Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Knowledge transfer from universities to companies - the determinants and the impact on innovativeness of the tourism industry

2014/15/D/HS4/01217

Keywords:

Knowledge transfer,

Descriptors:

  • HS4_2: Microeconomics, institutional economics
  • HS4_5: Resources and sustainable development
  • HS4_13: International economics

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Marcin Olszewski 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: SONATA 8 - announced on 2014-09-15

Amount awarded: 136 750 PLN

Project start date (Y-m-d): 2015-08-05

Project end date (Y-m-d): 2019-02-04

Project duration:: 42 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (11)
  • Articles in post-conference publications (2)
  1. The Determinants of Knowledge Transfer from Universities to Tourism Companies - a Conceptual Model and Research Propositions
    Authors:
    Marcin Olszewski
    Academic press:
    Scientific Journal of University of Szczecin: Service Management (rok: 2015, tom: 16, strony: 111--118), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/smt.2015.16-11 - link to the publication
  2. Zdolność do absorpcji wiedzy w przedsiębiorstwach turystycznych – identyfikacja znaczenia i możliwości pomiaru
    Authors:
    Marcin Olszewski, Marlena Bednarska
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki (rok: 2016, tom: 2 (34), strony: 331-341), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/ept.2016.2.34-28 - link to the publication
  3. Bliskość przestrzenna jako determinanta współpracy uczelni wyższych i przedsiębiorstw sektora usługowego – studium empiryczne
    Authors:
    Marcin Olszewski
    Academic press:
    Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego (rok: 2020, tom: 34(1), strony: 49-61), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie – Instytut Geografii i Polskie Towarzystwo Geograficzne – Komisja Geografii Przemysłu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.24917/20801653.341.4 - link to the publication
  4. The Potential of Knowledge Transfer from Universities to the Tourism Industry in Poland: Assessment on the Basis of Research Projects Financed by the National Science Centre
    Authors:
    Marcin Olszewski
    Academic press:
    Tourism (rok: 2018, tom: 28(2), strony: 57–62), Wydawca: University of Lodz
    Status:
    Published
    DOI:
    10.2478/tour-2018-0015 - link to the publication
  5. Effect of cooperation with universities on the innovativeness of tourism enterprises
    Authors:
    Marcin Olszewski
    Academic press:
    Polish Journal of Sport and Tourism (rok: 2021, tom: 28(1), strony: 31-34), Wydawca: Faculty of Physical Education and Sport
    Status:
    Published
    DOI:
    10.2478/pjst-2021-0006 - link to the publication
  6. Potencjał transferu wiedzy z uczelni wyższych do gospodarki turystycznej - ocena na podstawie projektów badawczych finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki
    Authors:
    Marcin Olszewski
    Academic press:
    Turyzm (rok: 2018, tom: 28(2), strony: 61-66), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18778/0867-5856.28.2.07 - link to the publication
  7. The Gender Gap in University-to-Industry Knowledge Transfer Engagement: A Case Study of Tourism Academia in Poland
    Authors:
    Marcin Olszewski, Marlena A. Bednarska
    Academic press:
    Folia Turistica (rok: 2020, tom: 55, strony: 45620), Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.5604/01.3001.0014.2416 - link to the publication
  8. Współpraca przedsiębiorstw usługowych z uczelniami - wyniki badania empirycznego
    Authors:
    Marcin Olszewski
    Academic press:
    E-mentor (rok: 2021, tom: 2(89), strony: 34-43), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15219/em89.1509 - link to the publication
  9. Scientists' attitudes towards academic entrepreneurship - results of empirical research
    Authors:
    Marcin Olszewski
    Academic press:
    Entrepreneurship – Education (rok: 2021, tom: 17(1), strony: 45491), Wydawca: Department of Entrepreneurship and Spatial Management at the Institute of Geography (Pedagogical University of Krakow)
    Status:
    Published
    DOI:
    10.24917/20833296.171.1 - link to the publication
  10. Transfer wiedzy z uczelni do przedsiębiorstw turystycznych - identyfikacja barier i możliwości ich niwelowania
    Authors:
    Marcin Olszewski, Bartłomiej Walas
    Academic press:
    Folia Turistica (rok: 2016, tom: 41, strony: 45-61), Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
    Status:
    Published
  11. Understandig academic entrepreneurships: A Signalling Theory Perspective
    Authors:
    Marcin Olszewski
    Academic press:
    Entrepreneurial Business and Economics Review , Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
    Status:
    Submitted
  1. Is scientific excellence a good predictor of academic engagement in knowledge transfer? Empirical evidence from tourism academia
    Authors:
    Marcin Olszewski, Marlena A. Bednarska
    Conference:
    Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands (rok: 2018, ), Wydawca: Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science Cognitione
    Data:
    konferencja 18-19.06.2018
    Status:
    Published
  2. Why don't tourism firms use academic knowledge for innovation? A conceptual framework
    Authors:
    Marcin Olszewski, Marlena Bednarska
    Conference:
    2nd Annual EATSA Conference, At Lisbon, Peniche & Coimbra, Portugal (rok: 2016, ), Wydawca: EATSA - Euro-Asia Tourism Studies Association
    Data:
    konferencja 26-30 czerwca
    Status:
    Published