Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Search results

103 projects found matching your search criteria :

  1. Economics of digital intellectual propery rights infringement

    Call: SONATA 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Michał Wiktor Krawczyk

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  2. Nostalgia in brand management

    Call: OPUS 9 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Magdalena Ewa Grębosz-Krawczyk

    Politechnika Łódzka, Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji

  3. Protection of a weaker party to the contract

    Call: OPUS 9 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr hab. Monika Grażyna Jagielska

    Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Prawa i Administracji

  4. Consumer behavior in a variery of retail formats: e-commerce, m-commerce, in-store

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Andrzej Mariusz Szymkowiak

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  5. Importance of incentive compatibility in contingent valuation research

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Ewa Zawojska

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  6. Consumer revolution in Poland

    Call: SONATA 8 , Panel: HS6

    Principal investigator: dr Joanna Marta Zalewska

    Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Wydział Stosowanych Nauk Społecznych

  7. Customer-based brand equity in social media - experimental research across real brands from different product categories...

    Call: OPUS 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  8. The overt and covert factors determining young consumers's shopping behavior towards private label products of retailers...

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Urszula Anna Garczarek-Bąk

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  9. Climate change and food safety - the legal aspects with special focus on European Union.

    Call: SONATA 8 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Monika Adamczak-Retecka

    Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji

  10. Modeling of food packaging based on the valuation of the interdependence of functions performed by packaging and scio-ec...

    Call: OPUS 7 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Jarosław Świda

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Towaroznawstwa

  11. The extension of consumer association and dissociation model - the role of anxiety, need of uniqueness and individual id...

    Call: PRELUDIUM 6 , Panel: HS6

    Principal investigator: Dariusz Drążkowski

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk Społecznych

  12. Cognitive-motivational structures in the segmentation of online consumer behaviors of youth.

    Call: PRELUDIUM 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Mirosława Myrda

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania

  13. Pathologies in consumer behavior on market - typology, models

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: Sławomir Sebastian Smyczek

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

  14. Modelling prosumers' behaviour on the energy market

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Magdalena Helena Węglarz

    Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania

  15. Global value chains in a luxury goods industry - from perspective of consumers' and value chain co-creators

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Beata Ewa Stępień

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

  16. Modeling of consumer behavior dynamics in oligopoly markets by cellular automata

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Kowalska-Styczeń

    Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania

  17. Economic consequences of consumer opinion formation and decision making: Agent-based modeling of innovation diffusion

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Rafał Weron

    Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania

  18. Young consumers' attitudes and behaviour towards sustainable and healthy eating

    Call: HARMONIA 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Zuzanna Alicja Lecluyse-Pieniak

    Instytut Badań Konsumenckich i Sensorycznych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

  19. Protection of buyers' interests in real estate development contracts against being wronged by non-performance of a contr...

    Call: SONATA 1 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Bartłomiej Gliniecki

    Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji

  20. Entrepreneurial and consumer behaviours in families upbringing children and young people with disabilities

    Call: OPUS 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Mirosława Janoś-Kresło

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Zarządzania i Finansów

  21. Conflict management in relation between service company and consumer - contitions, indicators

    Call: PRELUDIUM 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: Malwina Julia Berger

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji

  22. THE IMPACT OF COBRA ON CONSUMER-BASED BRAND EQUITY

    Call: PRELUDIUM 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: Bruno Schivinski

    Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii

  23. The influence of word of mouth on desicion making process

    Call: SONATA 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Jolanta Tkaczyk

    Akademia Leona Koźmińskiego

  24. The non-situational determinants of consumer reactions towards cause-related marketing campaign

    Call: SONATA 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Grzegorz Zasuwa

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

  25. The Black List of Unfair Commercial Practices and the Limits of Harmonization of Unfair Competition Law in the European ...

    Call: OPUS 1 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Monika Namysłowska

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji

  26. Consumption in innovative economy

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Anna Olejniczuk-Merta

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  27. Identification and measurement of consumer switching costs in markets with network effects. Stated preference approach.

