współpraca jako atrybut relacyjnej strategii przedsiębiorstwa
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Academic press:
    Przegląd Organizacji (rok: 2018, tom: 3, strony: 23-29), Wydawca: TNOiK
    Status:
    Published
  13. Atrybuty strategii relacyjnej przedsiębiorstw w kontekście świadomości sieciowej menedżerów
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Academic press:
    Studia Oeconomica Posnaniensia (rok: 2019, tom: vol. 7 no. 2, strony: 160-177), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18559/SOEP.2019.2.10 - link to the publication
  14. Efekty z realizacji strategii relacyjnej – świadomość i postrzeganie przez polskich menedżerów
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, Włodzimierz Fisiak
    Academic press:
    Przegląd Nauk Ekonomicznych (rok: 2018, tom: 29, strony: 45620), Wydawca: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Łodzi
    Status:
    Published
  15. ŚWIADOMOŚĆ SIECIOWA W STRATEGIACH RELACYJNYCH
    Authors:
    Wojciech Czakon
    Academic press:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2017, tom: 2(176), strony: 93-104), Wydawca: KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA, POLSKA AKADEMIA NAUK I KOLEGIUM ZĄDZANIA I FINANSÓW, SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA W WARSZAWIE
    Status:
    Published
  1. Interorganizational trust in business relations: cooperation and coopetition
    Authors:
    Dagmara Lewicka, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Conference:
    Contemporary Challenges in Cooperation and Coopetition in the Age of Industry 4.0: 10th Conference on Management of Organizations' Development (MOD) (rok: 2020, ), Wydawca: Springer International Publishing, Springer Nature Switzerland AG
    Data:
    konferencja 22-24 maja 2019
    Status:
    Published
  2. Trust as the antecedent of strategic choices from a relational view perspective
    Authors:
    Dagmara Lewicka, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Conference:
    Annual Management, Business and Economic Conference (AMBEC 2019) (rok: 2020, ), Wydawca: Atlantis Press
    Data:
    konferencja 29th-30th August 2019
    Status:
    Published
  1. Toward a Relational Strategic Orientation
    Authors:
    Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka, Piotrowska Dorota
    Book:
    Organizational Change and Relational Resources (rok: 2021, tom: 1, strony: 29-46), Wydawca: Routledge
    Status:
    Published
  2. Rola zaufania w relacyjnej orientacji przedsiębiorstwa
    Authors:
    Dagmara Lewicka, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Book:
    Meandry teorii i praktyki zarządzania (rok: 2016, tom: 1, strony: 105-127), Wydawca: Wydawnictwo UE we Wrocławiu
    Status:
    Published
  3. Ambidexterity w obliczu paradygmatu relacyjnego -wyzwaniem współczesnego zarządzania strategicznego
    Authors:
    Agnieszka Zakrzewska Bielawska
    Book:
    Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego (rok: 2017, tom: 1, strony: 177-193), Wydawca: Oficyna Wydawnicza SGH
    Status:
    Published