Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The maturity of the company internationalisation and its competitive advantage (network approach)

2013/09/B/HS4/01145

Keywords:

maturity of the company internationalisation competitive advantage network approach business networks company performance

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing
  • HS4_12: Living conditions and standards, income distribution, poverty

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

prof. Krzysztof Fonfara 

Number of co-investigators in the project: 11

Call: OPUS 5 - announced on 2013-03-15

Amount awarded: 658 800 PLN

Project start date (Y-m-d): 2014-02-24

Project end date (Y-m-d): 2019-02-23

Project duration:: 60 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. brak.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (10)
  • Articles in post-conference publications (8)
  • Book publications / chapters in book publications (5)
  1. Istota i założenia koncepcji dojrzałości przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji (podejście sieciowe)
    Authors:
    Krzysztof Fonfara
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: 5, strony: 45332), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  2. The Role of Relationships in Initiating the Internationalisation Process in B2B Markets
    Authors:
    Deszczyński, B., Fonfara, K., Dymitrowski, A.
    Academic press:
    Entrepreneurial Business and Economics Review (rok: 2017, tom: 5(4), strony: 91-109), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
    Status:
    Published
  3. The Types of Trust in the Development Process of the International Business Relationships: An Exploratory Study among Polish Companies
    Authors:
    Ł. Małys, K. Fonfara
    Academic press:
    Entrepreneurial Business and Economics Review (rok: 2018, tom: Vol. 6, No. 3, strony: 175-191), Wydawca: Centre for Strategic and International Entrepreneurship – Krakow, Poland
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15678/EBER.2018.060311 - link to the publication
  4. Znaczenie dystansu psychicznego w rozwoju relacji biznesowych na rynku zagranicznym
    Authors:
    A.Hauke-Lopes
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie: Uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw w dobie gospodarki przedsiębiorczej (rok: 2018, tom: 19, z. 2, cz. 1, strony: 209-217), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Published
  5. Conflict handling in small firms' foreign business relationships
    Authors:
    M. Ratajczak-Mrozek, K. Fonfara, A. Hauke-Lopes
    Academic press:
    Journal of Business & Industrial Marketing (rok: 2019, tom: Vol. 34, No. 1, strony: 240-252), Wydawca: Emerald Publishing Limited
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1108/JBIM-10-2018-0316 - link to the publication
  6. From Intermediary Relationship To Multiple Relationships – Option Of Developing The Network Position In The Internationalisation Process. An Exploratory Study Of A Polish Food Company
    Authors:
    Ł. Małys, K. Fonfara
    Academic press:
    Olsztyn Economic Journal (rok: 2019, tom: 14(2), strony: 209-221), Wydawca: Faculty of Economic Sciences of the University of Warmia and Mazury in Olsztyn
    Status:
    Published
    DOI:
    10.31648/oej.3972 - link to the publication
  7. Informal Relationships in a Company's Internationalization Process
    Authors:
    A. Dymitrowski, K. Fonfara, B. Deszczyński
    Academic press:
    Journal of Business and Industrial Marketing (rok: 2019, tom: 34(5), strony: 1054-1065), Wydawca: Emerald Publishing Limited
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1108/JBIM-11-2018-0363 - link to the publication
  8. Transformacja powiązań sieciowych w efekcie rozwoju zaufania w kooperacji z partnerem zagranicznym
    Authors:
    A. Hauke-Lopes
    Academic press:
    Management Forum (rok: 2018, tom: Vol. 6, No. 1, strony: 45297), Wydawca: Publishing House of Wrocław University of Economics
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/mf.2018.1.01 - link to the publication
  9. Rozwój koncepcji dojrzałości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji w ujęciu sieciowym
    Authors:
    Krzysztof Fonfara
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2016, tom: 11, strony: 15-25), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  10. The Impact of Conflicts in Foreign Business Relationships on SME Performance
    Authors:
    M. Ratajczak-Mrozek, K. Fonfara, A. Hauke-Lopes
    Academic press:
    Entrepreneurial Business and Economics Review (rok: 2018, tom: Vol. 6, No. 2, strony: 171-183), Wydawca: Centre for Strategic and International Entrepreneurship – Krakow, Poland
