Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Inter-gender peer relationships and psychosocial wellbeing during early and beginning middle adolescence

2017/27/B/HS6/00850

Keywords:

sex peer relationships psychosocial wellbeing adolescence developmental change

Descriptors:

  • HS6_11: Teaching and higher education
  • HS6_14: Social structure and social dynamics, environmental change and society
  • HS6_4: Psychology of development, family, parenting, education

Panel:

HS6 - Human nature and human society: psychology, pedagogy/education studies, sociology

Host institution :

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr hab. Paweł Grygiel 

Number of co-investigators in the project: 5

Call: OPUS 14 - announced on 2017-09-15

Amount awarded: 988 091 PLN

Project start date (Y-m-d): 2018-10-02

Project end date (Y-m-d): 2022-10-01

Project duration:: 48 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Project description

Download the project description in a pdf file

Note - project descriptions were prepared by the authors of the applications themselves and placed in the system in an unchanged form.

Equipment purchased [PL]

  1. Komputer (5 000 PLN)
  2. Monitor komputerowy (Eizo FlexScan 2451) (1 500 PLN)
  3. Program Mplus (3 291 PLN)
  4. Microsoft Office Standard 2016 PL (220 PLN)
  5. Urządzenie wielofunkcyjne (2 000 PLN)
  6. Windows 10 PL (460 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (4)
  • Articles in post-conference publications (3)
  1. The inclusion of other-sex peers in peer networks and sense of peer integration in early adolescence: A two-wave longitudinal study
    Authors:
    Grygiel P., Rębisz S., Gaweł A., Ostafińska-Molik B., Michel M., Łosiak-Pilch J., Dolata R.
    Academic press:
    International Journal of Environmental Research and Public Health (rok: 2022, tom: 19, strony: 45315), Wydawca: MDPI
    Status:
    Published
    DOI:
    10.3390/ijerph192214971 - link to the publication
  2. Loneliness, Metaperception and Peer Network Position Among Early Adolescents
    Authors:
    Humenny G., Grygiel P., Dolata R.
    Academic press:
    Przegląd Badań Edukacyjnych (rok: 2020, tom: 1 (30), strony: 27-43), Wydawca: Nicolaus Copernicus University in Torun
    Status:
    Published
    DOI:
    10.12775/PBE.2020.002 - link to the publication
  3. Peer network Status and Depressive Symptoms Among Early Adolescents: Testing the Mediating Effects of Metaperception and Loneliness
    Authors:
    Humenny G., Grygiel P., Dolata R., Świtaj P.
    Academic press:
    School Mental Health (rok: 2021, tom: 13, strony: 250-265), Wydawca: Springer
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1007/s12310-020-09409-3 - link to the publication
  4. The inclusion of other-sex peers in peer networks and sense of peer integration in early adolescence: A two-wave longitudinal study
    Authors:
    Grygiel P., Gaweł A., Ostafińska-Molik B., Michel M., Łosiak-Pilch J., Dolata R.
    Academic press:
    Plos One , Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Submitted
  1. Dynamika heterofilii płciowej a zmiany poczucia integracji rówieśniczej w okresie wczesnej adolescencji.
    Authors:
    Grygiel, P., Ostafińska-Molik, B., Humenny, G., Michel, M., Gaweł, A.
    Conference:
    XXIV Krakowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej (rok: 2018, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej
    Data:
    konferencja 27-29 września 2018
    Status:
    Published
  2. Płeć, ocena jakości relacji przyjacielskich a samotność wczesnych adolescentów
    Authors:
    Humenny, G., Grygiel, P., & Dolata, R.
    Conference:
    XXIV Krakowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej (rok: 2018, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej
    Data:
    konferencja 27-29 września 2018
    Status:
    Published
  3. Tajemnica tajemnic, czyli o gotowości do ujawniania tajemnic w relacjach rówieśniczych przez uczniów na progu wczesnej adolescencji
    Authors:
    Grygiel, P., Dolata, R., Gaweł, A., Opozda-Suder, S., Julia Łosiak-Pilch, Ostafińska-Molik, B., Humenny, G.
    Conference:
    Znaczenie diagnostyki edukacyjnej dla procesu kształcenia (rok: 2019, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej
    Data:
    konferencja 19-21 września 2019
    Status:
    Published