Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Models of knowledge management in networks and clusters in creative industries in Poland and EU countries

2012/07/B/HS4/03016

Keywords:

knowledge management networks clusters innovation creativity

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania

woj. śląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Sławomir Olko 

Number of co-investigators in the project: 5

Call: OPUS 4 - announced on 2012-09-15

Amount awarded: 182 125 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-07-24

Project end date (Y-m-d): 2017-09-23

Project duration:: 50 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. w projekcie nie planowano zakupów aparatury.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (9)
  • Articles in post-conference publications (1)
  • Book publications / chapters in book publications (17)
  1. Cooperation in Clusters and Networks – Creativity and Innovativeness Challenges
    Authors:
    Lilla Knop, Sławomir Olko
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie (rok: 2017, tom: Z. 109, strony: 113), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Published
  2. Instrumenty wsparcia klastrów kreatywnych w Polsce i Europie
    Authors:
    Sławomir Olko
    Academic press:
    Barometr Regionalny (rok: 2015, tom: 13, strony: 113-118), Wydawca: Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu
    Status:
    Published
  3. Badanie kompetencji w sieciach i klastrach w przemysłach kreatywnych
    Authors:
    Sławomir Olko
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej seria Organizacja i Zarządzanie (rok: 2014, tom: 76, strony: 40-50), Wydawca: Politechnika Śląska
    Status:
    Published
  4. Rola klastrów w przemysłach kreatywnych w rozwoju miast
    Authors:
    Sławomir Olko
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2015, tom: 391, strony: 175-182), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/PN.2015.391.18 - link to the publication
  5. Strategia miasta kreatywnego - wielość znaczeń, wielość problemów
    Authors:
    Marta Macełko, Joanna Urbisch
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie (rok: 2015, tom: 83, strony: 395-404), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Published
  6. Innowacje społeczne w kreatywnej europie w perspektywie strategii Europa 2020
    Authors:
    Lilla KNOP, Monika SZCZEPANIAK, Sławomir OLKO
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej seria Organizacja i Zarządzanie (rok: 2014, tom: 73, strony: 239-254), Wydawca: Politechnika Śląska
    Status:
    Published
  7. Dynamika zmian wskaźników innowacyjności polski na tle UE
    Authors:
    Lilla Knop, Sławomir Olko
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie (rok: 2015, tom: 83, strony: 293-306), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Published
  8. Innowacje oparte na projektowaniu w wybranych klastrach meblarskich w Polsce
    Authors:
    Sławomir Olko
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów" (rok: 2017, tom: Z.156, strony: 51-64), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
    Status:
    Published
  9. Procesy wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji jako reifikacja sieci działań — przykład Województwa Śląskiego
    Authors:
    Jan Stachowicz, Sławomir Olko
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2015, tom: 392, strony: 81-89), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2015.392.09 - link to the publication
  1. Knowledge Management in the Networks and Clusters in Creative Industries: Analysis of the Cases in Poland
    Authors:
    Sandra Moffett, Brendan Galbraith (eds.)
    Conference:
    17th European Conference of Knowledge Management (ECKM 2016) (rok: 2016, ), Wydawca: Academic Conferences and Publishing International Limited
    Data:
    konferencja 1-2.09.2016
    Status:
    Published
  1. Network approach in management science as a methodological instrument for industrial cluster description
    Authors:
    Jan Stachowicz, Sławomir Olko
    Book:
    Management science in transition period in Moldova and Poland. Processes and structure in the time of destabilization, Eds. J. Teczke, P. Buła, V. Grosu (rok: 2014, tom: 1, strony: 151-160), Wydawca: International Management Foundation
    Status:
    Published
  2. Partnerstwa kreatywne — wyzwania i zagrożenia
    Authors:
    Lilla Knop
    Book:
    J. Stachowicz, M. Nowicka-Skowron, L. Vornina (red.): Rozwój organizacji i regionu wyzwaniem dla ekonomii i nauk o zarządzaniu. (rok: 2014, tom: 1, strony: 157-173), Wydawca: Wydawnictwo Dom Organizatora TNOiK
    Status:
    Published
  3. The clusters and networks in creative industries. The role in regional innovation system.
    Authors:
