Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

CSR induced corporate identity and stakeholders' perceptions

2012/05/B/HS4/02505

Keywords:

corporate social responsibility CSR corporate identity stakeholders

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej

woj. małopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr hab. Barbara Fryzeł 

Number of co-investigators in the project: 3

Call: OPUS 3 - announced on 2012-03-15

Amount awarded: 216 174 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-02-25

Project end date (Y-m-d): 2015-08-24

Project duration:: 30 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. specjalistyczne oprogramowanie do analizy i projektownia eksperymentów, np. Design-Ease 8, Design-Expert 8 czy UnscramblerX (4 028 PLN)
  2. Laptop, np MacBook Air (6 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (5)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. The Effect of CSR Evaluations on Affective Attachment to CSR in Different Identity Orientation Firms
    Authors:
    Fryzel B. and Seppala N.
    Academic press:
    Business Ethics: A European Review (rok: 2015, tom: -, strony: -), Wydawca: John Wiley & Sons Ltd
    Status:
    Accepted for publication
  2. The Effects of Corporate Social Responsibility Perceptions. Antecedents of CSR Attributions and the Role of Local and Global focus
    Authors:
    Fryzel, B.
    Academic press:
    Journal of Management & Organization (rok: 2015, tom: -, strony: -), Wydawca: Cambridge Journals Online
    Status:
    Submitted
  3. CSR, organizational identity and behavioral outcomes. A mediating role of perceptions and trust
    Authors:
    Fryzel B.
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (Research Papers of Wrocław University of Economics (rok: 2015, tom: nr 387, strony: 41-53), Wydawca: Wydawnictwo UE Wroclaw
    Status:
    Published
  4. CSR i emocjonalność konsumenta - czy społecznie wrażliwi konsumenci racjonalizują swoje wybory ekonomiczne?
    Authors:
    Fryzeł B
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne, nr 180. Dokonania współczesnej myśli ekonomicznej. Racjonalność - efektywność etyka. Podejście praktyczne" (rok: 2014, tom: -, strony: -), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Published
  5. CSR motives and identity. Role of attributions in enhancing CSR declarations
    Authors:
    Fryzel, B.
    Academic press:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2015, tom: -, strony: -), Wydawca: Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk oraz Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
    Status:
    Published
  1. Dimensions of CSR Identity
    Authors:
    Seppala N. and Fryzel B.
    Book:
    The True Value of CSR. Corporate Identity and Stakeholder Perceptions (rok: 2015, tom: -, strony: 83-104), Wydawca: Palgrave Macmillan
    Status:
    Published