Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The impact of regulation on market orientation of touroperators

2013/09/B/HS4/01286

Keywords:

economic policy marketing market orientation quantitative methods tourism policy travel agencies

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_2: Microeconomics, institutional economics
  • HS4_12: Living conditions and standards, income distribution, poverty

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług

woj. zachodniopomorskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

prof. Aleksander Panasiuk 

Number of co-investigators in the project: 13

Call: OPUS 5 - announced on 2013-03-15

Amount awarded: 188 000 PLN

Project start date (Y-m-d): 2014-02-20

Project end date (Y-m-d): 2017-02-19

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (9)
  • Articles in post-conference publications (2)
  • Book publications / chapters in book publications (2)
  1. Development of Tourism in a Cross-Border Area on the Example of the Zachodniopomorskie Voivodship and Mecklenburg-Vorpommern
    Authors:
    Beata Meyer, Anna Gardzińska
    Academic press:
    Barometr Regionalny. Analizy i Prognozy" (Regional Barometer. Analyses and Prognoses) (rok: 2017, tom: 1, strony: b.d.), Wydawca: b.d.
    Status:
    Published
  2. Koncepcja współczesnego modelu polityki turystycznej
    Authors:
    Aleksander Panasiuk
    Academic press:
    Ekonomiczne Problemy Turystyki (rok: 2017, tom: 3, strony: b.d.), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  3. Travel agencies' marketing orientation with reference to a 50+ consumer
    Authors:
    Agnieszka Sawińska
    Academic press:
    Sustainable Tourism, Economic Development and Quality Life (rok: 2015, tom: Volume 3, strony: 341-354), Wydawca: University of Rijeka
    Status:
    Published
  4. Koncepcja orientacji marketingowej podmiotów rynku touroperatorskiego
    Authors:
    Aleksander Panasiuk
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2017, tom: b.d., strony: b.d.), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  5. Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych krajach europejskich
    Authors:
    Adam Pawlicz Anna Tokarz-Kocik Aneta Wolna-Samulak Karolina Michalska - Harasimiuk
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2017, tom: b.d., strony: b.d.), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  6. Analiza czynników wpływających na orientację marketingową touroperatorów
    Authors:
    Marcin Hundert
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2017, tom: b.d., strony: b.d.), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  7. Orientacja marketingowa biur podróży w Polsce
    Authors:
    Agnieszka Sawińska
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2017, tom: b.d., strony: b.d.), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  8. Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do promocji oferty touroperatorów. Ujęcie teoretyczne.
    Authors:
    Marta Sidorkiewicz
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2017, tom: b.d., strony: b.d.), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  9. Impact of deregulation on tour guiding market in Poland
    Authors:
    Adam Pawlicz
    Academic press:
    Sustainable Tourism, Economic Development and Quality Life (rok: 2015, tom: Volume 3, strony: 273-284), Wydawca: University of Rijeka
    Status:
    Published
  1. Tourism economy management on the macro level in selected European
    Authors:
    Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz
    Conference:
    6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON TOURISM MANAGEMENT AND TOURISM RELATED ISSUES (rok: 2016, ), Wydawca: European Institute for Advanced Studies in Management , proccedings
    Data:
    konferencja 22-23 września
    Status:
    Published
  2. Media sponsorship as a new tool for tour operators
    Authors:
    Marta Sidorkiewicz, Beata Meyer
    Conference:
    6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON TOURISM MANAGEMENT AND TOURISM RELATED ISSUES (rok: 2016, ), Wydawca: Journal of Economic and Social Development, September 2018, Vol 5 No 2
    Data:
    konferencja 22-23 września
    Status:
    Published
  1. The role of the education system in the development of human capital in the polish tourism industry.
    Authors:
    Anna Tokarz-Kocik
    Book:
    Theoretical, methodological and practical foundations of human resources management, red. M. Bezpartochnyi (rok: 2016, tom: 1, strony: 114-124), Wydawca: ISMA University
    Status:
    Published
  2. Monografia
    Authors:
    red. Aleksander Panasiuk
    Book:
    Regulacja a orientacja marketingowa touroperatorów (rok: 2017, tom: -, strony: ss. 194), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published