Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The concept of Customer Engagement in customer relationship management. Theoretical and measurement models

2014/13/B/HS4/01614

Keywords:

prosumption customer value co creation customer equity relationship management

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

woj. śląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr hab. Katarzyna Żyminkowska 

Number of co-investigators in the project: 7

Call: OPUS 7 - announced on 2014-03-17

Amount awarded: 449 891 PLN

Project start date (Y-m-d): 2015-01-26

Project end date (Y-m-d): 2019-07-25

Project duration:: 54 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (19)
  • Articles in post-conference publications (5)
  • Book publications / chapters in book publications (7)
  1. Formy customer engagement na rynku usług turystycznych
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Lorenc Dorota
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2017, tom: nr 7, strony: 828-842), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  2. Hedonic and Utilitarian Drivers of Customer Engagement
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna
    Academic press:
    Central European Business Review (rok: 2018, tom: 7(4), strony: 15-33), Wydawca: University of Economics, Prague
    Status:
    Published
  3. Zastosowanie koncepcji customer engagement w branży odzieżowej
    Authors:
    Rupik Katarzyna
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu (rok: 2015, tom: Nr 875, nr 41, strony: 141-154), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/pzfm.2015.41/1-11 - link to the publication
  4. The Effect of Product Category on Customer Motivation for Customer Engagement Behaviour
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Perek-Białas Jolanta, Humenny Grzegorz
    Academic press:
    International Journal of Consumer Studies , Wydawca: Wiley
    Status:
    Accepted for publication
    DOI:
    10.1111/ijcs.12837 - link to the publication
  5. Customer Engagement Concept in Tourism Marketing
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Lorenc Dorota
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2019, tom: t. 20, z.2, strony: 209-223), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Published
  6. Effects of customer engagement behavior
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Żyminkowski Tomasz, Błaszczyk Rafał
    Academic press:
    Journal of Economics and Management (rok: 2017, tom: vol. 28, strony: 133-154), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  7. Zaangażowanie (się) konsumentów a kształtowanie innowacji w sferze produktu i komunikacji marketingowej
    Authors:
    Wiechoczek Joanna, Kieżel Małgorzata
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2018, tom: 357, strony: 165-182), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  8. Aktywności online konsumentów w kontekście Customer Brand Engagement
    Authors:
    Kieżel Małgorzata, Wiechoczek Joanna
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: nr 459, strony: 130--141), Wydawca: UE Wrocław
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.459.12 - link to the publication
  9. Aktywność konsumentów w procesie kreowania produktów bankowych i dóbr zaawansowanych technicznie w kontekście koncepcji otwartych innowacji
    Authors:
    Kieżel Małgorzata, Wiechoczek Joanna
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: nr 459, strony: 142-152), Wydawca: UE Wrocław
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.459.13 - link to the publication
  10. Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu - perspektywa zarządcza
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2015, tom: 4 nr 251, strony: 45623), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  11. Customer engagement behavior in fashion industry
    Authors:
    Rupik Katarzyna
    Academic press:
    International Conference on Marketing and Business Development Journal (rok: 2015, tom: Vol.1 no 1, strony: 338-346), Wydawca: Bucharest University of Economic Studies
    Status:
    Published
  12. Zjawisko ekonomii współdzielenia w branży usług turystycznych
    Authors:
    Lorenc Dorota
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2017, tom: nr 7, strony: 14--22), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  13. Angażowanie (się) klienta w zarządzaniu marketingowym podmiotów międzynarodowej branży modowej
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2017, tom: 9, strony: 450-460), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  14. Angażowanie (się) klientów we współtworzenie wartości – formy, uwarunkowania i efekty
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Żyminkowski Tomasz
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: nr 459, strony: 103-120), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.459.10 - link to the publication
  15. Behawioralne zaangażowanie klientów w przestrzeni wirtualnej
    Authors:
    Kieżel Małgorzata, Wiechoczek Joanna
    Academic press:
    Studia i Prace WNEiZ US (rok: 2016, tom: 43/3, strony: 153-164), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/sip.2016.44/2-01 - link to the publication
  16. Customer Engagement Consequences for Firms
