Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Social Network Analysis and its application for research on cooperation determinants in a tourist region

2012/07/D/HS4/00554

Keywords:

Social Network Analysis (SNA) cooperation determinants tourist region

Descriptors:

  • HS4_5: Resources and sustainable development
  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

woj. śląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Katarzyna Czernek 

Number of co-investigators in the project: 1

Call: SONATA 4 - announced on 2012-09-15

Amount awarded: 89 712 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-07-15

Project end date (Y-m-d): 2016-12-14

Project duration:: 41 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (6)
  • Articles in post-conference publications (4)
  • Book publications / chapters in book publications (3)
  1. Koncepcja zakorzenienia społecznego i jej przydatność w badaniach ekonomicznych
    Authors:
    Katarzyna Czernek, Paweł Marszałek
    Academic press:
    Ekonomista (rok: 2015, tom: 5, strony: 625-650), Wydawca: Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Ekonomicznych, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  2. Podejście sieciowe w turystyce – charakterystyka i sposoby zastosowania"
    Authors:
    Katarzyna Czernek, Michał Żemła
    Academic press:
    Folia Turistica (rok: 2016, tom: 41, strony: 237-261), Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
    Status:
    Published
  3. Trust-building processes in tourist coopetition: The case of a Polish region
    Authors:
    Katarzyna Czernek. Wojciech Czakon
    Academic press:
    Tourism Management (rok: 2016, tom: 52 (February), strony: 380–394), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.tourman.2015.07.009 - link to the publication
  4. "Innowacje w turystyce miejskiej oraz determinanty ich rozwoju"
    Authors:
    Katarzyna Czernek
    Academic press:
    Studia Oeconomica Posnaniensia (rok: 2014, tom: 2, nr 3 (264), strony: 55-78), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
    Status:
    Published
  5. The role of trust-building mechanisms in entering into network coopetition: the case of tourism networks in Poland
    Authors:
    Wojciech Czakon, Katarzyna Czernek
    Academic press:
    Industrial Marketing Management (rok: 2016, tom: vol. 57, August, strony: 64–74), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.indmarman.2016.05.010 - link to the publication
  6. Rola współpracy w stymulowaniu innowacji w gospodarce turystycznej
    Authors:
    Katarzyna Czernek
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe UE w Katowicach (rok: 2015, tom: nr 215, strony: 45491), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  1. Social network analysis and social embeddedness theory – complementary approaches in research on tourism cooperation
    Authors:
    Katarzyna Czernek, Paweł Marszałek
    Conference:
    3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality and 1st USA-China Tourism Research Summit: Transforming Partnerships;dostęp do publikacji pod linkiem: (jedynie dla uczestników konferencji):http://www.tourismandhospitalitysummit.com/conference-program.html (rok: 2015, ), Wydawca: UCF Rosen College of Hospitality Management, Orlando. FL, Conference Proceedings
    Data:
    konferencja 15-19.12.2015
    Status:
    Published
  2. Application of Social Network Analysis to evaluate cooperation – the case of DMO in Poland
    Authors:
    Katarzyna Czernek
    Conference:
    3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality and 1st USA-China Tourism Research Summit: Transforming Partnerships; dostęp do publikacji pod linkiem: (jedynie dla uczestników konferencji):http://www.tourismandhospitalitysummit.com/conference-program.html (rok: 2015, ), Wydawca: UCF Rosen College of Hospitality Management, Orlando. FL, Conference Proceedings
    Data:
    konferencja 15-19.12.2015
    Status:
    Published
  3. Dark side of network embeddedness on the example of tourist region in Poland
    Authors:
    Katarzyna Czernek, Maciej Mitręga
    Conference:
    "Change and Transformation of Markets, Networks and Relationshps" (rok: 2016, ), Wydawca: Conference Proceedings, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Industrial Marketing and Purchasing Group
    Data:
    konferencja 30.08.-3.09.2016 r. w Poznaniu
    Status:
    Published
  4. Antecedents of cooperation in tourism sector
    Authors:
    Katarzyna Czernek. Dagmara Wójcik
    Conference:
    5th International Conference of Tourism Management and Related Issues; Dostęp do publikacji pod linkiem: (ale tylko dla uczestników konferencji) http://www.eiasm.org/frontoffice/event_announcement.asp?event_id=1128 (rok: 2015, ), Wydawca: EIASM Conference Proceedings
    Data:
    konferencja 8-9.10.2015
    Status:
    Published
  1. The role of institutions in interorganizational collaboration within tourism regions. The case of Poland
    Authors:
    Katarzyna Czernek, Wojciech Czakon
    Book:
    Tourism Management, Marketing and Development. Performance, Strategies and Sustainability, red. MM. Mariani, D. Buhalis, W. Czakon, O. Vitouladiti (rok: 2015, tom: -, strony: 151-171), Wydawca: Palgrave Macmillan
    Status:
    Published
  2. Wprowadzenie do badań jakościowych w naukach o zarządzaniu
    Authors:
    Katarzyna Czernek
    Book:
    Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, red. W. Czakon (rok: 2015, tom: Wyd. III, strony: 167-188), Wydawca: Wolters Kluwer Business
    Status:
    Published
  3. Zastosowanie analizy sieci społecznych do identyfikacji przywództwa w strukturach partnerskich – przykład "Wiślańskiej Organizacji Turystycznej"
    Authors:
    Katarzyna Czernek
    Book:
    Trendy w Turystyce (rok: 2016, tom: 1, strony: 143-157), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa,
    Status:
    Published