Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The Aesthetic Taste and Press Advertisements. The Analysis of the Polish Case from the Cultural and the Evolutionary Perspective

2012/07/N/HS6/00469

Keywords:

aesthetic taste press advertising cultural capital evolutionary theory

Descriptors:

  • HS6_16: Sociology of culture and social communication (including media studies, journalism, Internet communication)
  • HS6_13: Theoretical sociology, methodology and empirical studies
  • HS6_21: Other related subjects

Panel:

HS6 - Human nature and human society: psychology, pedagogy/education studies, sociology

Host institution :

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Kamil Łuczaj 

Number of co-investigators in the project: 3

Call: PRELUDIUM 4 - announced on 2012-09-15

Amount awarded: 76 110 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-07-19

Project end date (Y-m-d): 2016-05-18

Project duration:: 34 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. Aplikacja eksperymentalna (500 PLN)
  2. Dyktafon (375 PLN)
  3. Oprogramowanie Nvivo 10 (licencja) (2 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (8)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Evolutionary Aesthetics and Print Advertising: Empirical Evidence from Poland
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Academic press:
    Sage Open (rok: 2015, tom: April-June, strony: 45301), Wydawca: Sage
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1177/2158244015592165 - link to the publication
  2. Sytuacja estetyczna w świecie agencji reklamowych. Co socjologia reklamy może zaczerpnąć z socjologii sztuki?
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Academic press:
    Pogranicze. Studia społeczne (rok: 2018, ), Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku
    Status:
    Submitted
  3. Lowbrows as Rebels. Why a low" musical genre was reborn and ran counter to social elites in Poland?
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Academic press:
    Sociological Research Online , Wydawca: Sage
    Status:
    Submitted
  4. Dobra komunikacja marketingowa w oczach pracowników polskich agencji reklamowych
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2017, tom: 6, strony: 27-37), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  5. Reklama jako popularna forma sztuki?
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Academic press:
    Załącznik Kulturoznawczy (rok: 2015, tom: 2, strony: 256-286), Wydawca: UKSW
    Status:
    Published
  6. Dwie autobiografie członków klasy ludowej. Ku biograficznemu badaniu doświadczenia klasowego
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Academic press:
    Studia Socjologiczne , Wydawca: PAN
    Status:
    Submitted
  7. Is It Possible To Be a Commercial Artist? Dilemmas Faced by Advertising Industry Employees with Artistic Backgrounds in Poland
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Academic press:
    Advertising and Society Review (rok: 2016, tom: 16(4), strony: 45317), Wydawca: Project MUSE of The Johns Hopkins University Press
    Status:
    Published
  8. Reklama jako sport walki. Polskie pole produkcji reklamowej w świetle socjologii sztuki Pierre'a Bourdieu
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Academic press:
    Studia Humanistyczne AGH (rok: 2016, tom: 4, strony: 53-71), Wydawca: AGH
    Status:
    Published
  1. Współczesna polska reklama prasowa: co mówią reklamy, ich twórcy i odbiorcy
    Authors:
    Kamil Łuczaj
    Book:
    Współczesna polska reklama prasowa: co mówią reklamy, ich twórcy i odbiorcy (rok: 2016, tom: n/d, strony: 370), Wydawca: NOMOS
    Status:
    Published