    Sławomir Olko
    Book:
    Innovativeness and entrepreneurship. Clusters. Management. Good practices in the world. Ed. by E. Bojar, K. Pylak. (rok: 2014, tom: 1, strony: 37-53), Wydawca: Politechnika Lubelska
    Status:
    Published
  4. Creative clusters in the regional innovation ecosystem - analysis of the cases in Poland.
    Authors:
    Sławomir Olko
    Book:
    Global perspectives on sustainable regional development (rok: 2015, tom: 1, strony: 97-113), Wydawca: Verlag Dr Kovac
    Status:
    Published
  5. The Process of Cluster Management
    Authors:
    Lilla Knop
    Book:
    Management of Network Organizations (rok: 2015, tom: 1, strony: 105-119), Wydawca: Springer International Publishing Switzerland
    Status:
    Published
  6. Creativity in the Creative Networks and Clusters - Business Perspective
    Authors:
    Sławomir Olko
    Book:
    Innovations, entrepreneurship and the creative process - the micro- and macroeconomic perspective (rok: 2014, tom: 1, strony: 101-108), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
    Status:
    Published
  7. Management of the multilateral ventures in the networks and clusters in creative industries from the perspective of the activity network theory – methodological aspects
    Authors:
    Sławomir Olko
    Book:
    Reflections about Contemporary Management (rok: 2017, tom: Volume 7, strony: 75-86), Wydawca: Peter Lang
    Status:
    Published
  8. Modele biznesowe przedsiębiorstw w przemysłach kreatywnych - analiza wybranych przypadków.
    Authors:
    Sławomir Olko
    Book:
    Teoria i praktyka zarządzania w obliczu nowych wyzwań. (rok: 2015, tom: 1, strony: 197-209), Wydawca: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
    Status:
    Published
  9. Networks organizations and clusters. The instrumentation of building civil society.
    Authors:
    Jan Stachowicz, Sławomir Olko
    Book:
    Restructuring as the imperative of developmental changes in economy. (rok: 2015, tom: 1, strony: 121-128), Wydawca: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
    Status:
    Published
  10. Problemy zarządzania wiedzą w sieciach i klastrach w przemysłach kreatywnych.
    Authors:
    Sławomir Olko
    Book:
    Wiedza w przedsiębiorczości - aspekty technologiczne, organizacyjne i społeczne. (rok: 2015, tom: 1, strony: 186-195), Wydawca: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej
    Status:
    Published
  11. Rozwój przemysłów kreatywnych w kontekście inteligentnych specjalizacji
    Authors:
    Lilla Knop
    Book:
    Kreowanie przedsiębiorczości. Perspektywa procesów i technologii informacyjnych. (rok: 2015, tom: 1, strony: 45621), Wydawca: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej
    Status:
    Published
  12. Towards a New Paradigm of Strategic Management: Some Results of Research on Knowledge Management in Creative Clusters in Poland
    Authors:
    Jan Stachowicz, Sławomir Olko
    Book:
    Management Science during Destabilization. Local Insight. (rok: 2015, tom: 1, strony: 199-211), Wydawca: International Managmenet Foundation, Cracow University of Economics
    Status:
    Published
  13. Zarządzanie wiedzą w klastrach i sieciach w przemysłach kreatywnych
    Authors:
    Sławomir Olko
    Book:
    Zarządzanie wiedzą w klastrach i sieciach w przemysłach kreatywnych (rok: 2017, tom: I, strony: 246), Wydawca: Wydawnictwo CeDeWu
    Status:
    Published
  14. Competence Center for Clusters in the Regional Innovation Ecosystem: The Case of the Silesian Voivodeship in Poland
    Authors:
    Lilla Knop
    Book:
    Global Perspectives on Sustainable Development (rok: 2015, tom: 1, strony: 79-95), Wydawca: Verlag Dr Kovac
    Status:
    Published
  15. Strategie rozwoju klastrów kreatywnych w świetle paradygmatu przedsiębiorczego
    Authors:
    Jan Stachowicz, Sławomir Olko
    Book:
    Kształtowanie relacji partnerskich i form współdziałania współczesnych przedsiębiorstw (rok: 2015, tom: 1, strony: 51-62), Wydawca: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
    Status:
    Published
  16. Towards methodology of knowledge management analysis in clusters and networks in creative industries
    Authors:
    Sławomir Olko
    Book:
    Contemporary conditions and trends in enterprise management. Strategies, mechanisms, processes. (rok: 2015, tom: 1, strony: 81-95), Wydawca: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
    Status:
    Published
  17. Zarządzanie klastrem - założenia oceny
    Authors:
    Lilla Knop
    Book:
    Kształtowanie relacji partnerskich i form współdziałania współczesnych przedsiębiorstw (rok: 2015, tom: 1, strony: 63-78), Wydawca: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
    Status:
    Published