Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Determinats and matrix - network methods of maturity level measurement of innovation process and new product introduction on the market

2013/09/B/HS4/00412

Keywords:

determinants of product innovation process maturity matrix and network methods of maturity level measurement methods and measures for evaluation of organizational processes methods and measures for evaluation of business processes maturity level process improvement maturity level evaluation new product introduction on the market

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

prof. Ireneusz Rutkowski 

Number of co-investigators in the project: 3

Call: OPUS 5 - announced on 2013-03-15

Amount awarded: 191 200 PLN

Project start date (Y-m-d): 2014-02-10

Project end date (Y-m-d): 2016-05-09

Project duration:: 27 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (6)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Dojrzałość a poziom bezpieczeństwa i ryzyka w procesie innowacji produktu- podejście modelowe.
    Authors:
    Ireneusz P. Rutkowski
    Academic press:
    Markeying i Rynek (rok: 2015, tom: 9, strony: 553-565), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  2. Determinanty i pomiar dojrzałości procesu innowacji produktu – prerynkowe fundamenty powodzenia nowego produktu
    Authors:
    Ireneusz P. Rutkowski
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: 11, strony: 236-248), Wydawca: Polskie Wdawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  3. Metody macierzowo-sieciowe pomiaru poziomu dojrzałości procesu innowacji i wprowadzania nowego produktu na rynek – podejście badawcze
    Authors:
    Ireneusz P. Rutkowski
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: 8, strony: 656-662), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  4. Informacje w kształtowaniu procesu innowacji produktu
    Authors:
    Piotr Bartkowiak; Ireneusz P. Rutkowski
    Academic press:
    Przegląd Organizacji (rok: 2016, tom: 3, strony: 34-41), Wydawca: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa
    Status:
    Published
  5. Metody CMMI i SGMM oceny dojrzałości procesu innowacji i wprowadzania produktu na rynek
    Authors:
    Ireneusz P. Rutkowski
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego (AE) we Wrocławiu 2014 nr 336 (rok: 2014, tom: 336, strony: 152-162), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  6. THE ROLE OF INFORMATION IN PRODUCT INNOVATION PROCESS AND ASSORTMENT MANAGEMENT
    Authors:
    Piotr Bartkowiak; Ireneusz P. Rutkowski
    Academic press:
    LogForum, Scientific Journal of Logistics (rok: 2016, tom: Zeszyt 12 (2), strony: 113-122), Wydawca: Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.17270/J.LOG.2016.2.1 - link to the publication
  1. -
    Authors:
    Ireneusz P. Rutkowski
    Book:
    Metody Innowacji Produktu. Metody macierzowo-sieciowe pomiaru dojrzałości procesu innowacji produktu (rok: 2016, tom: 1, strony: 282), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
    Status:
    Published