Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The knowledge sharing and innovation process: network approach

2011/03/B/HS4/03584

Keywords:

knowledge knowledge transfer network innovations MICE industry

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Marek Zieliński 

Number of co-investigators in the project: 15

Call: OPUS 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 141 200 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-23

Project end date (Y-m-d): 2014-12-22

Project duration:: 28 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. laptop (2 szt.) (8 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (3)
  • Articles in post-conference publications (5)
  • Book publications / chapters in book publications (3)
  1. Knowledge sharing and business tourism products: Cases of industrial trade fairs
    Authors:
    Grzegorz Leszczyński, Marek Zieliński
    Academic press:
    Acta Scientiarum Polonorum, Seria Oeconomia (rok: 2015, tom: 14, strony: 45304), Wydawca: Wydawnictwo SGGW
    Status:
    Published
  2. Czynniki sprzyjające usieciowieniu – ujęcie koncepcyjne
    Authors:
    Marek Zieliński, Milena Ratajczak-Mrozek
    Academic press:
    Przegląd Organizacji (rok: 2013, tom: 11, strony: 32-36), Wydawca: TNOiK
    Status:
    Published
  3. Identyfikacja sieci powiązań w miejskiej turystyce biznesowej
    Authors:
    Grzegorz Leszczyński, Piotr Zmyślony
    Academic press:
    Studia Oeconomica Posnaniensia (rok: 2014, tom: 2, strony: 45309), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
  1. MANAGING IN NETWORKS – FROM THE PICTURE OF KNOWLEDGE NETWORK TO INNOVATIVE OUTCOMES IN BUSINESS TOURISM INDUSTRY
    Authors:
    Grzegorz Leszczyński, Piotr Zmyślony, Marek Zieliński
    Conference:
    Formal and Informal Relationships in Networks, 6-th IMP Asia Conference (rok: 2014, ), Wydawca: IESEG School of Managamenet
    Data:
    konferencja 7-10.12
    Status:
    Published
  2. Cooperation, innovations and knowledge in MICE tourist product perception
    Authors:
    Milena Ratajczak-Mrozek
    Conference:
    5th EMAC Regional Conference Marketing Theory Challenges in Emerging Markets (rok: 2014, ), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Data:
    konferencja 24-26.09
    Status:
    Published
  3. The Borderline of Complexity of Business Tourism Product – needs of customers or interactions of suppliers?
    Authors:
    Grzegorz Leszczyński, Marek Zieliński, Piotr Zmyślony
    Conference:
    Organizing Sustainable BtoB Relationships – Designing in Changing Networks, 31th IMP Conference (rok: 2015, ), Wydawca: University of Southern Denmark
    Data:
    konferencja 25-29.08
    Status:
    Published
  4. The Knowledge Sharing and Innovation Process: Network Approach
    Authors:
    Masaaki Takemura, Marek Zieliński
    Conference:
    20th Annual Conference on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe (rok: 2012, ), Wydawca: Institute for Export Management Vienna University of Economics
    Data:
    konferencja 5-8.12.2012
    Status:
    Published
  5. Network Approach in Integrated Promotion of Urban Business Tourism
    Authors:
    Grzegorz Leszczyński, Piotr Zmyślony
    Conference:
    4th EMAC CEE Regional Conference (rok: 2013, ), Wydawca: The Saint Petersburg University Graduate School of Management
    Data:
    konferencja 25-28.09.2013
    Status:
    Published
  1. Dzielenie się wiedzą w sieciach biznesowych
    Authors:
    Marek Zieliński
    Book:
    Innowacje w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw: kreatywność i komunikacja (rok: 2013, tom: 1, strony: 90-100), Wydawca: WZSiA w Opolu
    Status:
    Published
  2. Wpływ współpracy sieciowej i dzielenia się wiedzą na proces innowacji w przemyśle spotkań
    Authors:
    Grzegorz Leszczyński, Marek Zieliński, Piotr Zmyślony
    Book:
    Innowacje w przemyśle spoktań (rok: 2015, tom: 1, strony: 45303), Wydawca: Wyższa Szkoła Promocji
    Status:
    Published
  3. Identyfikacja sieci biznesowej powstałej w celu organizacji konferencji międzynarodowej
    Authors:
    Grzegorz Leszczyński, Marek Zieliński, Piotr Zmyślony
    Book:
    Zarządzanie i organizacja przemysłu spotkań w Polsce: teoria i praktyka (rok: 2014, tom: 1, strony: 119-131), Wydawca: Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie
    Status:
    Published