Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Antecedents of diads and networks in tourism interorganizational collaboration

2014/13/B/HS4/01615

Keywords:

collaboration antecedent diad network tourism

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

woj. śląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

prof. Wojciech Czakon 

Number of co-investigators in the project: 4

Call: OPUS 7 - announced on 2014-03-17

Amount awarded: 383 465 PLN

Project start date (Y-m-d): 2015-01-22

Project end date (Y-m-d): 2018-01-21

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (11)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Gospodarka współdzielenia z perspektywy przedsiębiorców sektora turystycznego
    Authors:
    Dagmara Wójcik, Katarzyna Czernek
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2017, tom: 3(338), strony: 66-76), Wydawca: PTE
    Status:
    Published
  2. Klimat współpracy międzyorganizacyjnej
    Authors:
    Wojciech Czakon
    Academic press:
    Studia Oeconomica Posnaniensa (rok: 2017, tom: 9, strony: 45493), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18559/SOEP.2017.9.1 - link to the publication
  3. Niepewność jako antecedencja nawiązywania współpracy sieciowej
    Authors:
    Wojciech Czakon
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: 9, strony: 89-97), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  4. The role of trust-building mechanisms in entering into network coopetition: The case of tourism networks in Poland
    Authors:
    Wojciech Czakon, Katarzyna Czernek
    Academic press:
    Industrial Marketing Management (rok: 2016, tom: 57, strony: 64-74), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.indmarman.2016.05.010 - link to the publication
  5. Behavioral antecedents of coopetition: A synthesis and measurement scale
    Authors:
    Wojciech Czakon, Patrycja Klimas, Marcello M. Mariani
    Academic press:
    Long Range Planning , Wydawca: Elsevier
    Status:
    Accepted for publication
    DOI:
    10.1016/j.lrp.2019.03.001 - link to the publication
  6. Klimat współpracy międzyorganizacyjnej w diadach i sieciach sektora turystyki
    Authors:
    Wojciech Czakon, Patrycja Klimas
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2017, tom: 3(338), strony: 53-65), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  7. Okruchy wiedzy. Niejednoznaczność przyczynowa w badaniach sieci gospodarczych
    Authors:
    Wojciech Czakon
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu (rok: 2015, tom: 64, strony: 45618), Wydawca: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
    Status:
    Published
  8. Antecedencje współpracy przedsiębiorstw w sektorze turystycznym–wyzwania badawcze
    Authors:
    Dagmara Wójcik, Katarzyna Czernek
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 421, strony: 632-644), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  9. Antecedencje współpracy strategicznej - poziom diady i sieci
    Authors:
    Wojciech Czakon
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 421, strony: 82-89), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.421.07 - link to the publication
  10. Trust and formal contracts: complements or substitutes? A study of tourism collaboration in Poland
    Authors:
    Katarzyna Czernek, Wojciech Czakon, Paweł Marszałek
    Academic press:
    Journal of Destination Marketing & Management (rok: 2017, tom: 6, strony: 318-326), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.jdmm.2017.07.001 - link to the publication
  11. Trust-building processes in tourist coopetition: The case of a Polish region
    Authors:
    Katarzyna Czernek, Wojciech Czakon
    Academic press:
    Tourism Management (rok: 2016, tom: 52, strony: 380-394), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.tourman.2015.07.009 - link to the publication
  1. The role of institutions in inter organizational collaboration within tourism regions. The case of Poland
    Authors:
    Katarzyna Czernek, Wojciech Czakon
    Book:
    Tourims Management, Marketing, and Development. Performance, Strategies and Sustainability (rok: 2016, tom: II, strony: 151-171), Wydawca: Palgrave Macmillian
    Status:
    Published