Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The competitiveness of commercial and philanthropic goals in managing enterprises

2013/11/N/HS4/02439

Keywords:

Corporate foundations corporate philanthropy corporate social responsibility social goals economic goals strategic management

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing
  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wydział Finansów i Zarządzania

woj. dolnośląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

Mateusz Rak 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: PRELUDIUM 6 - announced on 2013-09-16

Amount awarded: 75 760 PLN

Project start date (Y-m-d): 2014-07-29

Project end date (Y-m-d): 2017-07-28

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. Mały szybki laptop klasy Ultrabook wraz z oprogramowaniem i akcesoriami (4 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (9)
  • Articles in post-conference publications (1)
  1. Corporate Philanthropy as a Source of Competitive Advantage
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    World Academy of Science, Engineering and Technology International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering (rok: 2016, tom: 10, strony: 1647-1651), Wydawca: World Academy of Science
    Status:
    Published
  2. Typy fundacji korporacyjnych w Polsce - wyniki badań
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2017, tom: 11, strony: 484-500), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  3. Fundacja korporacyjna jako narzędzie filantropii korporacyjnej w świetle badań
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    JOURNAL OF SCIENCE OF THE MILITARY ACADEMY OF LAND FORCES , Wydawca: Akademia Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
    Status:
    Accepted for publication
  4. Creating the Brand Image of Polish Corporate Foundations
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    Trípodos (rok: 2015, tom: número 37, strony: 51-62), Wydawca: Blanquerna School of Communication and International Relations, Ramon Llull University
    Status:
    Published
  5. WSPÓŁPRACA FUNDACJI KORPORACYJNYCH I ICH ZAŁOŻYCIELI W REALIZACJI CELÓW STRATEGII
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    Społeczne gospodarowanie - sharing economy , Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Accepted for publication
  6. Kreowanie marki polskich fundacji korporacyjnych w świetle badań własnych
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    PN Konsumpcja jako forma komunikacji społecznej, red. W. Patrzałek (rok: 2015, tom: 414, strony: 166-179), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  7. The brand and corporate mission for the perspective of corporate social responsibility
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    ZESZYTY NAUKOWE WYŻSZEJ SZKOŁY BANKOWEJ WE WROCŁAWIU (rok: 2015, tom: Vol 15, No 3, strony: 389-396), Wydawca: Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
    Status:
    Published
  8. CSR activities undertaken by enterprises
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    Annals of Marketing Management & Economics (rok: 2017, tom: 45352, strony: 109-122), Wydawca: Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.22630/AMME. - link to the publication
  9. Fundacje korporacyjne - podmioty społeczeństwa obywatelskiego oraz realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu
    Authors:
    Mateusz Rak
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 458, strony: 33-43), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.458.03 - link to the publication
  1. CORPORATE FOUNDATIONS - OPERATIONALIZATION OF THE NOTION
    Authors:
    Mateusz Rak
    Conference:
    International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers 2014 (rok: 2014, ), Wydawca: MAGNANIMITAS
    Data:
    konferencja 15-19.12.2014
    Status:
    Published