Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Conflict management in relation between service company and consumer - contitions, indicators

2012/07/N/HS4/00269

Keywords:

conflict conflict management complaints marketing

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji

woj. śląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

Malwina Berger 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: PRELUDIUM 4 - announced on 2012-09-15

Amount awarded: 62 622 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-08-29

Project end date (Y-m-d): 2015-07-28

Project duration:: 23 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (6)
  • Articles in post-conference publications (2)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Istota i konsekwencje konfliktu w relacjach między przedsiębiorstwem a klientem
    Authors:
    Malwina Berger, Maciej Mitręga
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne – Zeszyty Naukowe (rok: 2014, tom: 182, strony: 45-64), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  2. The determinants of successful conflict management on the insurance market in Poland, from the perspective of the explorative research
    Authors:
    Malwina Berger
    Academic press:
    Advances In Business-Related Scientific Research Journal (rok: 2015, tom: Vol. 15 No. 1, strony: 31-42), Wydawca: GEA College - Faculty of Entrepreneurship, Kidricevo nabrezje 2, SI-6330 Piran, Slovenia
    Status:
    Published
  3. Zarządzanie konfliktem w relacji z konsumentem firm ubezpieczeniowych w kontekście koncepcji postrzeganej sprawiedliwości
    Authors:
    Malwina Berger, Maciej Mitręga
    Academic press:
    Studia i Prace. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (rok: 2015, tom: Nr 39, Tom 2, strony: 261-272), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  4. Menedżerska perspektywa reklamacji konsumenckich na rynku usług ubezpieczeniowych w dobie regulacji Unii Europejskiej
    Authors:
    Malwina Berger, Maciej Mitręga
    Academic press:
    Handel wewnętrzny (rok: 2015, tom: Nr 6, strony: 45363), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  5. Uwarunkowania skutecznego zarządzania konfliktem w relacjach przedsiębiorstwa z reklamującym
    Authors:
    Malwina Berger, Maciej Mitręga
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: 2, strony: 45549), Wydawca: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne S.A.
    Status:
    Published
  6. Complaint management on the Polish financial market– dimensions of customer evaluation
    Authors:
    Malwina Berger
    Academic press:
    International Journal of Business and Management (rok: 2015, tom: Vol. III, No. 3, strony: 45647), Wydawca: International Institute of Social and Economic Sciences
    Status:
    Published
  1. Conflict in the buyer-seller relationship - threats and opportunities for a company
    Authors:
    Malwina Berger
    Conference:
    16th International Conference MEKON 2014 (rok: 2014, ), Wydawca: VSB - Technical University of Ostrava
    Data:
    konferencja 5-6.02
    Status:
    Published
  2. The consequences of conflict in buyer-seller relationship on the example of polish insurance companies
    Authors:
    Malwina Berger
    Conference:
    16th International Conference MEKON 2014 (rok: 2014, ), Wydawca: VSB - Technical University of Ostrava
    Data:
    konferencja 5-6.02
    Status:
    Published
  1. Rola pracowników pierwszego kontaktu w zarządzaniu konfliktem między przedsiębiorstwem a klientem
    Authors:
    Malwina Berger
    Book:
    Zarządzanie i rynek pracy (rok: 2014, tom: nie dotyczy, strony: 231-240), Wydawca: AT Wydawnictwo
    Status:
    Published