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15678/EBER.2018.060209 - link to the publication
  1. Companies cooperation in the internationalization process and their competitive advantage
    Authors:
    Adam Dymitrowski, Marcin Soniewicki
    Conference:
    31st IMP-conference in Kolding; SPECIAL TRACK: Understanding internationalisation of the firm in an internationalising network context (rok: 2015, ), Wydawca: IMP Group
    Data:
    konferencja 25 – 29 August 2015
    Status:
    Published
  2. Informal relationships in the company internationalization process - concept and empirical evidence
    Authors:
    Krzysztof Fonfara, Bartosz Deszczyński i Adam Dymitrowski
    Conference:
    32nd IMP-conference in Poznan (rok: 2016, ), Wydawca: IMP Group
    Data:
    konferencja 30.08-3.09.2016
    Status:
    Published
  3. Value creation in foreign network relationships and its impact on the company's performance
    Authors:
    A. Hauke-Lopes, K.Fonfara
    Conference:
    35th Annual IMP Conference and Doctoral Colloqium (rok: 2019, ), Wydawca: .
    Data:
    konferencja 27-30.08
    Status:
    Published
  4. Sources and effects of conflicts in business relationships of multinational enterprises
    Authors:
    A. Hauke-Lopes, K. Fonfara, M. Ratajczak-Mrozek
    Conference:
    34th Annual IMP Conference and Doctoral Colloqium (rok: 2018, ), Wydawca: IMP Group
    Data:
    konferencja 4-7.09
    Status:
    Published
  5. The Role of the Formal Method of Handling Conflicts in Company's Foreign Relationships
    Authors:
    A. Dymitrowski, K. Fonfara
    Conference:
    34th Annual Industrial Marketing & Purchasing Conference (rok: 2018, ), Wydawca: IMP Group
    Data:
    konferencja 4-7.09
    Status:
    Published
  6. The influence of business relationships on company performance in the internationalisation process
    Authors:
    Krzysztof Fonfara, Miłosz Łuczak i Łukasz Małys
    Conference:
    32nd IMP-conference in Poznan (rok: 2016, ), Wydawca: IMP Group
    Data:
    konferencja 30.08-3.09.2016
    Status:
    Published
  7. An interpretation and operationalization of the concept of company internationalization maturity (network approach)
    Authors:
    Krzysztof Fonfara, Lukasz Małys, Milena Ratajczak-Mrozek
    Conference:
    31st IMP-conference in Kolding; SPECIAL TRACK: Understanding internationalisation of the firm in an internationalising network context (rok: 2015, ), Wydawca: IMP Group
    Data:
    konferencja 25 – 29 August 2015
    Status:
    Published
  8. Stages of Trust Development in Business Relationships in the Internationalisation Process
    Authors:
    Ł. Małys, K. Fonfara
    Conference:
    7th Annual International Conference on Innovation and Entrepreneurship (rok: 2017, ), Wydawca: Global Science & Technology Forum
    Data:
    konferencja Singapore 2017
    Status:
    Published
  1. Czynniki sukcesu przedsiębiorstw produkcyjnych w procesie internacjonalizacji - ujęcie relacyjne
    Authors:
    Ł. Małys
    Book:
    Współczesne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw - wybrane aspekty (rok: 2017, tom: 2, strony: 23-34), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania
    Status:
    Published
  2. Conflicts in foreign inter-organisational relationships of multinational enterprises
    Authors:
    A. Hauke-Lopes, K. Fonfara, M. Ratajczak-Mrozek
    Book:
    Contemporary Challenges in Cooperation and Coopetition in the Age of Industry 4.0. Springer Proceedings in Business and Economics (rok: 2020, tom: ., strony: 295-312), Wydawca: Springer
    Status:
    Published
  3. Znaczenie dystansu psychicznego w rozwoju relacji biznesowych na rynku zagranicznym
    Authors:
    A. Hauke-Lopes
    Book:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie. Uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw w dobie gospodarki przedsiębiorczej (rok: 2018, tom: XIX/2, strony: 209-218), Wydawca: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk
    Status:
    Published
  4. .
    Authors:
    . Fonfara, Ł. Małys, M. Ratajczak-Mrozek (Eds.), A. Hauke-Lopes, M. Soniewicki, M. Łuczak, B. Deszczyński, A. Dymitrowski, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki
    Book:
    The Internationalisation Maturity of the Firm. A Business Relationships Perspective (rok: 2018, tom: ., strony: 1-169), Wydawca: Cambridge Scholars Publishing
    Status:
    Published
  5. Evaluation of the company internationalisation process: traditional and network perspective
    Authors:
    Fonfara, K., Dymitrowski, A., Małys, Ł.
    Book:
    Changes and Challenges in the Modern World Economy. Recent Advances in Research on International Economics & Business (rok: 2017, tom: 1, strony: 26-45), Wydawca: Poznań University of Economics and Business
    Status:
    Published