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Maciej Mieczysław Sobolewski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  28. Determinants of expierience economy development in Poland in its virtual and real aspect

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Kacprzak

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania

  29. Consumer ethnocentrism in the Polish services market

    Call: PRELUDIUM 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: Agnieszka Barbara Hat

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

  30. How to measure consumer inflation expectations and uncertainty? Comparison of different survey approaches in a cross-cou...

    Call: OPUS 28 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Tomasz Łyziak

    Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk

  31. Reducing AI aversion and boosting consumer prudence: Exploring disclosure tactics for AI-generated content in advertisin...

    Call: OPUS 28 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki

  32. From Checkout to Buzz: An exploration of antecedents, mechanism and consequences of post-purchase consumer exposure to e...

    Call: OPUS 28 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Agnieszka Kacprzak

    Uniwersytet Warszawski

  33. Exploring cognitive, neural, and behavioral dynamics in the use of an personalized AI assistant for sustainable food con...

    Call: OPUS 27 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Andrzej Mariusz Szymkowiak

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  34. Fair Trade product market in Poland

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Małgorzata Julia Radziukiewicz

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  35. Implication of the nature of digital goods on liability for breach of contract

    Call: PRELUDIUM 23 , Panel: HS5

    Principal investigator: Wojciech Ludwik Dybka

    Uniwersytet Jagielloński

  36. Legal Implementation of the Social Pillar of Sustainable Development in the Consumer Credit Market

    Call: PRELUDIUM 23 , Panel: HS5

    Principal investigator: Aleksandra Janina Hyla

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

  37. From farm to pork – reconciling the producers' needs and consumers' expectations by strengthening integration and improv...

    Call: SONATA 19 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Łukasz Kryszak

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Ekonomii

  38. Holistic relational model – between employee's motivation and customer satisfaction and loyalty

    Call: SONATA 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Łukasz Mateusz Skowron

    Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania

  39. The future of offline retail markets in Europe: A structural demand and supply modeling approach

    Call: OPUS 26 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Lukasz Grzybowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  40. Combatting financial exclusion of the elderly in the digital era - a regulatory roadmap.

    Call: SONATA 19 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Anne-Marie Weber

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji

  41. Consumer Competence as a Stimulant of Innovative Behaviour and Sustainable Consuption

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Anna Dąbrowska

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  42. Consumer price sensitivity under conditions of technological change in trade

    Call: OPUS 25 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Grzegorz Dariusz Mazurek

    Akademia Leona Koźmińskiego

  43. The effect of poverty on making spending-oriented economic decisions and judgments – the mediating role of the state of ...

    Call: OPUS 25 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Dariusz Drążkowski

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Psychologii i Kognitywistyki

  44. The End of the Consumer – protection of the weaker party to the contractual relationship in the digital market

    Call: PRELUDIUM 22 , Panel: HS5

    Principal investigator: Katarzyna Wanda Wiśniewska

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  45. Policy of promoting healthy eating - an international comparative analysis and research on the conditions of effectivene...

    Call: OPUS 25 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr hab. Paweł Marek Bryła

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  46. Decoding Digital Pollution: Consumer Awareness, Motivations, and Behaviour towards Sustainable Digital Practices

    Call: PRELUDIUM 22 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Konstantinos Andreas Madias

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  47. MoSAic: Tetrahedral model to comprehend and enhance social acceptance of circular economy

    Call: SONATA 18 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Yash Chawla

    Politechnika Wrocławska

  48. Determinants of young consumer acceptance of augmented reality's use in e-commerce – a cross-cultural perspective

    Call: OPUS 24 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Małgorzata Katarzyna Bartosik-Purgat

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Gospodarki Międzynarodowej

  49. Older consumers, new challenges: Portrayals of older consumers in advertising and their persuasive effects

    Call: OPUS 24 (LAP) , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  50. Trust of actual and potential customers from generations X, Y, Z in conversational systems in e-commerce and consumer se...

    Call: PRELUDIUM 21 , Panel: HS4

    Principal investigator: Aleksandra Natalia Popiel

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach