Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Small and medium-sized enterprises innovativeness in the economic crisis - conditions, trends and models

2013/09/B/HS4/01971

Keywords:

innovativeness innovation space dynamic innovation potential models of innovation activities small and medium-sized enterprises economic crisis

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

woj. kujawsko-pomorskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr hab. Maciej Zastempowski 

Number of co-investigators in the project: 5

Call: OPUS 5 - announced on 2013-03-15

Amount awarded: 178 100 PLN

Project start date (Y-m-d): 2014-02-10

Project end date (Y-m-d): 2017-02-09

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (17)
  • Book publications / chapters in book publications (8)
  1. Aktywność polskich małych i średnich przedsiębiorstw w budowaniu ich przestrzeni innowacyjnej
    Authors:
    Maciej Zastempowski
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2016, tom: 267, strony: 214-226), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  2. Cele strategiczne innowacyjnych małych i średnich przedsiębiorstw
    Authors:
    Krzysztof Krukowski
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2016, tom: 267, strony: 96-106), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  3. Działalność innowacyjna polskich małych przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
    Authors:
    Agnieszka Drews
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2018, tom: 19 z. 4, cz. 3, strony: 151-168), Wydawca: SAN
    Status:
    Published
  4. Wpływ relacji międzyorganizacyjnych na kształtowanie modelu biznesu
    Authors:
    Marian Oliński
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 421, strony: 483-497), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.421.38 - link to the publication
  5. Kooperacja małych przedsiębiorstw w zakresie działalności innowacyjnej
    Authors:
    Agnieszka Drews
    Academic press:
    Przedsiębiorstwo we Współczesnej Gospodarce : teoria i praktyka = Research on Enterprise in Modern Economy : theory and practice. (rok: 2017, tom: 3(22), strony: 39-53), Wydawca: Politechnika Gdańska
    Status:
    Published
    DOI:
    10.19253/reme.2017.03.003 - link to the publication
  6. Marketing innovations of Polish small and medium enterprises.
    Authors:
    Maciej Zastempowski, Waldemar Glabiszewski
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Organizacja i Zarządzanie (rok: 2017, tom: 114, strony: 649-661), Wydawca: Politechnika Śląska
    Status:
    Published
  7. Model biznesu w kontekście celów strategicznych przedsiębiorstwa
    Authors:
    Marian Oliński
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2016, tom: 267, strony: 118-127), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  8. Źródła informacji dla działalności innowacyjnej polskich małych i średnich przedsiębiorstw
    Authors:
    Maciej Zastempowski
    Academic press:
    Nauki o Zarządzaniu Management Sciences (rok: 2016, tom: 1 (26), strony: 183-193), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/noz.2016.1.15 - link to the publication
  9. Innovative activity of polish small enterprises in 2012-2014
    Authors:
    Agnieszka Drews
    Academic press:
    Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie (rok: 2017, tom: 44 nr 3, strony: 85-96), Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.12775/AUNC_ZARZ.2017.038 - link to the publication
  10. Cooperation in Creating Innovation in Polish Small and Medium-Sized Enterprises in the Light of Empirical Studies
    Authors:
    Natalia Przybylska, Maciej Zastempowski
    Academic press:
    Journal of Competitiveness (rok: 2016, tom: Vol. 8, Issue 2, strony: 42-58), Wydawca: Faculty of Management and Economics of Tomas Bata University in Zlín
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7441/joc.2016.02.04 - link to the publication
  11. External determinants of innovative activity in Polish small enterprises
    Authors:
    Agnieszka Drews
    Academic press:
    Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie (rok: 2018, tom: 45 nr 1, strony: 83-93), Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    Status:
    Published
  12. Innowacyjność jako wyznacznik konkurencyjności małych przedsiębiorstw w Polsce
    Authors:
    Agnieszka Drews
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu (rok: 2017, tom: 75 nr 4, strony: 99-118), Wydawca: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
    Status:
    Published
  13. Makro uwarunkowania i ich wpływ na działalność innowacyjną polskich małych i średnich przedsiębiorstw
    Authors:
    Maciej Zastempowski
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2017, tom: 343, strony: 149-159), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  14. Makrootoczenie polskich MŚP w kontekście ich innowacyjności
    Authors:
    Maciej Zastempowski, Waldemar Glabiszewski, Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz
    Academic press:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2018, tom: 2 (181), strony: 119-134), Wydawca: SGH
    Status:
    Published
  15. Model biznesu jako stymulanta innowacyjności – ujęcie relacyjne
    Authors:
    Marian Oliński
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 457, strony: 81-94), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.457.07 - link to the publication
  16. Tworzenie oraz przechwytywanie wartości w modelach biznesu - ujęcie relacyjne
    Authors:
    Marian Oliński
    Academic press:
    Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka (rok: 2016, tom: 4, strony: 65-75), Wydawca: Politechnika Gdańska
    Status:
    Published
    DOI:
    10.19253/reme.2016.04.005 - link to the publication
  17. Model procesu innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw
    Authors:
    Maciej Zastempowski
    Academic press:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2017, tom: nr 2(176), strony: 371-381), Wydawca: Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Published
  1. -
    Authors:
    Maciej Zastempowski (red.)
    Book:
    Aktywność innowacyjna polskich małych i średnich przedsiębiorstw (rok: 2016, tom: -, strony: 1-192), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
    Status:
    Published
  2. -
    Authors:
    Maciej Zastempowski
    Book:
    Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego (rok: 2016, tom: -, strony: 1-206), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
    Status:
    Published
  3. Model biznesu a zasięg działania przedsiębiorstw - podejście relacyjne
    Authors:
    Marian Oliński
    Book:
    M. Czupich, A. Ignasiak-Szulc, M. Kola-Bezka (red.), Problemy rozwoju inteligentnego, zrównoważonego i inkluzywnego w Europie Środkowo-Wschodniej (rok: 2017, tom: -, strony: 129-149), Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
    Status:
    Published
  4. Uwarunkowania działalności innowacyjnej małych przedsiębiorstw w Polsce.
    Authors:
    Agnieszka Drews
    Book:
    M. Buszko, D. Krupa, D. Sadłakowski (red.) Perspektywa - wyzwania współczesnych finansów i gospodarki (rok: 2017, tom: -, strony: 45561), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
    Status:
    Published
  5. Innowacje organizacyjne polskich małych i średnich przedsiębiorstw
    Authors:
    Maciej Zastempowski
    Book:
    Sz. Cyfert, K. Krzakiewicz (red.), Strategiczny wymiar dynamicznych zdolności polskich przedsiębiorstw (rok: 2017, tom: -, strony: 239-250), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
  6. Kształtowanie strategii w polskich małych przedsiębiorstwach w pierwszych latach pokryzysowej rzeczywistości gospodarczej
    Authors:
    Agnieszka Drews
    Book:
    H. Kościelniak, K. Brendzel-Skowera (red.), Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczych organizacji (rok: 2017, tom: 1, strony: 45496), Wydawca: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej
    Status:
    Published
  7. -
    Authors:
    Maciej Zastempowski
    Book:
    Innowacyjność małego przedsiębiorstwa (rok: 2018, ), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
    Status:
    Submitted
  8. -
    Authors:
    Marian Oliński
    Book:
    Model biznesu sieci przedsiębiorstw – budowa, identyfikacja i ocena (rok: 2018, ), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
    Status:
    Submitted