Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The overt and covert factors determining young consumers's shopping behavior towards private label products of retailers in Poland

2014/15/N/HS4/01425

Keywords:

neuromarketing eye tracking EEG private labels distributive network consumer behavior young buyers decision process,

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Urszula Garczarek-Bąk 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: PRELUDIUM 8 - announced on 2014-09-15

Amount awarded: 89 912 PLN

Project start date (Y-m-d): 2015-08-27

Project end date (Y-m-d): 2018-08-26

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. laptop (5 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (13)
  1. EEG frontal asymmetry predicts product purchase differently for national brands and private labels
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk, Aneta Disterheft
    Academic press:
    Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics (rok: 2018, tom: 11(3), strony: 182-195), Wydawca: Association for NeuroPsychoEconomics
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1037/npe0000094 - link to the publication
  2. Eyetracking and EEG research on Explicit and Implicit Factors Determining Private Labels Possible Purchase
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    International Journal of Management and Economics (rok: 2018, tom: 54 (1), strony: 36-49), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.2478/ijme-2018-0004 - link to the publication
  3. Stosunek młodych nabywców do produktów marek własnych sieci handlowych w Polsce
    Authors:
    Urszula Garczarek
    Academic press:
    Handel wewnętrzny w Polsce 2010-2015 (rok: 2015, tom: 1, strony: 301-322), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  4. Czynniki determinujące zachowania zakupowe młodych Polaków w kontekście wybranych działań marketingowych sieci handlowych
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    Rynek-Społeczeństwo-Kultura (rok: 2015, tom: 3 (15), strony: 51-63), Wydawca: Agencja Managerska VIP for You
    Status:
    Published
  5. Marketing communication instruments used by the retail chain on the Internet
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    Marketing i Zarządzanie (rok: 2016, tom: 5 (46), strony: 143-154), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/miz.2016.46-15 - link to the publication
  6. Przegląd marek własnych sieci handlowych w Polsce i na świecie
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2016, tom: 9, strony: 45336), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.
    Status:
    Published
  7. Użyteczność badań eye trackignowych w pomiarze utajonych determinant zachowań zakupowych nabywców
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    Ekonometria (rok: 2016, tom: 3 (53), strony: 54-71), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/ekt.2016.3.05 - link to the publication
  8. Analiza obszarów zainteresowania w oparciu o badania eye trackingowe na przykładzie produktów marek własnych i producenckich
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk; Aneta Disterheft
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2018, tom: 525, strony: 211-226), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2018.525.18 - link to the publication
  9. Neuro- And Psychophysiological Consumer Research Methods Overview and Research Hints
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk, Aneta Disterheft
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2019, ), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Accepted for publication
  10. Eye trackingowe postrzeganie marek własnych
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    Packaging-Polska (rok: 2017, tom: 10, strony: 22-25), Wydawca: European Media Group Sp. z o.o.
    Status:
    Published
  11. Pomiar postaw jawnych i utajonych wobec produktu marki własnej i producenckiej
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    Marketing i rynek (rok: 2018, tom: 6, strony: 26-36), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  12. Różnice pomiędzy deklaracjami dotyczącymi zakupu produktów marek własnych sieci handlowych a faktycznymi decyzjami zakupowymi młodych nabywców
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 460, strony: 137-151), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.460.13 - link to the publication
  13. Determinants Influencing Young Polish consumers' Private Labels Purchases
    Authors:
    Urszula Garczarek-Bąk
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2018, tom: 1 (372), strony: 216-227), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published