Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Creativity and entrepreneurship in organizations

2011/01/B/HS4/01075

Keywords:

Organizational creativity organizational entrepreneurship creative strategy

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

woj. śląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

prof. Wojciech Dyduch 

Number of co-investigators in the project: 6

Call: OPUS 1 - announced on 2011-03-15

Amount awarded: 312 500 PLN

Project start date (Y-m-d): 2011-12-19

Project end date (Y-m-d): 2014-12-18

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (10)
  • Articles in post-conference publications (7)
  • Book publications / chapters in book publications (6)
  1. Ponowne spojrzenie na kapitał społeczny organizacji
    Authors:
    Wojciech Dyduch, Katarzyna Bratnicka
    Academic press:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2014, tom: 1A (159), strony: 65-74), Wydawca: KNOiZ PAN, SGH
    Status:
    Published
  2. Dylematy twórczej strategii - konstrukt oraz jego operacjonalizacja
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Academic press:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2012, tom: 0,0416666666666667, strony: 97-107), Wydawca: Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania PAN
    Status:
    Published
  3. Tożsamość organizacji w procesie odnowy organizacyjnej: ujęcie narracyjne
    Authors:
    Bartłomiej J. Gabryś
    Academic press:
    Management Forum (rok: 2015, tom: 3(2), strony: 45301), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Accepted for publication
    DOI:
  4. Rodzaje twórczych strategii w organizacjach
    Authors:
    W. Dyduch
    Academic press:
    A. Kaleta, K. Moszkowicz, L. Sołoducho-Pelc (red.): Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce. Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2015, tom: 1, strony: 108-118), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  5. Twórczość strategiczna jako podstawa budowania kapitału intelektualnego organizacji
    Authors:
    W. Dyduch, K. Bratnicka
    Academic press:
    J. Lichtarski, S. Nowosielski, G. Osbert-Pociecha, E. Tabaszewska-Zajbert (red.) Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem – wiodące orientacje. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2014, tom: 340, strony: 637-650), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
  6. W poszukiwaniu kontekstu odnowy strategicznej: Czy wielkość i wiek przedsiębiorstwa mają znaczenie?
    Authors:
    K. Bratnicka
    Academic press:
    Management Forum. Prace Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2014, tom: 5, strony: 45552), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2014.363.01 - link to the publication
  7. Linking two dimensions of organizational creativity to firm performance: the mediating role of corporate entrepreneurship and the moderating role of environment
    Authors:
    Katarzyna Bratnicka, Mariusz Bratnicki
    Academic press:
    Advances in Business-Related Scientific Research Journal (rok: 2013, tom: vol. 4 (2), strony: 153-163), Wydawca: ABRSRC
    Status:
    Published
  8. Strategiczna przedsiębiorczość: koncepcja i pomiar
    Authors:
    K. Bratnicka, W. Dyduch
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości (rok: 2014, tom: 27, strony: 167-192), Wydawca: WWSZiP
    Status:
    Published
  9. Twórczość organizacyjna: zdefiniowanie i operacjonalizacja nowego konstruktu
    Authors:
    K. Bratnicka
    Academic press:
    J. Lichtarski, S. Nowosielski, G. Osbert-Pociecha, E. Tabaszewska-Zajbert (red.) Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem – wiodące orientacje. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2014, tom: 340, strony: 27-36), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
  10. Procesy przedsiębiorczości i innowacyjności jako podstawa odnowy organizacyjnej
    Authors:
    W. Dyduch
    Academic press:
    Management Forum. (rok: 2015, tom: 3(1), strony: 45308), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Accepted for publication
  1. Organizational creativity and firm performance: How do environmental moderators matter?
    Authors:
    K. Bratnicka, W. Dyduch
    Conference:
    Waves and winds of strategic leadership for sustainable competitiveness (rok: 2014, ), Wydawca: European Academy of Management (EURAM)
    Data:
    konferencja 5-8 czerwca
    Status:
    Published
  2. Organizational creativity and firm's growth: The moderating role of corporate entrepreneurship
    Authors:
    Katarzyna Bratnicka, Mariusz Bratnicki, Bartłomiej J.Gabryś
    Conference:
    Creating opportunities through innovation: Local energy, global vision (rok: 2012, ), Wydawca: ISBE
    Data:
    konferencja 7-8 Listopada
    Status:
    Published
  3. Revolutionizing the innovation through creative strategy. The construct and its operationalization
    Authors:
    W. Dyduch, M. Bratnicki
    Conference:
    The Future of Enterprise: The Innovation Revolution (rok: 2014, ), Wydawca: Institute for Small Business and Entrepreneurship, Wielka Brytania
    Data:
    konferencja 5-6 listopada
    Status:
    Published
  4. Creative leadership: A theoretical framework linking creativity and leadership
    Authors:
    K. Bratnicka
    Conference:
    Waves and winds of strategic leadership for sustainable competitiveness (rok: 2014, ), Wydawca: European Academy of Management
    Data:
    konferencja 5-8 czerwca
    Status:
    Published
  5. Linking two dimensions of organizational creativity to firm performance. The mediating role of corporate entrepreneurship and the moderating role of environment
    Authors:
    Katarzyna Bratnicka, Mariusz Bratnicki
    Conference:
    Advances in business-related scientific research conference (rok: 2012, ), Wydawca: ABSR
    Data:
    konferencja 28-30 Marca
    Status:
    Published
  6. To really learn about organizational creativity, let's study firm dynamic capabilities
    Authors:
    Katarzyna Bratnicka
    Conference:
    Advances in Business-Related Scientific Research Conference (rok: 2013, ), Wydawca: ABRSRC
    Data:
    konferencja 2-4 Października
    Status:
    Published
  7. Understanding the organizational creativity through the lens of a dynamic capability framework
    Authors:
    Katarzyna Bratnicka
    Conference:
    BAM Conference: Managing to make a difference. (rok: 2013, ), Wydawca: British Academy of Management
    Data:
    konferencja 10-12 Wrzesień
    Status:
    Published
  1. W poszukiwaniu zrozumienia oddziaływania kultury organizacyjnej na twórczość w organizacjach
    Authors:
    K. Bratnicka
    Book:
    K. Szymańska (red.) Kultura organizacyjna we współczesnych organizacjach (rok: 2014, tom: -, strony: 76-84), Wydawca: Politechnika Łódzka
    Status:
    Published
  2. Metody badania dylematów twórczej strategii
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Book:
    Metody badań problemów zarządzania strategicznego (rok: 2012, tom: nie dotyczy, strony: 109-120), Wydawca: Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
    Status:
    Published
  3. Zastosowanie studiów przypadku w badaniach nauk o zarządzaniu
    Authors:
    W. Czakon
    Book:
    Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu (rok: 2013, tom: -, strony: 92-113), Wydawca: Oficyna A Wolters Kluwer Business
    Status:
    Published
  4. -
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Book:
    Twórcza strategia organizacji (rok: 2013, tom: -, strony: 1-226), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  5. Twórcza strategia - przemijająca koncepcja, czy przyszłość zarządzania strategicznego ?
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Book:
    Zarządzanie strategiczne: Quo vadis ? (rok: 2013, tom: Tom 22, strony: 177-195), Wydawca: Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
    Status:
    Published
  6. Innowacyjność strategiczna przedsiębiorstw XXI wieku
    Authors:
    W. Dyduch
    Book:
    W. Rudny (red.): Studia Ekonomiczne. Przedsiębiorstwo XXi wieku - doświadczenia i perspektywy zarządzania. Teoria i praktyka zarządzania strategicznego. (rok: 2015, tom: -, strony: 19-33), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Accepted for publication