Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The impact of Japanese national culture to the change of attitudes, perceptions, motivations and characteristics of Polish workers

2012/07/D/HS4/00691

Keywords:

organizational culture Japanese management concepts dimensions of national cultures

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Zarządzania, Informatyki i Finansów

woj. dolnośląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Marek Krasiński 

Number of co-investigators in the project: 1

Call: SONATA 4 - announced on 2012-09-15

Amount awarded: 162 790 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-07-12

Project end date (Y-m-d): 2017-07-11

Project duration:: 48 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. Komputer przenośny (5 900 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (4)
  • Book publications / chapters in book publications (3)
  1. Lean management w zapobieganiu i przezwyciężaniu kryzysu w przedsiębiorstwie
    Authors:
    Marek Krasiński
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: 42125, strony: 266-276), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  2. Motywatory zmniejszające uczucie niepewności – porównawcze studium przypadków
    Authors:
    Marek Krasiński
    Academic press:
    Nauki o Zarządzaniu (rok: 2016, tom: 2(27), strony: 92-101), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/noz.2016.2.08 - link to the publication
  3. Rola kluczowego odbiorcy w kształtowaniu metod i technik zarządzania stosowanych przez jego dostawców
    Authors:
    dr Marek Krasiński
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: 5, strony: 450-455), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  4. System kaizen jako narzędzie rozwoju potencjału społecznego w organizacjach
    Authors:
    Marek Krasiński
    Academic press:
    Ekonomika i organizacja Przedsiębiorstwa (rok: 2017, ), Wydawca: Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ
    Status:
    Accepted for publication
  1. Lean management jako element wspierający otwartą kulturę organizacyjną
    Authors:
    Marek Krasiński
    Book:
    Organizacja w sieci relacji (rok: 2017, tom: 1, strony: 167-175), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej
    Status:
    Published
  2. -
    Authors:
    Marek Krasiński
    Book:
    System kaizen w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej (rok: 2017, tom: 1, strony: 128), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
  3. Wybrane błędy uniemożliwiające sukces we wprowadzaniu lean management
    Authors:
    Marek Krasiński
    Book:
    Perspektywy spojrzenia na czynniki sukcesu organizacji XXI wieku (rok: 2016, tom: I, strony: 517-524), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Published