Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Perspectives of the avatar. On philosophical and aesthetical features of video games

2013/09/D/HS1/00424

Keywords:

avatar video game aesthetics design technology

Descriptors:

  • HS1_8: Aesthetics (incl. theory of beauty, language of art)
  • HS2_13: Film and audiovisual media
  • HS2_14: Cultural studies (incl. contemporary cultural studies and cultural-anthropological studies)

Panel:

HS1 - Fundamental questions of human existence and the nature of reality: philosophy, cognition, religious studies, theology

Host institution :

Dolnośląska Szkoła Wyższa

woj. dolnośląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Marta Kania 

Number of co-investigators in the project: 1

Call: SONATA 5 - announced on 2013-03-15

Amount awarded: 127 120 PLN

Project start date (Y-m-d): 2014-03-11

Project end date (Y-m-d): 2017-03-10

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (3)
  • Book publications / chapters in book publications (2)
  1. Mówi we mnie Się
    Authors:
    Marta M. Kania
    Academic press:
    Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja (rok: 2017, tom: 3, strony: 321–31), Wydawca: Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk, Stowarzyszenie Pro Cultura Litteraria
    Status:
    Published
  2. Skąd patrzy badaczka rozgrywki? Perspektywy egzystencjalnej estetyki gier komputerowych
    Authors:
    Marta M. Kania
    Academic press:
    Homo Ludens. Czasopismo ludologiczne Polskiego Towarzystwa Badania Gier (rok: 2017, tom: 1 (10), strony: 13–24), Wydawca: Polskie Towarzystwo Badania Gier
    Status:
    Published
  3. Gobelin Arachne. O cyfrowym rzemiośle twórców gier komputerowych
    Authors:
    Marta M. Kania
    Academic press:
    Dyskurs. Pismo Naukowo-Artystyczne Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 22, strony: 82-99), Wydawca: Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu
    Status:
    Published
  1. -
    Authors:
    Marta M. Kania
    Book:
    Perspectives of the Avatar: Sketching the Existential Aesthetics of Digital Games (rok: 2017, tom: -, strony: 184), Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
    Status:
    Published
  2. Niekomfortowa perspektywa. O trudnych związkach gracza i gry
    Authors:
    Marta M. Kania; red. Łukasz Androsiuk
    Book:
    Update: Teorie i praktyki kultury gier komputerowych (rok: 2017, tom: -, strony: 121-136), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe ACADEMICON
    Status:
    Published