Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Higher education and non-traditional students. Strategies of higher education institiutions in the area of adult education - based on example of post-graduate studies.

2016/23/N/HS6/00502

Keywords:

higher education sociology of education lifelong learning adult education post-graduate eduaction

Descriptors:

  • HS6_17: Economic sociology and sociology of education
  • HS6_15: Sociology of ideas, power, norms, organizations

Panel:

HS6 - Human nature and human society: psychology, pedagogy/education studies, sociology

Host institution :

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych

woj. kujawsko-pomorskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Agnieszka Anielska 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: PRELUDIUM 12 - announced on 2016-09-15

Amount awarded: 56 400 PLN

Project start date (Y-m-d): 2017-09-06

Project end date (Y-m-d): 2020-09-05

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Project description

Download the project description in a pdf file

Note - project descriptions were prepared by the authors of the applications themselves and placed in the system in an unchanged form.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (4)
  • Book publications / chapters in book publications (2)
  1. Niepubliczna znaczy lepsza? Rynek studiów podyplomowych w świetle opinii słuchaczy różnych typów szkół wyższych
    Authors:
    Agnieszka Anielska
    Academic press:
    Edukacja dorosłych (rok: 2019, tom: 2 (81), strony: 77-94), Wydawca: Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
    Status:
    Published
  2. Strategies of higher education institutions in the postgraduate studies in Poland
    Authors:
    Agnieszka Anielska, Dominik Antonowicz
    Academic press:
    Research in Post-Compulsory Education (rok: 2023, tom: nie dotyczy, strony: nie dotyczy), Wydawca: Taylor&Francis
    Status:
    Accepted for publication
  3. Publiczne uczelnie zawodowe szansą na regionalne centra edukacji całożyciowej? Analiza potencjału
    Authors:
    Agnieszka Anielska
    Academic press:
    Edukacja (rok: 2019, tom: 4, strony: 105-122), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Published
    DOI:
    10.24131/3724.190408 - link to the publication
  4. Wybrane motywacje edukacyjne i preferencje dorosłych studentów jako czynniki kształtowania pozycji konkurencyjnej w sektorze szkolnictwa wyższego
    Authors:
    Agnieszka Anielska
    Academic press:
    Edukacja dorosłych (rok: 2017, tom: 2 (77), strony: 61-76), Wydawca: Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
    Status:
    Published
  1. Higher Education and Non-Traditional Students. Strategies of Higher Education Institutions in the Field of Adult Education on the Example of Postgraduate Studies
    Authors:
    Agnieszka Anielska
    Book:
    Higher Education and Non-Traditional Students. Strategies of Higher Education Institutions in the Field of Adult Education on the Example of Postgraduate Studies (rok: 2022, tom: I, strony: 262), Wydawca: Foundation for the Development of the Education System, Erasmus+ and European Solidarity Corps National Agency
    Status:
    Published
  2. Tytuł książki podany poniżej
    Authors:
    Agnieszka Anielska
    Book:
    Strategie uczelni w obszarze kształcenia dorosłych na przykładzie studiów podyplomowych (rok: 2022, tom: 1, strony: 260), Wydawca: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
    Status:
    Published