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Samala Nagaraj, Gołąb-Andrzejak Edyta
    Academic press:
    Emerging Trends in Marketing and Management (rok: 2019, tom: Vol IV, No. 1, strony: 301-311), Wydawca: The Bucharest University of Economic Studies Publishing House
    Status:
    Published
  17. Customer knowledge in (co)creation of product. A case study of IKEA.
    Authors:
    Koniorczyk Grażyna
    Academic press:
    Journal of Economics and Management (rok: 2015, tom: Vol. 22, strony: 107-120), Wydawca: University of Economics in Katowice
    Status:
    Published
  18. Zaangażowanie klienta (CE) w sektorze dóbr zaawansowanych technicznie oraz sektorze bankowym
    Authors:
    Kieżel Małgorzata, Wiechoczek Joanna
    Academic press:
    Studia i Prace WNEiZ US (rok: 2016, tom: 43/2, strony: 105-114), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
    DOI:
    0.18276/sip.2016.43/2-10 - link to the publication
  19. Zaangażowanie konsumenta a innowacje marketingowe producentów dóbr zaawansowanych technicznie
    Authors:
    Wiechoczek Joanna
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2017, tom: 337, strony: 204-212), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  1. Retail Banks and Retail Chains Cooperation for the Promotion of the Cashless Payments in Poland
    Authors:
    Bilińska-Reformat Katarzyna, Kieżel Małgorzata
    Conference:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2016, ), Wydawca: ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice Marketing Trends Association
    Data:
    konferencja 21-23.01.2016
    Status:
    Published
  2. The cooperation of international retail chains with suppliers of non -food private label products
    Authors:
    Wiechoczek Joanna, Bilińska-Reformat Katarzyna
    Conference:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2016, ), Wydawca: ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice Marketing Trends Association
    Data:
    konferencja 21-23.01.2016
    Status:
    Published
  3. A Management Perspective on Customer Engagement Risks
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Żyminkowski Tomasz
    Conference:
    2018 AMA Summer Academic Conference: Big Ideas and New Methods in Marketing (rok: 2018, ), Wydawca: American Marketing Association
    Data:
    konferencja 10-12.08.2018
    Status:
    Published
  4. Integrated Perspective on Customer Engagement – Empirical Investigation
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Żyminkowski Tomasz
    Conference:
    2018 ANZMAC Conference: Connect. Engage. Transform (rok: 2018, ), Wydawca: Australian and New Zealand Marketing Academy, University of Adelaide
    Data:
    konferencja 3-5.12.2018
    Status:
    Published
  5. Internet-based Marketing Tools for Customer Engagement Management
    Authors:
    Kieżel Małgorzata, Wiechoczek Joanna
    Conference:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2016, ), Wydawca: ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice Marketing Trends Association
    Data:
    konferencja 21-23.01.2016
    Status:
    Published
  1. -
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Wiechoczek Joanna, Kieżel Małgorzata, Żyminkowski Tomasz
    Book:
    Zjawisko customer engagement wśród polskich konsumentów (rok: 2018, tom: -, strony: ss. 182), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN SA
    Status:
    Published
  2. Review of Customer Activism Concepts: Implications for Customer Engagement Management
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna
    Book:
    Insights, Innovation, and Analytics for Optimal Customer Engagement. Nagaraj Samala (ed.) (rok: 2021, tom: -, strony: 66-90), Wydawca: IGI Global
    Status:
    Published
  3. Engaging customers in the fashion business models
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna
    Book:
    Effectiveness and competitiveness of modern business. Concepts, models, instruments (rok: 2016, tom: -, strony: 43-55), Wydawca: Foundation of the Cracow University of Economics
    Status:
    Published
  4. -
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna
    Book:
    Customer Engagement in Theory and Practice. A Marketing Management Perspective, (rok: 2019, tom: -, strony: ss. 159), Wydawca: Palgrave MacMillan
    Status:
    Published
  5. -
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna (red.)
    Book:
    Nowe koncepcje w nauce o marketingu i rynkach. Księga Jubileuszowa dedykowana Profesorowi Leszkowi Żabińskiemu (rok: 2018, tom: -, strony: ss. 260), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Published
  6. -
    Authors:
    Żyminkowska Katarzyna, Wiechoczek Joanna, Kieżel Małgorzata
    Book:
    Customer Engagement. Management practices in the consumer goods and services sector (rok: 2019, tom: -, strony: ss.170), Wydawca: Difin
    Status:
    Published
  7. Co-creating value with customers – review of existing theoretical concepts
    Authors:
    Rupik Katarzyna
    Book:
    The Creation of Value and Responsibility in Activities of Organizations, H. Howaniec, W. Waszkielewicz (Eds.) (rok: 2015, tom: -, strony: 45555), Wydawca: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, University of Science and Technology Press
    Status:
    Published