Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Innovation of business services for improving the competetitiveness of enterprises - a model approach

2013/09/B/HS4/02733

Keywords:

Business services innovation competetitiveness of enterprises

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing
  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_2: Microeconomics, institutional economics

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

woj. mazowieckie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Lidia Kuczewska 

Number of co-investigators in the project: 3

Call: OPUS 5 - announced on 2013-03-15

Amount awarded: 189 150 PLN

Project start date (Y-m-d): 2014-02-10

Project end date (Y-m-d): 2016-02-09

Project duration:: 24 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (11)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Innowacyjne usługi biznesowe w kreowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych i usługowych
    Authors:
    Robert Nowacki
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: nr 8, strony: 458-466), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  2. Innowacyjne usługi biznesowe w kreowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych i usługowych Innovative Business Services in Creating Competitiveness of Trade and Service Enterprises
    Authors:
    Robert Nowacki
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: nr 8, strony: 458-466), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  3. Kreowanie przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwach usługowych
    Authors:
    Robert Nowacki
    Academic press:
    Marketing i Zarządzanie (rok: 2017, tom: nr 1(47), strony: 153-162), Wydawca: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/miz.2017.47-14 - link to the publication
  4. 5.Jakość usług marketingowych w Polsce w perspektywie menedżerów przedsiębiorstw korzystających z nich
    Authors:
    Robert Nowacki
    Academic press:
    Marketing Przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Konsument na tle zmian zachodzących w otoczeniu. Zeszyty Naukowe USz (rok: 2015, tom: nr 865, strony: 253-262), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
  5. INNOVATIVE BUSINESS SERVICES IN CREATING COMPETITIVENESS OF SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES IN POLAND
    Authors:
    Robert Nowacki, Katarzyna Wasilik
    Academic press:
    Visnic (rok: 2016, tom: nr 847, strony: 130-138), Wydawca: NULP
    Status:
    Published
  6. Usługi biznesowe w podnoszeniu zdolności do konkurowania korzystających z nich przedsiębiorstw (wyniki badania)
    Authors:
    Lidia Kuczewska
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2015, tom: nr 5, strony: 203-216), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  7. Determinanty jakości badań marketingowych
    Authors:
    Robert Nowacki
    Academic press:
    Marketing i Zarządzanie (rok: 2016, tom: nr 3(44), strony: 51-62), Wydawca: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/miz.2016.44-04 - link to the publication
  8. Diagnoza poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce na podstawie opinii ich menedżerów
    Authors:
    Robert Nowacki
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2015, tom: nr 5, strony: 446-460), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  9. Innowacyjność usług marketingowych a ich użyteczność w procesach zarządzania przedsiębiorstwem
    Authors:
    Robert Nowacki
    Academic press:
    Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy (rok: 2016, tom: nr 45 (1/2016), strony: 204-213), Wydawca: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15584/nsawg.2016.1.21 - link to the publication
  10. Stymulatory i bariery innowacji w działalności marketingowej przedsiębiorstw świadczących usługi biznesowe
    Authors:
    Robert Nowacki, Katarzyna Wasilik
    Academic press:
    Logistyka (rok: 2015, tom: nr 2, strony: 1000-1007), Wydawca: Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu
    Status:
    Published
  11. Usługi reklamowe w procesie kształtowania pozycji rynkowej przedsiębiorstw – skala i perspektywy wykorzystania
    Authors:
    Robert Nowacki
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2016, tom: nr 4 (363), strony: 175-191), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  1. -
    Authors:
    Lidia Kuczewska, Robert Nowacki
    Book:
    Innowacyjność usług biznesowych w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw (rok: 2016, tom: -, strony: 206), Wydawca: PWE
    Status:
    Published