Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Economic and social dimension of the brand in the fashion industry.

2013/11/B/HS4/00427

Keywords:

brand fashion studies textile and apparel industry fast fashion ethical fashion

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Towaroznawstwa

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr hab. Jacek Kall 

Number of co-investigators in the project: 4

Call: OPUS 6 - announced on 2013-09-16

Amount awarded: 376 350 PLN

Project start date (Y-m-d): 2014-08-20

Project end date (Y-m-d): 2018-04-19

Project duration:: 44 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (6)
  • Articles in post-conference publications (1)
  • Book publications / chapters in book publications (3)
  1. Marka modowa jako element personal branding i podstawa formowania wizerunku
    Authors:
    Perchla-Włosik A., Mróz-Gorgoń B.
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2015, tom: 414, strony: 220-233), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  2. Moda i zmęczenie
    Authors:
    Alicja Raciniewska
    Academic press:
    Kultura współczesna (rok: 2016, tom: 3, strony: 95-108), Wydawca: Narodowe Centrum Kultury
    Status:
    Published
  3. Zakupy odzieżowe - kupowanie ubrań czy wizerunku ?
    Authors:
    Katarzyna Sempruch-Krzemińska, Jacek Kall, Aleksandra Perchla-Włosik, Alicja Raciniewska
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2016, tom: 6, strony: 21-30), Wydawca: PWE Warszawa
    Status:
    Published
  4. 1.Is Ethical Fashion the Only Socially Approved Fashion? A vision of anti-consumerist future in the behaviour of fashion consumers
    Authors:
    A. Perchla-Włosik, A. Raciniewska
    Academic press:
    Prace Naukowe Konsument w zmieniającym się otoczeniu społecznym, red. W. Patrzałek (rok: 2017, tom: nr. 501, strony: 63-76), Wydawca: Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego
    Status:
    Published
  5. Propozycja modelu marki modowej
    Authors:
    Jacek Kall, Katarzyna Sempruch-Krzemińska
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2018, tom: 3, strony: 95-107), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Published
  6. Elements and metrics of the fashion brand along customer journey
    Authors:
    Jacek Kall
    Academic press:
    Fashion Pratice , Wydawca: Taylor&Francis
    Status:
    Submitted
  1. Zmiany w zachowaniach nabywców na rynku mody
    Authors:
    K.Sempruch-Krzemińska, J. Kall, A. Perchla-Włosik, A. Raciniewska
    Conference:
    Konsumenci i organizacje wobec wyzwań przyszłości (rok: 2016, ), Wydawca: Studia i Prace WNEiZ
    Data:
    konferencja 9-10 maj
    Status:
    Published
  1. cała książka
    Authors:
    J. Kall, A. Raciniewska, A. Perchla-Włosik, K.Sempruch-Krzemińska
    Book:
    Marka modowa. Jak zrozumieć konsumenta mody i stworzyć markę szytą na miarę? (rok: 2018, tom: 1, strony: 222), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  2. Polish 'Black Protests': Political Dress and Politics Of Fashion
    Authors:
    Alicja Raciniewska
    Book:
    Dangerous Bodies: new global perspectives on fashion and transgression (rok: 2023, tom: 1, strony: 117-146), Wydawca: Palgrave Mcmillan Cham
    Status:
    Published
  3. cała książka
    Authors:
    A. Perchla-Włosik
    Book:
    Moda a społeczeństwo konsumpcyjne. Społeczne znaczenie mody w kreowaniu tożsamości i zachowań konsumenckich (rok: 2019, tom: 1, strony: 192), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
    Status:
    Published