Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Abuse of a dominant position in digital markets - the case of free services offered by online platforms

2017/27/N/HS5/00059

Keywords:

competition law abuse of a dominant position online platforms free online services digital markets search enginers social media e-commerce platforms digital single market two-sided markets big data

Descriptors:

  • HS5_3: Public and social law, public governance
  • HS5_2: Constitutional law, human rights, international law and international organizations

Panel:

HS5 - Norms and governance: law, political studies, regional and social policies

Host institution :

Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk

woj. mazowieckie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

Artur Szmigielski 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: PRELUDIUM 14 - announced on 2017-09-15

Amount awarded: 70 000 PLN

Project start date (Y-m-d): 2018-08-10

Project end date (Y-m-d): 2023-01-09

Project duration:: 53 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Project description

Download the project description in a pdf file

Note - project descriptions were prepared by the authors of the applications themselves and placed in the system in an unchanged form.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (3)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Regulacja nieuczciwych i nietransparentnych praktyk handlowych w relacji między użytkownikami biznesowymi a platformami — znaczenie prawa antymonopolowego
    Authors:
    Artur Szmigielski
    Academic press:
    Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego (rok: 2020, tom: 9, strony: 46-56), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
    DOI:
    10.33226/0137-5490.2020.9.6 - link to the publication
  2. Faworyzowanie własnych produktów lub usług przez dominujące platformy internetowe zintegrowane pionowo jako dyskryminacyjne nadużycie pozycji dominującej
    Authors:
    Artur Szmigielski
    Academic press:
    internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (rok: 2018, tom: 8, strony: 29-48), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7172/2299-5749.IKAR.8.7.2 - link to the publication
  3. Nowe formy nadużycia pozycji dominującej w świetle zasady pewności prawa – rozważania na kanwie sprawy Google Search
    Authors:
    Artur Szmigielski
    Academic press:
    Europejski Przegląd Sądowy (rok: 2019, tom: 10, strony: 27-33), Wydawca: Wolters Kluwer
    Status:
    Published
  1. E-commerce and EU Competition Law
    Authors:
    Sonia Jóźwiak-Górny, Magdalena Jóźwiak, Artur Szmigielski
    Book:
    EU Regulation of E-Commerce (rok: 2022, tom: 1, strony: 427–488), Wydawca: Edward Elgar Publishing
    Status:
    Published