Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Quality of work life in competetive potential development in the tourism industry

2012/07/B/HS4/03089

Keywords:

competitive potential quality of work life labour resources tourism industry

Descriptors:

  • HS4_2: Microeconomics, institutional economics
  • HS4_5: Resources and sustainable development
  • HS4_9: Organization studies, strategic management, concepts and methods of management, logistics

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Marlena Bednarska 

Number of co-investigators in the project: 6

Call: OPUS 4 - announced on 2012-09-15

Amount awarded: 139 940 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-06-26

Project end date (Y-m-d): 2016-06-25

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. komputery przenośne (8 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (14)
  • Articles in post-conference publications (2)
  • Book publications / chapters in book publications (6)
  1. Moderators of job characteristics – job satisfaction relationship in the tourism industry
    Authors:
    Bednarska, M.
    Academic press:
    Ekonomiczne Problemy Turystyki (rok: 2015, tom: 3(31), strony: 45559), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/ept.2015.3.31-01 - link to the publication
  2. The quality of work life in competitive potential development in the tourism industry: A conceptual model and research propositions
    Authors:
    Bednarska, M.A., Olszewski, M., Szutowski, D.
    Academic press:
    Poznan University of Economics Review (rok: 2013, tom: 13(4), strony: 98-110), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
  3. Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania lojalności pracowników wobec przedsiębiorstwa i wobec branży. Studium gospodarki turystycznej
    Authors:
    Bednarska, M.
    Academic press:
    Ekonomia i Zarządzanie (rok: 2015, tom: 7(1), strony: 356-367), Wydawca: Politechnika Białostocka
    Status:
    Published
    DOI:
    10.12846/j.em.2015.01.22 - link to the publication
  4. Samozatrudnienie w turystyce jako źródło satysfakcji zawodowej
    Authors:
    Bednarska, M.
    Academic press:
    Folia Turistica (rok: 2015, tom: 35, strony: 45620), Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
    Status:
    Published
  5. Zaangażowanie pracowników w procesie kształtowania satysfakcji i lojalności klientów biur podróży
    Authors:
    Bednarska, M., Małkowska, K.
    Academic press:
    Folia Turistica (rok: 2014, tom: 32, strony: 145-157), Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
    Status:
    Published
  6. Linking quality of work life to employee lifetime value in service industries – towards a research agenda
    Authors:
    Bednarska, M.A.
    Academic press:
    Service Management (rok: 2014, tom: 14(3), strony: 31-38), Wydawca: Uniwersytet Szeciński
    Status:
    Published
  7. Tourism jobs and subjective well-being at work: A cross-national analysis
    Authors:
    Bednarska, M.A.
    Academic press:
    European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation (rok: 2014, tom: 5(2), strony: 45558), Wydawca: Polytechnic Institute of Leiria
    Status:
    Published
  8. Warunki zatrudnienia w turystyce w świetle "Europejskiego badania warunków pracy"
    Authors:
    Bednarska, M., Szutowski, D.
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu (rok: 2013, tom: 27, strony: 217-230), Wydawca: Wyższa Szkoła Handlu i Usług w Poznaniu
    Status:
    Published
  9. Complementary person-environment fit as a predictor of job pursuit intentions in the service industry
    Authors:
    Bednarska, M.A.
    Academic press:
    Contemporary Economics (rok: 2016, tom: 10(1), strony: 27-38), Wydawca: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.5709/ce.1897-9254.196 - link to the publication
  10. Determinanty wizerunku przedsiębiorstwa jako pracodawcy – przykład gospodarki turystycznej
    Authors:
    Bednarska, M., Olszewski, M.
    Academic press:
    Ekonomia. Rynek, gospodarka, społeczeństwo (rok: 2014, tom: 36, strony: 45433), Wydawca: Uniwersytet Warszawski
    Status:
    Published
  11. Kariera zawodowa w hotelarstwie w opinii studentów – implikacje dla współpracy praktyki gospodarczej z systemem edukacji
    Authors:
    Bednarska, M.
    Academic press:
    Studia Oeconomica Posnaniensia (rok: 2014, tom: 2(1), strony: 152-167), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
  12. Uwarunkowania postaw wobec pracy w gospodarce turystycznej w kontekście kreowania kapitału klienta
    Authors:
    Bednarska, M., Olszewski, M.
    Academic press:
    Ekonomiczne Problemy Turystyki (rok: 2016, tom: 2(34), strony: 387-398), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/ept.2016.2.34-31 - link to the publication
  13. Satysfakcja z pracy i jej wpływ na lojalność wobec pracodawcy. Studium sektora HoReCa
    Authors:
    Bednarska, M.
    Academic press:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2016, tom: 1(171), strony: 97-114), Wydawca: Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania PAN, Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie
    Status:
    Published
  14. Zasoby ludzkie w turystyce jako podmiot badań – aspekty metodyczne
    Authors:
    Bednarska, M., Olszewski, M.
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2015, tom: 379, strony: 366-374), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2015.379.35 - link to the publication
  1. Effect of work experience on students' perceptions of hospitality career attractiveness and job pursuit intentions
    Authors:
    Bednarska, M.A., Janta, H., Olszewski, M.
    Conference:
    3rd Interdisciplinary Tourism Research Conference (rok: 2014, ), Wydawca: Detay Anatolia Akademik Yayincilik Danismanlik Org. Turz.
    Data:
    konferencja 3-7 czerwca
    Status:
    Published
  2. Is employer branding a challenge for high-contact service industries? Insights from the hospitality sector in Poland
    Authors:
    Bednarska, M.A., Olszewski, M.
    Conference:
    International Tourism and Hospitality Management Conference (rok: 2015, ), Wydawca: Faculty of Science, University of Sarajevo
    Data:
    konferencja 30 września – 4 października
    Status:
    Published
  1. Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy
    Authors:
    Bednarska, M., Olszewski, M.
    Book:
    Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość turystyki: warsztaty z geografii turyzmu (rok: 2014, tom: -, strony: 279-291), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
    Status:
    Published
  2. Subiektywne dopasowanie jednostki do środowiska pracy. Studium przypadku kariery zawodowej w hotelarstwie
    Authors:
    Bednarska, M.
    Book:
    Przedsiębiorczość w turystyce (rok: 2014, tom: -, strony: 61-70), Wydawca: Wydawnictwo EkoPress
    Status:
    Published
  3. Effect of work experience on students' attitudes toward hospitality careers
    Authors:
    Bednarska, M.A., Olszewski, M.
    Book:
    Tourism and Hospitality Management Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research (rok: 2016, tom: 12, strony: 235-249), Wydawca: Emerald Group Publishing Limited
    Status:
    Published
  4. Wpływ jakości pracy na przewagę konkurencyjną w gospodarce turystycznej – studium koncepcyjne
    Authors:
    Bednarska, M., Olszewski, M., Szutowski, D.
    Book:
    Turystyka wobec zmian współczesnego świata: zmiany, bariery, innowacje (rok: 2014, tom: -, strony: 185-196), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
    Status:
    Published
  5. Effects of individual and organisational factors on employer image: A case of the tourism industry in Poland
    Authors:
    Bednarska, M.A., Olszewski, M.
    Book:
    Changes and challenges in the modern world economy: Recent advances in research on international economics and business (rok: 2016, tom: -, strony: 311-327), Wydawca: Poznan University of Economics and Business Press
    Status:
    Published
  6. -
    Authors:
    Bednarska, M.
    Book:
    Gospodarka turystyczna jako pracodawca: jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki (rok: 2016, ), Wydawca: Difin
    Status:
    Submitted